برای ساخت ویلا در شمال از چه مصالح ساختمانی استفاده شود ؟

و در نهایت خانه سوم به طور کل با هر دو مدل فرق دارد چرا که فقط از رنگ های قوی و شاخص در دکوراسیون خود استفاده می کند. شاید تعجب کنید که مگر می شود از سیمان این متریال سفت و سخت برای طراحی داخلی باغ ویلا استفاده کرد؟ یکی از عناصر خیلی مهم در طراحی ویلا بحث دکوراسیون داخلی ویلا است که نقش تاثیرگذاری در زیبایی ویلا و راحتی و رفاه مشتریان دارد. خود خانه یک طبقه بوده و در یکی از شهرهای قدیمی و تاریخی آذربایجان قرار گرفته است. بهر حال متراژ زیربنای این خانه دقیقا 130 متر بوده و به شکل 10 در 13 متر میباشد. همانطور که گفته شد در سلسله مراتب بالا هر قسمت عملکرد خاص خود را دارد ولی در زمان حال که اکثرا خانهها کوچک و محدودیت متراژ خانه دست طراح را میبندد با ادغام این فضاها به صورت مشترک از یک فضا استفاده میکنیم . این منزل بسیار زیبا متراژ کلی برابر با 130 متر دارد، یعنی حیاط آن نیز جزء همین 130 متر حساب میشود. چیدمان منزل 130 متری مورد بحث به سبک مدرن بوده و بسیار زیبا و ساده طراحی شده است. دکوراسیون ویلای مدرن از بخش های مختلف و مرتبط با یکدیگر تشکیل شده و نیاز به ایجاد هماهنگی بین اجزا در طراحی داخلی ویلا به خوبی دیده میشود.

استفاده از مصالح به روز، پلان ساده، عدم وجود تزئینات، قوس ها و جزئیات هزینه بر و زمان بر و عدم استفاده از مصالح گران قیمت مانند سنگ های قیمتی، مجسمه های سنگی، نرده های گران قیمت و … نقشه ویلایی ، پلان ویلایی ، villa – vila – ساختمان ویلایی ، نمای ویلای ، طرح ویلا ، خانه ویلایی ، نقشه اتوکدی ویلا dwg. دیدن تصاویر سه بعدی از ویلای طراحی شده می تواند بسیار هیجان انگیز و جذاب باشد. بیشتر قسمت های اتاق لوازم چوبی دیده می شود اما از آنجایی که رنگ چوب خنثی است، زمینه ای عالی برای رنگی جذاب مانند بنفش فراهم می کند که در این اتاق خواب هم به خوبی اجرا شده است. از آنجایی که پلکان دارای جنسهای مختلفی مانند سنگ، چوب و شیشه است؛ شاید انتخاب شما را کمی سخت کند. اتاق خواب مستر یا اتاق والدین مشرف به نمای بیرونی بوده و دارای یک درب کشویی است که به تراسی کوچک باز میشود. درون اتاق خواب مستر یک کمد سرتاسری با درب کشویی است که فضایی کامل برای پرو و آرایش شخصی را فراهم میکند.

همانقدر که نباید در این باره اشتباه کنید، نیازی به نگرانی هم وجود ندارد، با مطالعه این محتوا ایده های کلی برای طراحی داخلی و دکوراسیون ویلا در همه سبکها، چه آنکه طراحی داخلی ویلا مدرن، یا کلاسیک و یا سنتی را مد نظر دارید، برای شما ارائه شده تا به شما آگاهی دهد چه کارهایی را باید انجام دهید و چه کارهایی را بهتر است انجام ندهید. توجه داشته باشید که به طور کلی باید با در نظر گرفتن شرایط منطقهای و ساخت و ساز ویلاهای مجاور و پتانسیل موجود بهترین طراحی نما را انتخاب کرده و در این خصوص نمی توانید تنها قائم به سلیقه شخصی خود باشید. اگر نمای ساختمان یک طبقه دارید و یا به دنبال بهترین نمای ویلا دوبلکس برای ساختمان خود هستید، در این بخش قصد داریم جدیدترین ایده ها را در این خصوص با شما کاربران وب سایت خانه طرح به اشتراک بگذاریم. 1. بهترین مدل طراحی ویلا چیست؟

