طراحی دکوراسیون داخلی منزل

هوشمندسازی روشنایی با استفاده از کنترل مرکزی برای ساختمان هم از راهکارهای مؤثر برای مدیریت مصرف انرژی در ساختمان های اداری است. در طراحی هر فضایی وجود نور طبیعی بسیار با اهمیت است، زیرا افراد در صورت نیاز داشتن به تجهیزات تصویری، می توانند از آن مکان نیز به بهترین نحو ممکن استفاده ببرند. از طراحی پلان ساختمان اداری گرفته تا اجرای آن و شروع کار ساخت و ساز، همیشه نکاتی وجود دارد که باید در هر مرحله به آن ها توجه شود. ظرفیت سرمایش کولرهای گازی معمولا در محدوده ۷هزار تا ۲۴هزار است. درحالی که پارتیشن اداری به راحتی قابل جا به جایی از محیطی به محیط دیگر است. برای ساخت منزل خود اصلی راحت جایی که مکانی برای استراحت تفریح کار باشد کار ساده ای نیست. همچنین برای ایجاد سهولت بیشتر و جلوگیری از خستگی کارکنان، از میز U شکل با فضایی خالی در وسط آن و مبلمانی مدرن و راحت برای نشستن افراد استفاده کردیم تا بدین وسیله راندمان کاری جلسات را بالاتر برده باشیم و پذیرایی را راحت تر کرده باشیم. شما باید بتوانید نیروی کار و ملزومات و مبلمان اداری خود را به خوبی در فضای دفترتان جا دهید از این رو برای این که این کار به نحوه احسن انجام شود و فضای داخلی دفتر شما زیبا دیده شود و همچنین کاردی و راحت باشد نیاز به متخصصان مجربی دارید که به خوبی با اصول چیدمان فضای اداری آشنا باشند.

همچنین با ایجاد کنتراست می توان روی مواردی خاص از فضای داخلی تاکید بیشتری کرد. با یک دکوراسیون بینظیر در هنگام آمدن مهمان در میزبان حسی فوقالعاده ایجاد می شود. بنابراین، هیچگاه نباید تاثیر دکوراسیون داخلی فضای دفتر کار را بر روی روحیه و میزان بازدهی کارمندان نادیده گرفت. توجه به تهویه فضای داخلی یک محیط اداری یکی از مهم ترین اصول معماری ساختمان اداری است. رعایت استاندارد مدیریت انرژی در طراحی داخلی دفتر کار هم از جهت مدیریت مصرف انرژی در کشور اهمیت دارد، و هم از منظر ایجاد رفاه بیشتر برای کارمندان سازمان ها و به دنبال آن افزایش بهره وری در این محیط ها. در سبکهای طراحی داخلی همهچیز در افکار طراحی داخلی سنتی ریشهدارند. امروزه ایجاد اتاق های زیاد برای گروه های مختلف، مثل سال های گذشته در طراحی دکوراسیون داخلی فضا های اداری قرار نمی گیرد. مدیریت مصرف انرژی جنبه های مختلفی دارد؛ از همین رو راهکارهای مختلفی هم می توان برای آن عرضه کرد که یکی از مؤثرترین آن ها، مدیریت انرژی در طراحی داخلی دفتر کار است. این نوع مبلمان ها همینطور که از سبک شان مشخص است با مبلمانی که برای منزل خود استفاده میکنیم متفاوت هستند همچنین در زمان انتخاب مبلمان اداری باید به دکوراسیون داخلی دفتر نیز توجه شود که این مبلمان قرار است در چه فضایی استفاده بشوند و مطابق با آن مبلمان اداری خریداری شود تا نمای زیبایی از دفتر کار شما بسازد که البته این مبلمان باید با مبلمانی که در فضای لابی دفتر شما قرار میگیرد متفاوت باشد چراکه مبلمان دفتر مدیریت باید القا کننده حس قدرت مدیر دفتر به افذاد باشد.

