مشکلات صنایع دریایی با حضور رئیس جمهور بررسی می‌شود

وی عنوان کرد: در این زمینه پیگیری‌های انجام شده تا منابع موردنیاز از محل صندوق توسعه ملی فراهم شود.

مهدی صفوی افزود: این ۲۴ واحد بیشتر در ساخت شناورهای فلزی، فایبرگلاس ( زیر ۵۰۰ تن) و سکو فعالیت دارند که با احتساب اشتغال غیرمستقیم حدود ۱۵ تا ۲۰ هزار نفر در این بخش فعالیت می کنند.

مدیرکل صمت استان بوشهر گفت: صنعت دریایی سرمایه در گردش بالایی نیاز دارد که انتظار است نسبت به تامین آن اهتمام ویژه صورت گیرد.

وی ادامه داد: صنعت کشتی سازی اشتغال‌زا و با ارزش افزوده بالا است که چنین  ظرفیتی می‌طلبد برنامه ویژه‌ و مدونی برای این حوزه تعریف شود.

وی یادآور شد: عمده فعالیت‌ها این واحدها در تولید سنگ آهک، سنگ لاشه، سنگ گچ، واریزه کوهی مرمریت و مارن است.

جعفری ادامه داد: در ارتباط با مشکل برخی از واحدها مبنی بر نبود اجازه ساخت شناور تا زمان مالکیت نیز از سازمان بنار و شیلات پیگیری لازم انجام خواهد شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: براساس پروانه‌های صنعتی صادر شده مجموع اشتغال استان بوشهر در حوزه صنایع این استان ۲۳ هزار و ۴۵۸ نفر است که این میزان حدود ۲۰ درصد آن در ۲۴ شرکت کشتی سازی فعالیت دارند.

وی بیان کرد: از مزیت‌ این شورا تصمیم‎‌گیری متمرکز است که تمام مجموعه‎‌های مرتبط با حوزه صنایع را در یک مسیر واحد و مشخص برای کمک به صنایع دریایی قرار می‎‌دهد.

صفوی اظهار کرد: در حوزه معدن نیز تاکنون ۲۴۸ فقره پروانه بهره‌‎برداری صادر شده که بیش از یکهزار و ۱۰۰ نفر در این بخش اشتغال دارند.

صفوی ادامه داد: در حوزه تجارت نیز تاکنون یکهزارو ۴۰۰ کارت بازرگانی در استان بوشهر صادر شده و ۵۷ هزار و ۲۸۰ فقره واحد صنفی پروانه فعالیت دارند که اشتغال این بخش نیز بیش از ۱۵۰ هزار نفر است.


منبع: https://www.irna.ir/news/84924902/%D9%85%D8%B4%DA%A9%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D8%B5%D9%86%D8%A7%DB%8C%D8%B9-%D8%AF%D8%B1%DB%8C%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%A8%D8%A7-%D8%AD%D8%B6%D9%88%D8%B1-%D8%B1%D8%A6%DB%8C%D8%B3-%D8%AC%D9%85%D9%87%D9%88%D8%B1-%D8%A8%D8%B1%D8%B1%D8%B3%DB%8C-%D9%85%DB%8C-%D8%B4%D9%88%D8%AFجعفری ادامه داد: یکی از رویکردهای مهم دریافت تسهیلاتی از صندوق توسعه ملی است چراکه بخش زیادی از هزینه‎‌های صنعت دریایی ارزی است و با هدف رونق صنایع دریایی باید این مهم بخوبی محقق شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سعید جعفری روز پنجشنبه در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید ویژه صنایع دریایی استان بوشهر اظهار کرد: قرار بود نشست شورای عالی صنایع در اواخر مهرماه برگزار شود که به آبان ماه موکول شده است.

توسط علیرضا طهماسبی

علیرضا طهماسبی