اهمیت صدا و آمبیانس در طراحی کافه

رستوران نایب یکی از رستورانهای نام آشنا در ایران و برخی از کشورهای دیگر است. یکی از رستورانهای ایرانی درجه یک در استانبول که شهرت بسیاری پیدا کرده است، ریحون نام دارد. ظرفیت رستوران نایب در استانبول ۱۲۰ نفر بوده و برای وعدههای صبحانه، ناهار و شام آماده پذیرایی از مهمانان است. در پذیرایی ها با سبک دکوراسیون کلاسیک اغلب از مبلمان سلطنتی با روکش ها و پارچه های طرح دار استفاده می شود. رستوران بهار در دبی مارینا، خیابان الثوایب ( La Verda, Al Suwayeb Street, Dubai Marina) قرار داشته و همه روزه از ساعت 12 ظهر تا 23:30 شب برای وعده های غذایی ناهار، عصرانه و شام آماده پذیرایی از مهمانان خود می باشد.

اگر تجربه سفارش غذا در این رستورانها یا رستورانهای ایرانی دیگری را در استانبول دارید، در پایین همین صفحه با ما و خوانندگان ام تی سی هوم به اشتراک بگذارید. رستوران ریحون در سال 1393 در استانبول افتتاح شد و هم اکنون جزو معروفترین رستورانهای خارجی این شهر است. چرا که اگر جایی به درستی تمیز نشود به سرعت آلودگی نمایان خواهد شد. مشاوران ما با شما تماس خواهند گرفت و مراسم شما در بهترین رستوران ایران به خوبی برگزار خواهد شد. نه تنها متریال ها نظیر چوب و فلز(که مبلمان از آن ساخته می شوند) باید کیفیت خوبی داشته باشد بلکه پارچه و روکش آن ها نیز باید باکیفیت باشد تا مطمئن شوید با رشد کسب و کارتان آن ها همچنان سالم و دست نخورده خواهند ماند. حتما شما هم مثل هر فرد دیگری دوست ندارید به رستورانی بروید که احتمال مسموم شدنتان وجود دارد و یا بهداشت در این رستوران به خوبی رعایت نمیشود. فرقی نمیکند در کدام شهر جهان میخواهید به رستوران بروید مهمترین اصل کیفیت غذای آن رستوران است.

شما می توانید از شلوار کتان یا جین تیره برای محیط های رسمی استفاده کنید. با توجه به محیط و هم چنین مکان رستوران می توان از کف پوش های متنوع هم چون چوب های ترکیبی تیره و روشن، لمینت، سرامیک، سنگ فرش، سنگ و … حتما شما هم در رستوران هایی ایرانی با ایوان های بزرگ و ستون های بلند و سقف های گنبدی شکل و هم چنین ویترین های سنتی برخورد داشته اید. یکی دیگر از رستوران های ایرانی استانبول که حتما باید طعم غذاهای آن را بچشید، رستوران شیراز است. برای خرید ملک در استانبول میتوانید از طریق ام تی سی هوم اقدام کنید و در بهترین محلهها استانبول صاحب خانه شوید و از شکمگردی در خیابانهای این شهر لوکس و قدیمی لذت ببرید. تمامی این رستوران ها دارای اتاق وی ای پی نیز هستند و میزبانی شایسته برای دورهمی های شما هستند. طراحی داخلی و دکوراسیون رستوران میتواند متفاوت و دارای سبکهای مختلفی باشند که شما میتوانید بسته به سلیقه خود بهترین آنها را انتخاب کنید. رنگهای بهکاررفته در بین نوارها باعث شده تا پرسپکتیوهای دریافتی از هر زاویه دارای تنوع و حس منحصربهفردی باشند. دکوراسیون داخلی این رستوران به گونه ای است که برای پاریس گردها و لندن گردها، یادآور شکم گردی لاکچری در پایتخت عشاق و مد جهان (لندن و پاریس) است و حس مدرنیزاسیون در صرف غذا را تداعی می کند!

مساحت ۳۰۰ متر مربع را در بر می گیرد موقعیت اولیه این پروژه با هدف تأمین یک رستوران منحصر به فرد که در آن جرقه های دانش از طریق ارتباطات چند رشته ای، فراهم انواع طراحی داخلی رستوران می شود. نقشه رستوران باید به گونهای باشد که برای هر فردی که نشسته است، فضای جداگانهای در نظر گرفته شود، مساحت 150 سانتیمتر برای هر صندلی ایدهآل است. حالا بیایید تا به شما بگوییم که در ایران، یک مجموعه دارای هفت رستوران وجود دارد که به تمامی سلایق مختلف توجه کرده و مطابق سلایقشان رستوران هایی را تاسیس کرده که همگی از یک کیفیت غذایی برخوردارند، تمامی پرسنل آموزش می بینند و بهترین رفتار را با مهمانان خود دارند. وسایل خانه ای که به سبک مینیمال چیده شده اند دارای رنگ های خنثی هستند. برای این که بتوانید یک رستوران خوب را انتخاب کنید در مرحله اول باید بچههای خود را در نظر بگیرید باید ببینید بچه هایتان در کدام رستوران راحت هستند و یا کدام رستوران سرویس و خدمات مختلفی را برای کودکان ارائه میدهد؟ به علاوه کاربرد این رنگها در فضا اشتهای افراد را نیز افزایش میدهد. همانطور که از نامش پیداست روشنایی و نور کل محیط را و سطح پایه ای از نور را به طور یکسان برای فضا تامین می کند.