طراحی و دکوراسیون سالن جلسات و کنفرانس چنان با اهمیت است که حتی می تواند بر دیدگاه مهمانان خارج از شرکت و یا آن سازمان تاثیر بسیاری بگذارد و اعتبار شرکت را در پیش آنان دکوراسیون داخلی سالن اداری بالاتر ببرد. همین امر بسیاری از مدیران و رهبران سازمانی را بر آن داشته که توجه ویژه ای به مدیریت انرژی در طراحی داخلی دفتر کار داشته باشند. هیچ قسمتی از این طراحی تاریکی و سیاهی ندارد و باید همه آن فضا با نور های ملایم پوشانده شده باشد. به لطف وجود طیف وسیعی از گردشگران خارجی و همچنین زیرساختهای با کیفیت در مشهد، این شهر پتانسیل بسیار خوبی برای برگزاری ایونتهای دکوراسیون داخلی و مبلمان اداری دارد. شرکت طراحی داخلی از انواع لامپ های ال ای دی که از طیف رنگی متفاوتی برخوردار هستند، استفاده می کند، زیرا نورهای با رنگ مختلف در بهبود روند کار نقش به سزایی دارد.

در سبک کلاسیک بهتر است از رنگ های طلایی و نقره ای بهره ببرید جذابیت مبلمان اداری و فضای شما را دو چندان می کند. همچنین یکی از موارد بسیار مهم در دکوراسیون داخلی تعیین نوع سبک دکوراسیون میباشد ، به طور کلی و جامع تمام سبکهای طراحی و دکوراسیون داخلی در دو مجموعه طراحی داخلی کلاسیک و مدرن طبقه بندی میشوند که هر یک از این دو سبک اصلی خود دارای زیرشاخه های بسیار متنوع و با ویژگی های بسیار خاصی میباشند ، همچنین در انتخاب نوع سبک دکوراسیون داخلی باید به مسائلی مانند ، نوع کاربری و فعالیتی که در فضا انجام میشود ، متراژ و مساحت ، ابعاد حجمی فضا ، نوع افرادی که در این فضا رفت و آمد و یا زندگی میکنند و همچنین سلیقه و خواسته های خود ، توجه داشته باشید . تزیین دیوار دکوراسیون های اداری با کاغذ دیواری و قاب عکس و پوستر هایی از طبیعت و مناظر باعث آرامش پرسنل میشود.

سپس راهکار هایی برای مدیریت مصرف، بر اساس استاندارد های انرژی در طراحی داخلی دفتر کار عنوان می کنیم. طراحی داخلی و دکوراسیون داخلی مناسب فضایی رو خلق میکنن که با استفاده از حداکثر نور طبیعی و نورهای مصنوعی بهترین روشنایی رو برای افراد حاضر در فضا ایجاد میکنه. اما طراحی دقیق روشنایی، مبلمان، انتخاب رنگ ها و غیره، این امکان را می دهد که بدون کاهش کیفیت روشنایی، یا تحمیل هزینه های هنگفت، مقدار ۱۰ وات برمترمربع به راحتی به دست آید. پس برای مدیریت مصرف انرژی، باید بیشترین کاهش مصرف انرژی را هم داشته باشند. لازم است چیدمان و دکوراسیون دفتر کار به نحوی انجام شود که بیشترین استفاده از نور طبیعی روز را داشته باشیم. بدین صورت طراح به سمت استفاده از پارتیشن های شیشه ای رفته است. نکته قابل توجه اینکه استفاده از تجهیزات به صورت شبکه در کاهش بارهای مضاعف نقش به سزایی دارد. پس مدیریت مصرف در آن ها می تواند تأثیر قابل توجهی در کاهش مصرف انرژی کل کشور داشته باشد. رنگ روشن مبلمان، تضاد جالب توجهی با دیوارهای چوبی قهوهای دارند. بهترین رنگ برای استفاده در اجرای دکوراسیون اداری ، رنگ سبز میباشد. چون مدیریت مصرف، باعث تداوم وجود انرژی و در ضمن اندیشیدن تدابیری برای استفاده بهتر می شود، که همه این ها منجر به رفاه بیشتر و به تبع آن، بازدهی بالاتر در محیط های کاری و اداری می شوند.