هنگامی که شما یک خانه مدرن و طراحی آن را مشاهده می کنید، در مجموع یا شگفت زده می شوید یا نمی شوید. هر چیزی که انتخاب میکنید، تنها لازم است مطمئن شوید که جنبهی تم انتخابی شما بر طراحی داخلی شما غالب نبوده و یا در اولویت نباشد. بعد از تکمیل بخش های مختلف ویلا با بلوک نوبت به ایجاد نمای داخلی و بیرونی هزینه طراحی داخلی ویلا ویلا می رسد. یک پلکان مارپیچی هنری به یک مسیر پیاده روی منتهی می شود که به نظر می رسد روی آب شناور است ، در حالی که طرح مدرن مجموعه اصلی را از اتاق خواب مهمان جدا می کند تا خلوت و احساس آرامش درونی ایجاد کند. بدین ­ترتیب، حجمی با نمای یکپارچه که به نظر می ­رسد تنها شامل یک طبقه است، در سایت مستقر شده است. فضاهای داخلی و بیرونی جدایی ناپذیر آن بسیار زیبا به نظر می رسند. قالب رنگی که افراد جهت دکوراسیون داخلی ویلا های مدرن مورد استفاده قرار می دهند، مونوکروم و تک رنگ می باشد. ارتباط تاریخی دریایی با دریای سوئیساریوستو، دریای بالتیک، کاملا با محیط اطراف این خانه لوکس متناسب می باشد.

در طراحی داخلی ویلا عناصر تشکیل دهنده داخل ویلا برای بهبود کارکرد و به وجود آوردن یک فضای مناسب انتخاب می شوند. در آشپزخانه میز ناهارخوری کوچکی به صورت کشویی از دخل کابینت بیرون می آید و در صورتی که نیازی به آن نداشته باشید به داخل جمع می شود. بغیر از انتخاب پلان مناسب باید روی دکوراسیون و همینطور اتمسفر حاکم بر خانه نیز توجه زیادی کرد که یک قدم اشتباه می تواند همه چیز را بهم بزند. چیدمان منزل 130 متری دوم به سبک مینمالیستی انجام شده و پلان باز است. میز ناهارخوری تاشو بوده و وقتی که باز شود، تا 12 نفر را در اطراف خود جا میدهد که رقم شگفت انگیزی است. عیب این ساختمانها هم بدون شک، کمبود جا است، فضای قابل استفاده در خانههای دوبلکس تقریبا تا دو برابر افزایش مییابد. یکی از مزایای مهم خانههای یک طبقه دسترسی راحت به تمام فضاها بدون نیاز به جابجایی یا بالا رفتن از پله است. ابتدا به بررسی نمای خارجی و سپس به طراحی داخلی خانههای مثلثی میپردازیم، لطفاً تا انتهای مطلب همراه ما باشید. این مطلب لیستی از عکسهای ۵۰ طرح برتر معماری مسکونی مدرن به همراه عکس های بسیار زیبا از نمای ساختمان ویلایی که تاکنون ساخته شده اند ارائه میدهد.

در بالا سه مدل از نقشه خانه ویلایی تک خوابه را برایتان آوردیم و راجبشان توضیح دادیم ، در ادامه می خواهیم برایتان بگوییم که نکات اساسی برای چیدمان نقشه خانه 70 متری ایرانی چیست و چگونه باید با رعایت کردن یک سری موارد بتوانید از کل فضا به صورت بهینه استفاده کنید و بزرگ تر خانه را نشان دهید. نکته ی دیگر که برای نقشه خانه 70 متری ایرانی باید به آن توجه کنید نوع سبک دکوراسیون هست ، هرچه سبک شما نزدیک به مینیمال و مدرن باشد فضا بزرگ تر نشان داده می شود ، پس از دکوری های زیاد استفاده نکنید و فقط وسایل مورد نیاز را در پذیرایی قرار دهید . این آپارتمان با مساحت 65.5 متر حتی از مدل بالایی هم کوچکتر است اما به همان اندازه باز و جادار بنظر می رسد. رنگ های سرد خنثی در تمام جاها به چشم می خورند اما حضور عنصر گرمی مانند چوب باعث شده فضا کاملا گرم و صمیمی بنظر برسد. اما می رسیم به خانه سوم که بازهم برای زوجی جوان و بدون فرزند طراحی شده اما نسبت به مدل های بالایی خیلی هیجانی تر بنظر می رسد. در روزهای گرم تابستان، استخر ویلا بسیار مورد استفاده قرار می گیرد؛ ساخت استخری زیبا در محوطه که بر پایه ی اصول مهندسی بوده و استاندارد باشد، می تواند از دیگر جذابیت های ویلا برای ساکنانش باشد.

