۱۰۲ واحد تولیدی خراسان جنوبی به چرخه تولید بازگشت

وی گفت: امسال در کارگروه‌های مختلف تسهیل و رفع موانع تولید، مشکلات ۷۵ واحد تولیدی استان مورد بررسی قرار گرفته است.

شریعتی‌فر افزود: ۱۲ درصد مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید درخواست سرمایه در گردش، ۱.۵ درصد درخواست سرمایه ثابت و ۱۳.۵ درصد استمهال تسهیلات بوده که در مجموع ۲۷ درصد مصوبات این کارگروه در حوزه بانکی، ۱.۵ درصد در حوزه تامین اجتماعی، پنج درصد در حوزه امور مالیاتی و ۶۶.۵ درصد هم سایر موارد است.

مجتبی شریعتی‌فر روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با احیای این واحدهای تولیدی برای ۵۱۱ نفر اشتغال ایجاد شده است.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری خراسان جنوبی بیان کرد: در مصوبه دوم سفر هم ۹۷۰ میلیارد تومان برای تسهیلات وام قرض‌الحسنه ازدواج اختصاص یافته که سال گذشته بیش از این و حدود هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان به استان تخصیص یافته است.


منبع: https://www.irna.ir/news/84933878/%DB%B1%DB%B0%DB%B2-%D9%88%D8%A7%D8%AD%D8%AF-%D8%AA%D9%88%D9%84%DB%8C%D8%AF%DB%8C-%D8%AE%D8%B1%D8%A7%D8%B3%D8%A7%D9%86-%D8%AC%D9%86%D9%88%D8%A8%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%DA%86%D8%B1%D8%AE%D9%87-%D8%AA%D9%88%D9%84%DB%8C%D8%AF-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DA%AF%D8%B4%D8%AA

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری خراسان جنوبی اضافه کرد: نیمه نخست امسال ۵۴ واحد تولیدی هم با سرمایه‌گذاری هزار و ۲۳۹ میلیارد تومان در استان به بهره‌برداری رسید که این واحدها در حوزه خدمات، معدن، صنعت و کشاورزی احداث شده و با بهره‌برداری از آنها برای هزار و ۴۵ نفر اشتغال جدید ایجاد شده است.

وی بیان کرد: در این جلسات ۱۸۴ مصوبه داشته‌ایم که از این تعداد ۸۹ مصوبه عملیاتی شده و بقیه مصوبات در دست اقدام و پیگیری است.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۳ جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان برگزار شده که از این تعداد ۲۶ جلسه به ریاست استاندار و سایر جلسات به ریاست معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری برگزار شده است.

وی گفت: بخش عمده این تسهیلات سال ۱۴۰۱ در چند طرح بزرگ توسعه کویر تایر، پنج طرح فرآوری معدنی و طرح‌های صنایع تبدیلی کشاورزی همچنین در زمینه اجرای طرح‌های تکمیلی سه مجتمع گردشگری سرمایه‌گذاری می‌شود.

وی گفت: در مصوبات سفر اول رئیس جمهور به خراسان جنوبی ۲ مصوبه در حوزه اقتصادی داشتیم که براساس یکی از آنها هزار و ۹۷۶ میلیارد تومان برای احیای واحدهای نیمه‌تمام اختصاص یافته و در مجموع سه هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری برای ۶۸۳ واحد تولیدی در نظر گرفته شده است.

شریعتی‌فر افزود: با این تسهیلات برای پنج هزار و ۴۰۰ نفر تثبیت اشتغال و برای هزار و ۵۰۰ نفر اشتغال جدید ایجاد خواهد شد، سال گذشته هم حدود ۳۸۰ میلیارد تومان در این زمینه پرداختی داشتیم.

وی افزود: همچنین از ابتدای امسال ۳۲ واحد تولیدی که زیر ظرفیت اسمی خود کار می‌کردند با حمایت‌های ویژه فعال شده‌ و مجدد به ظرفیت اسمی خود بازگشته‌اند.

توسط علیرضا طهماسبی

علیرضا طهماسبی