عملکرد وزیر صمت دولت سیزدهم بسیار خوب بوده است/ اقدامات ریشه‌ای فاطمی امین در بخش صنعت

این مقام صنفی بیان داشت: برخی مسائل نظیر خودرو که در محورهای استیضاح نمایندگان مجلس دیده می‌شود، معضلاتی چند ده ساله است و مربوط به الآن و این دوره نیست که  انتظار رفع آنها را در مدت یک‌سال داشته باشیم.

«محمدرضا شهیدی» امروز در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا در خصوص مطرح شدن استیضاح «سید رضا فاطمی امین» وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: عملکرد وزیر صمت از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تاکنون بسیار خوب بوده و نظرم در خصوص فعالیت وی کاملاً مثبت است.

اقدامات ریشه‌ای در این دوره از مدیرت وزارت صمت در حال انجام است

شهیدی تصریح کرد:‌ نمایندگان استیضاح کننده به ناحق برخورد کرده و موضوع استیضاح را پیش کشیده‌اند و تازه زمانی که تیم وزیر بر مسائل مسلط شده، با طرح این مساله دوباره همه چیز را به هم می‌ریزند که به‌طور قطع دود آن فقط و فقط به چشم تولید، تولیدکننده و اقتصاد کشور خواهد رفت.


منبع: https://www.irna.ir/news/84921173/%D8%B9%D9%85%D9%84%DA%A9%D8%B1%D8%AF-%D9%88%D8%B2%DB%8C%D8%B1-%D8%B5%D9%85%D8%AA-%D8%AF%D9%88%D9%84%D8%AA-%D8%B3%DB%8C%D8%B2%D8%AF%D9%87%D9%85-%D8%A8%D8%B3%DB%8C%D8%A7%D8%B1-%D8%AE%D9%88%D8%A8-%D8%A8%D9%88%D8%AF%D9%87-%D8%A7%D8%B3%D8%AA-%D8%A7%D9%82%D8%AF%D8%A7%D9%85%D8%A7%D8%AA-%D8%B1%DB%8C%D8%B4%D9%87-%D8%A7%DB%8C

دبیر انجمن تولیدکنندگان لوازم صوتی و تصویری کشور با تاکید بر اینکه در مجموع کارهای ریشه‌ای در این دوره از مدیرت وزارت صمت در حال انجام است، تصریح کرد: معضل خودروسازی کشور حتی با معجزه هم قابل رفع نیست و انتظار رفع آن در مدت کمی بیش از یک سال انتظار کاملاً بیجایی است.

وی با تاکید بر اینکه نمایندگان مجلس به‌جای طرح سوال و استیضاح باید فکر کنند که چگونه می‌توانند به رفع مشکلات به‌ویژه در حوزه خودرو کمک کنند، خاطرنشان کرد: محورهایی که در استیضاح مطرح شده، محورهای درستی نیست و حتی اگر شخص دیگری در راس وزارتخانه باشد این مشکلات همچنان تداوم دارد.

وی ادامه داد: فاطمی امین تسلط بسیار خوبی بر موضوعات وزارتخانه دارد و تیمی که انتخاب کرده و روی کار آورده نیز تعامل بسیار خوبی با انجمن‌ها، اتحادیه‌ها و صنوف مختلف دارد، به‌طوری که فعالان اقتصادی را به خوبی به حضور می‌پذیرد و مذاکرات خوبی در جریان بوده و هست.

شهیدی با اشاره به مطرح شدن موضوع افزایش قیمت‌ها از سوی نمایندگان استیضاح‌کننده، تاکید کرد: کسری بودجه عامل اصلی افزایش نقدینگی و در نتیجه افزایش قیمت‌هاست و معتقدم اصلاً افزایش قیمتی در کار نیست، بلکه در حقیقت کاهش ارزش پول ملی است.

وی گفت: اینکه همه این مسائل را که در کنترل وزارت صمت نیست را به شخص وزیر و عملکرد وی نسبت بدهیم، اجحاف در حق وزیر و آحاد جامعه است و بسیاری مسائل متاثر از تورم کلی حاکم بر اقتصاد است که تاثیر گذار شده است.

وی اضافه کرد: ازجمله محورهای استیضاح‌کنندگان، بند مربوط به فولاد و معادن است که می‌دانیم مسائل مربوطه به‌تدریج در حال رفع و رجوع است.

وی یادآور شد: فاطمی امین در ادوار گذشته سابقه حضور در وزارتخانه چه به عنوان معاون وزیر و چه به عنوان مدیرکل را داشته و بدنه وزارتخانه و بخش صنعت را به خوبی می‌شناسد.

این مقام صنفی با انتقاد از روی کار آمدن پنج وزیر در این وزارتخانه در پنج سال گذشته، آن را مهم‌ترین آفت این حوزه برشمرد و گفت: اینکه هنوز یک سال از اعلام برنامه‌های وزیر نگذشته و برنامه‌ها به ثمر ننشسته است، اما برای دومین بار موضوع استیضاح از سوی نمایندگان مجلس به میان کشیده می‌شود، آثار تخریبی بیشتری نسبت به خودِ استیضاح دارد.

توسط علیرضا طهماسبی

علیرضا طهماسبی