در این نوع طراحی نوع لباس کارکنان رستوران نیز متفاوت می باشد. طعم خوب، کیفیت و تازگی غذا و برخورد کارکنان از مهمترین عواملیاند که مورد استقبال مشتریهای این رستوران قرار گرفته است. در این مقاله ما رستوران های تهران را از هتل رستوران های معروف گرفته تا لاکچریترین آنها و همین طور سفره خانههای سنتی و رستورانهای قدیمی بررسی و اطلاعات آنها را عنوان کردهایم.در ابتدای معرفی هر رستوران به مهمترین ویژگیها مانند رده قیمت و امکانات خاص هر رستوران اشاره شده است که میتواند در انتخاب آن رستوران برای صرف یک وعده به شما کمک کند. اما ما در ام تی سی هوم میخواهیم ۵ تا از معروفترین و بهترین رستورانهای ایرانی که در استانبول هستند را معرفی کنیم. در این مقاله تلاش کردیم شما را با بهترین و معروفترین رستورانهای ایرانی در استانبول آشنا کنیم. ما در این مقاله به شما مهم ترین نکات دکوراسیون داخلی هتل را معرفی نمودیم. به همین جهت تصمیم گرفتیم، به معرفی بهترین و با کیفیتترین این رستورانها بپردازیم.

همچنین یکی دیگر از خصوصیاتی که در انتخاب رستوران باید به آن توجه کنید بهداشت رستوران در محیط داخلی و آشپزخانه و کل رستوران و بهداشت هنگام پخت و پز و سرو غذا است. 1- از تزئینات و اشیای عتیقه و همچنین تزیینات گل و گیاه استفاده می شود. استفاده از رنگهای گرم تر در ورودی رستوران می توان به مشتریان این احساس را بدهد که دما چند درجه بالاتر از حد معمول است. در حالی که گزینه های غذایی در یک کافه به شدت محدود است، کسب و کار هنوز باید موفق باشد. ترکیه یکی از کشورهایی است که از لحاظ فرهنگ غذایی شباهتهای زیادی به ایران دارد. چیدمان بلوکی نوعی چیدمان آشپزخانه صنعتی است که برای هر نوع فعالیتی که در آشپزخانه انجام می شود یا برای هر نوع غذایی که در آن تهیه می شود، مناطق جداگانه ای ایجاد می کند. برای انتخاب بهترین رستوران ایران باید تمامی فاکتورهای ذکر شده را در نظر بگیرید. با اینکه فضای این رستوران کوچک است اما فضایی راحت و دوستانه دارد و حس میکنید در رستورانهای داخل ایران هستید. اگر می خواهید طراحی رستوران شما کامل و بی نقص باشد باید علاوه بر زیبایی های بصری که ایجاد می کنید محیطی ایجاد کنید که افراد در آن حس خوبی پیدا کنند.

فضای داخلی این رستوران بسیار مدرن است و در فصل گرم سال شامل بهار و تابستان میتوانید از پیادهروی اختصاصی که در مقابل رستوران قرار گرفته استفاده کنید. پنجره های باید همیشه تمیز بوده و نمای خوبی را از فضای داخلی به رهگذران نشان دهند. وقتی به نمای این ساختمان نگاه می کنید، یک شکاف می بینید که دقیقا از سطح زمین شروع شده و نه به صورت مستقیم، بلکه با کش و قوس و زاویه به سمت بالا امتداد پیدا کرده و دقیقا تا جایی که سقف نام دارد، پیش رفته است. چرخ زدن گارسون با سینی چای دور سالن و تعارف کردن آن به مشتریان، صمیمیت فضا را بالا میبرد. سعی کنید در فصول گرم سال میز و صندلی رستوران خود را در در فضای باز بچینید تا از این طریق مشتریان شما لذت کافی را از حضور در این فضا ببرند. این فضا می بایست به گونه ای طراحی شود که مشتریان و کارکنان داخل رستوران در مسیر یکدیگر قرار نگیرند.

