دیفای: راهنمای جامع برای امور مالی غیر متمرکز نیپوتو مگ-آکادمی حسینی فایننس

اتریم امکانات خوبی را برای برنامه‌های غیرمتمرکزی که فراتر از معاملات ساده هستند، مهیا نموده است. در ادامه با مهم‌ترین پروژه‌های دیفای آشنا می‌شویم و به معرفی برنامه‌های کاربردی آن‌ها می‌پردازیم. علاوه بر این شما می توانید همین حالا لیست قیمت ارز دیجیتال را به صورت آنلاین در سایت داجکس مشاهده کنید و با ارزش کوین های پروژه های دیفای آشنا شوید. بنابراین هنوز راه زیادی برای رفع تمامی مشکلات و جایگزین شدن برای همه خدمات امور مالی سنتی در پیش دارد. سرمایه‌گذاری روی ارزهای دیفای و قرار دادن این توکن‌ها در سبد ارز دیجیتال خود اگر آگاهانه باشد، سودهای مناسبی را نصیبتان خواهد کرد.

با هزاران رایانه که کل شبکه را حفظ می‌کنند، در واقع سیستم قوی‌تر ‌می‌شود و یک نقطه شکست (مثل نهاد متمرکز بانکی که امور را اداره ‌می‌کند و همه چیز به آن وابسته است) وجود نخواهد داشت. این تمام نودهای شرکت کننده در شبکه هستند که با همکاری هم تراکنش‌ها را کنترل می‌کنند. در نتیجه یک موجودیت خاص قادر نیست به دور از چشم مردم آن طور که (به صلاح یا به نظر خود) دوست دارد با سیستم برخورد کند.

غیر متمرکز بودن، مهمترین ویژگی دیفای است

به این ترتیب، بدون نیاز به نهادهای متمرکز واسطه مانند بانک‌ها، روابط اقتصادی و تجاری امکان‌پذیر می‌شود. بازارساز خودکار در سال 2020 رایج شد و از قراردادهای هوشمند و منابع نقدینگی برای تسهیل خرید و فروش دارایی های دیجیتال استفاده می کند. دیفای یک سیستم ناشناس است و تراکنش‌های مالی سنتی را بدون استفاده و یا دخالت یک واسطه تکمیل می‌کند. این سیستم به‌جای استفاده از شخص ثالث، از یک برنامه کاربردی با کمک‌گرفتن از فناوری بلاک‌چین برای اتصال مستقیم کاربران استفاده می‌کند. توکن‌های دیفای و سایر محصولات و قراردادهای هوشمند آن، اجرای این توافقات را حفظ می‌کنند.

اتریوم یک قدم به آپدیت شانگهای نزدیک تر میشود

گفتنی است دیفای 2 نیاز دارد از قوانین ضد‌پول‌شویی و احراز هویت مشتریان تبعیت کند. از زمان رشد دیفای (اقتصاد غیرمتمرکز) در سال ۲۰۲۰، تقریباً دو سال گذشته است. از آن زمان تاکنون، شاهد پروژه‌های موفقی مانند یونی‌سواپ بوده‌ایم که پلتفرم تبادل رمزارز غیرمتمرکز محسوب می‌شود و راه‌های جدید برای کسب سود را در جهان ارزهای دیجیتال ایجاد کرده است. DIA مخفف Decentralized Information Asset و به معنای دارایی اطلاعاتی غیر متمرکز، یک پروژه بلاک چینی سوئیسی در حوزه دیفای است، که باهدف ارائه داده‌ها و اوراکل‌ها به صورت شفاف با دسترسی آزاد فعالیت می‌کند. مسئله دیگری که در مورد دیفای ۲ پیش بینی میبشود تاثیر دولت ها و قوانینی که آنها نسبت به پروژه ها وضع میکنند بر خدمات دیفای ۲ است که باید قبل از هر گونه سرمایه گذاری بررسی شود. امیدواریم با مقاله بالا، ابهامات و سوالاتی که در این زمینه برای شما ایجاد شده بود برطرف شده باشد.

با ارز دیجیتال بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال، این موسسات از میدان خارج میشن. پروتکل های وام دهی غیر متمرکز یکی از محبوب ترین برنامه های کاربردی اکوسیستم دیفای هستند. در اکثر کشورهای دنیا همچنان قوانین مشخصی برای ارزهای دیجیتال و فعالیت‌های مالی در این حوزه وجود ندارد. با در نظر گرفتن این موارد می‌توان گفت که شما باید شخصا به امور مالیاتی چنین حوزه‌هایی بپردازید. چرا که اکثر افراد با این حوزه آشنا نیستند و نمی‌توانند امور مالیاتی مربوط به دنیای ارزهای دیجیتال را محاسبه کنند.

رابطه بیت کوین و دیفای چیست؟

دیفای: راهنمای جامع برای امور مالی غیر متمرکز نیپوتو مگ-آکادمی حسینی فایننس

به این خاطر که بلاک چین ها قادر نیستند به داده های خارج از شبکه خود دسترسی یابند، به واسطه ای نیاز خواهند داشت که قراردادهای هوشمند را از اطلاعات دنیای دیفای چیست مجموعه حسینی فایننس بیرون غنی کند. امور مالی غیرمتمرکز یکی از شعبه‌های فناوری بلاک‌چین و ارزهای دیجیتال است که در اصطلاح رایج بازار با نام دیفای شناخته می‌شود. هدف از ابداع پروژه‌های دیفای، ایجاد نهادهای مالی جایگزین برای ساختارهای سنتی است.

  • این جستجو در نهایت به توسعه شبکه اتر متجر شد که هسته اصلی بیشتر پروژه های DeFi می باشد.
  • این توکن در سال 2022 عرضه شد و میزان قیمت 0.21 دلار را ثبت کرد، اما اکنون با بیش از 700 درصد رشد، به رقم 2.20 دلار رسیده است.
  • زمانی‌که واریز را انجام می‌دهید، وام‌دهنده با این مبلغ سود کسب و وام شما را تسویه می‌کند.
  • در اساسی ترین مفهوم، آنها پلتفرم های مدیریت دارایی غیرمتمرکز هستند که به طور خودکار دارایی های ارز دیجیتال کاربران را بین پلتفرم های مختلف کشت سود منتقل می کنند تا بیشترین بازده را ایجاد کنند.

توسط علیرضا طهماسبی

علیرضا طهماسبی