چینش حمام و سرویس بهداشتی به گونهایست که هر سه اتاق خواب را با فاصله از یکدیگر قرار میدهد. اولین نکته ای که در نقشه خانه ویلایی تک خوابه باید به آن توجه داشته باشید این است که به هرکدام از بخش های خانه دقت کنید ، بیشتر فضا را اصولا پذیرایی اشغال میکند پس باید حتما نقشه جوری طراحی شود که آشپزخانه و اتاق خواب و سرویس بهداشتی در بهترین فضای آن خانه باشند . برخی از این خانه ها محبوبیت زیادی در اینترنت دارند که قطعاً دلیل آن فوق العاده بودن طراحی آنهاست ؛ پس بدنیست که شما نیز برخی از این طرح های باور نکردنی را مشاهده کنید.البته همه این طرحها با توجه به سلیقه شخصی من انتخاب شده اند، پس شما نباید روی این مطلب که کدام طرح بهتر یا بهترین است تمرکز کنید، چون به هر حال سلیقه ی هر شخص متفاوت است. در این مطلب قصد داریم به بررسی چیدمان چند آپارتمان 130 متری بپردازیم که به روشهای گوناگون (مثل پلان باز یا پلان بسته) طراحی و تزیین شدهاند. یعنی آشپزخانه و نشیمن و پذیرایی کاملا به یکدیگر متصل بوده و فقط اتاق خوابها در فضایی بسته قرار گرفتهاند. کنار آشپزخانه تراسی قرار دارد که کاملا بسته طراحی شده اما پنجره های بزرگ اجازه عبور نور را به داخل محیط می دهند.

اتاق خواب نیز بسیار لطیف و گرم تزیین شده. در تزیین دکوراسیون خانه از طبیعت الهام گرفته شده و بهمین خاطر است که رنگ یاسی در کنار چوب جای جای این خانه را پر کرده است. وقتی که مجموع معیارهای بالا را در نظر بگیریم، نتیجه ی آن سطح شگفت انگیزی طرح خانه است. یک عدد سرویس بهداشتی و حمام بهمراه دو عدد کمد دیواری مخصوص این اتاق نیز در نظر گرفته شده است. چرا که حیاط یا پاسیو خانه در مرکز پلان قرار گرفته و باقی اتاقها از جمله اتاق خواب مستر، آشپزخانه، نشیمن و اتاق خواب دوم بهمراه حمام و سرویس بهداشتی در اطراف این منطقه پخش شده است. سبک تلفیقی در طراحی ویلا تعریف مشخص و معینی ندارد; چرا که اجزاء و عناصر تنها با توجه زیبایی ترکیب در کنار هم قرار می گیرند.

نقشه ای بسیار ساده اما فوق العاده کاربردی که فضای این خانه کوچک را کاملا بزرگ و جادار نشان می دهد. نقشه خانه 70 متری با چیدمان سه بعدی به طور کامل نشان می دهد که این خانه چگونه طراحی شده است. در دنیایی زندگی می کنیم که سرمایه داران بزرگ هر روز به فکر احداث کارخانه ای جدید هستند، به دنبال افزایش کارخانه ها و ماشین آلات و بوق و سر و صدای سرسام آور، عده زیادی را به ساختن ویلا در محیطی آرام و ترجیحا در خارج از شهر واداشته است. همچنین یکی از محل های که در طراحی ویلا می تواند جلوه گر سلیقه و هنر طراحان باشد، ورودی ویلا می باشد. برای بزرگ تر نشان دادن فضا به رنگ و تم دکوراسیون دقت کنید ، به طوری که سعی کنید از رنگ های قالب تیره استفاده نکنید هرچه رنگ وسایل و دیوار ها روشن تر باشد فضا بزرگ تر نشان جلوه می دهد . یک قسمت نشیمن، غذاخوری، آشپزخانه و اتاق کار قرار گرفته و قسمت دیگر اتاق خواب همراه با کمدهای دیوار بزرگ، تراس، راهروی ورودی و حمام و دستشویی قرار گرفته است. اگر در انجام این کار تخصص ندارید ما به شما مجموعه مهندسی ماترن را پیشنهاد می کنیم.

حتی اگر کسی در حوزهی مهندسی سر رشته نداشته باشید، میتواند با دیدن طرحهای سه بعدی، به راحتی مشکلات احتمالی را درک کند و قبل از شروع ساخت ویلا، با کمک طراح، آنها را برطرف کند. به طور کلی، راه پله میتواند از جنس چوب، شیشه، فلز یا سنگ باشد. استفاده از کنسول هایی که با یک متریال متفاوت پوشانده شده اند نیز می تواند یکی از راه های طراحی نمای نیم پیلوت باشد که در واقع استفاده از این کنسول ها استفاده درست از پتانسیل نما در ویلا شمال می باشد. باغ سازی در بابل به صورت سازمان یافته تشکیل می شود و ساخته می شود که باغ های معلق یکی از عجایب هفتگانه هستند بخاطر سیستم کاشت گیاهان و پنج طبقه بودن و سیستم های پیشرفته آبیاری مورد توجه است. همچنین هزینه نگهداری، پرداخت مصرف انرژی هم چون برق و گاز و آب بالاتری داشته و در کنار آن هزینههای رسیدگی به باغ نیز باید افزود.

توسط علیرضا طهماسبی

علیرضا طهماسبی