شاید اگر یک سفر چند روزه به استانبول بروید در این مدت کوتاه دلتنگ غذاهای ایرانی نشوید. شاید در ابتدا تصور کنید با توجه به نام گیلان، در این رستوران غذاهای شمالی سرو شود، اما به این صورت نیست. شاید هم از آن دسته آدمهایی باشیم که محیط لوکس رستوران را می پسنیم یا دوست داریم بر فراز یک برج غذا بخوریم.. از دیگر ویژگی های بارز در طراحی دکوراسیون این رستوران صورت گرفته استفاده از آشپزخانه باز یا همان آشپزخانه اوپن در رستوران است که به گونه ای حس اعتماد را در میان مشتریان تقویت می نماید. اگر به حس خوب لحظههای غذا خوردن، همراه با موسیقی زنده علاقه دارید پیشنهاد میکنیم حتما رستوران مژگان در استانبول را در لیست رستورانهای معروف ایرانی قرار دهید. کافه رستوران گیلان در استانبول یک رستوران دنج و کوچک با منویی از لذیذترین غذاهای ایرانی است. فضای داخلی پر از خلوص و با بسیاری از عناصر طبیعی و دنج است. ویژگی منحصر به فرد رستوران این است پر از گیاهان طبیعی و درختان در فضای داخلی است که در کنار مبلمان چوبی با دیوارهای بتونی تزئین و تکمیل شده اند. طراحان این فست فود تصویری از رستوران ، نام آن ، آرم ، حتی پروژه بسته بندی ، مجموعه ای از دستورالعمل های تهیه غذا ، تبلیغات و مبلمان را در مقابل آن قرار دادند.

اگر شما جزو افرادی هستید که دارای شغل رستوران داری هستند حتما به این موضوع آگاه هستید که دکوراسیون داخلی رستوران یکی از موارد مهم در جذب در جذب مشتری می باشد. اگر هنگام طراحی رستوران در انتخاب رنگ هوشمندانه عمل کنید حس خوبی را به مشتری انتقال می دهید و اگر برعکس این موضوع عمل کنید تاثیرات منفی بر مشتریان رستوران خواهید گذاشت. استفاده از اسلب سنگ مرمر در طراحی دیوار یا به عنوان صفحه سرویس بهداشتی و روشویی در طراحی دکوراسیون رستوران مدرن می تواند برای مشتری تجربه ای از حس و حال حضور در فضای با سبک دیزاین طبیعی ایجاد کند. فروشگاه مناسب برای خرید پرده باید علاوه بر قیمت مناسب مدل های مختلف و زیبا را نیز در اختیار مشتریان قرار دهد تا صاحبان شرکت بتوانند با توجه به رنگ برند و فضای دکوراسیون پرده مورد نظر خود را انتخاب کنند. در هنگام طراحی و دکوراسیون داخلی رستوران باید فضای ذخیره سازی مناسب در نظر گرفته شود تا نیاز رستوران را برآورده سازد. در طراحی دکوراسیون داخلی رستوران رعایت قوانین مربوطه از اهمیت بالایی برخوردار است. رنگ ها از قدرت بالایی برخوردارند که به لحاظ نفوذ روانی بسیار قدرتمندند.

اگر میخواهید در کنار خانواده، دوستان و همکاران خود روزهای خوبی را ثبت کنید، باید بهترینها را انتخاب نمایید. در طراحی داخلی رستوران حتما به رنگ هایی که قرار است استفاده کنید توجه نمایید. همه بخش ها و عناصری که که قبلاً به دقت پنهان می شد اکنون در معرض دید عموم قرار گرفته است. در خلال آفریدن یک چشم انداز داخلی متمایز، سقف به عنوان نقطه ای مقابل به فضاهای خارجی در نظر گرفته شد. به این علت که اولین عاملی که در یک رستوران به چشم میخورد و مشتری با آن رو به رو می شود نمای بیرونی رستوران می باشد. شعبه مهستان نیز اولین رستوران گردان کرج است و با روف گاردن خود و ویژگی گردان بودن به راستی لایق عنوان بهترین رستوران کرج می باشد. داریم از مجموعه رستوران های ارکیده صحبت می کنیم که با هفت شعبه در استان های تهران، البرز و مازندران بیش از ۶۵ سال است که با از زمانافتتاح شعبه چالوس تبدیل به یک رستوران نوستالژیک شد و نامش به نام جاده چالوس پیوند خورد. از طرفی برای عاشقاتن جاده چالوس، شعبه جاده چالوس می تواند انتخاب مناسبی باشد. شعبات متل قو، مهستان کرج، شعبه جاده چالوس و شهرشار رستوران های ارکیده دارای خانه بازی هستند و کودکان شما علاوه بر لذت بردن از غذایشان می توانند بازی کنند و از لحظاتشان لذت ببرند.

توسط علیرضا طهماسبی

علیرضا طهماسبی