منابع مالی مس به رفسنجان بازگشت

وی ادامه داد: در حوزه صنعت مس، یک مورد نگرانی در بحث خروج منابع مالی از حساب های چند بانک شهرستان بود که با پیگیری های استاندار کرمان، منابع اکثرا به بانک ها برگشته و این جابه جایی به نفع مردم بوده است.

امام جمعه رفسنجان بیان کرد: راجع به انتصابات، رهبر انقلاب دستور دادند که در انتصابات، عزل و نصب ها مداخله نکنید؛ بله تنها اگر از ما نظر و مشورتی خواستند بیان می کنیم.

امام جمعه رفسنجان گفت: امروز برخی از نردبان نظام بالا رفته و از سرمایه های کشور استفاده کردند ولی به مردم و کشور خود پشت کردند؛ این سلبریتی ها که از قِبَل جامعه رشد کردند به دامان دشمن پناه آوردند.

حجت الاسلام عسکری گفت: این مجموعه با همه ارزش هایی که دارد شبانه روز در کنار و خدمت مردم است بنابراین سزاوار بهترین خدمات هستند و مطمئنا این لشکر مخلص خدا، چشم فتنه را کور خواهد کرد و به فرموده رهبری این بساط اغتشاشات با بصیرت مردم و همت نیروهای بسیج و مسلح، جمع خواهد شد.

وی اضافه کرد: به این نتیجه می رسیم که سزاوار است مسئولان نظام در خدمت مجموعه بسیج باشند و نگذارند در مسائل زندگی، معیشت و نیز پیچ و خم ادارات سردرگم باشند؛ بسیج همواره در همه برهه ها اعم از سیل، زلزله، آبرسانی، محرومیت زدایی و غیره همراه مردم بوده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام اصغر عسکری در خطبه های نماز جمعه این هفته رفسنجان در خصوص مسائل شرکت مس اظهار کرد: فقط منابع مالی به ۲ بانک برنگشته که آن هم پیگیری ها در حال انجام است.

وی افزود: اصلا نباید نگران این افراد باشیم؛ آنان هر کجا منافعشان بیشتر باشد به آنجا می روند و لذا نباید به آنان اعتماد کرد؛ اینها از ظلم و ستم فرار نکردند دنبال مادیات، رفاه و آسایش خود هستند بنابراین هرگز نباید نگران افراد دنیاطلب بود.


منبع: https://www.irna.ir/news/84952888/%D9%85%D9%86%D8%A7%D8%A8%D8%B9-%D9%85%D8%A7%D9%84%DB%8C-%D9%85%D8%B3-%D8%A8%D9%87-%D8%B1%D9%81%D8%B3%D9%86%D8%AC%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DA%AF%D8%B4%D8%AA

امام جمعه رفسنجان با اشاره به اینکه اینهمه ذخایر خدادادی در معادن مس وجود دارد باید تولید ثروت را از این معادن افزایش داد بیان کرد: دغدغه دیگر ما امنیت و آرامش در مناطق معدنی است؛ نباید در مجموعه معدنی اضطراب و دلهره ای برای کارگران معادن ایجاد شود، لذا خواسته ما و خط قرمز ما تولید، افزایش تولید و حفظ امنیت کارگران است.

وی همچنین با بیان اینکه اگرچه ثمرات مس به همه مردم ایران می رسد اما افراد محدوده این معادن باید بیشتر خدمات را دریافت کنند گفت: مردم شهرستان های رفسنجان و انار در محدوده مس سرچشمه زندگی می کنند که باید خسارت های وارده به این جمعیت از ناحیه مس، جبران شود و ارائه خدمات بهتر و بیشتر به کارکنان زحمتکش این صنعت سخت مس و هم به کسانی که در حوزه بهره برداری زندگی می کنند سزاوار آنان است.

حجت الاسلام عسکری خاطرنشان کرد: خواسته ها، مطالبات و دغدغه های ما در مجموعه ادارات و شرکت مس، مدیریت کارآمد، متخصص و سپس افزایش تولید است که به نفع همه خواهد بود و البته توسعه در زمینه بهره بردرای هم از جمله دغدغه های ماست.

امام جمعه رفسنجان سالروز تشکیل ارتش ۲۰ میلیونی بسیج را در سال ۵۸ تبریک گفت و افزود: اگر می بینیم جهانخواران در تلاش هستند تا آشوب ها و اغتشاشات را به پا کنند می خواهند دوباره سلطه طلبی داشته باشند.

توسط علیرضا طهماسبی

علیرضا طهماسبی