و وزن آن نسبت به انواع فلزی کمتر است. البته وجود این خاصیت در بعضی مواقع می تواند باعث ایجاد مزاحمت برای تجهیزات نمایشی نیز بشود و رویت LCD را برای آنها سخت تر نماید ما نیز با توجه به آگاهی نسبت به این مسئله تلاش نمودیم تا از شید هایی برای پوشش پنجره استفاده کنیم تا در صورت لزوم، مانع از ورود نور مستقیم از بیرون بشویم. به جز استفاده از این نورها در دیوار رو به رو و سقف این فضا، باید به استفاده از نورهای خطی در شکاف های ایجاد شده بر روی دیوارپوش ها نیز اشاره کرد تا بدین وسیله توانسته باشیم از یکدست بودن دیوار پوش ها با ایجاد سایه و روشن بر روی آنها بکاهیم.

لذا پیش از هر چیزی در طراحی دکوراسیون اداری به ساختمان و نقشهی آن توجه میشود. حتما مقاله های زیادی درباره استاندارد طراحی دفتر کار خوانده اید؛ اما آیا با استاندارد مدیریت انرژی در طراحی دفتر کار هم آشنا هستید؟ یا اگر دفتر کارتان کوچکتر است ، هنوز هم می توانید فرش اضافه کنید. این امر علاقه شما به کارتان را به دیگران نشان میدهد. شرکت معماری Suppose المانهای سنتی معماری ژاپنی را در طراحی داخلی اداری شرکت فناوری Slack به کار برده است. در ادامهی این مقاله راهکارهایی برای استفاده از رنگ سیاه در طراحی داخلی دفتر کار ارائه شده است. به عنوان مثال در گذشته برای نگهداری مبلها از کاورهای مخصوص استفاده میشد، درصورتی که استفاده از هر نوع کاور در دکوراسیون جدید منزل کاملا منسوخ شده است. سرویس و نگهداری به موقع و همین طور تعمیر پیش گیرانه، مصرف انرژی کولرهای گازی را کاهش داده و طول عمر آن ها را ۲برابر می کند. استفاده از کلیدهای زمان دار در راهروها و محل های عبور هم در کاهش مصرف انرژی مؤثر هستند. روشنایی روز و نورگیر – استفاده از روشنایی روز در عین تأثیر بر بهداشت روانی، در کاهش مصرف انرژی هم مؤثر است.

امیدواریم بتوانید از این نکات و ایده ها به خوبی استفاده کنید تا بتوانید طراحی لابی اداری خود را با بهترین نتیجه به سرانجام برسانید. در انتخاب سبک طراحی و متریال ها باید دقت نمود تا از بهترین ها استفاده شود، تا هم در میزان پویایی و بازدهی جلسات تاثیر مثبت بگذارد و هم با انتخاب رنگ های مناسب برای آنها، از نکات روانشناسی رنگ در محیط بهره برد. در طراحی سالن جلسات شرکت رایان صنعت، با توجه به سبک طراحی دیگر فضاها و ابعاد مورد نیاز برای این سالن جلسات، گروه طراحی داخلی شیپ تلاش نمود تا از طراحی مدرن و ساده استفاده کند تا با توجه به استفاده از این سبک و توانایی آن برای استفاده از دو متریال متفاوت بیشترین استفاده را برای پویایی و بازدهی این فضا ببرد. این آمارها یعنی خانه ها و محیط های کاری، اعم از اداری و تجاری، بیشترین مصرف انرژی را در کشورهای مختلف دارند. تیم طراحی برای کسب موفقیت در دیزاین داخلی شرکت UST Global تصمیم به جداسازی برخی قسمتها از یکدیگر نمودند به طور مثال مناطق مشترک با هدف پذیرش و احترام به مشتریان و همچنین اتاق غذاخوری-اتاق جلسات و اتاق آموزش در طبقه همکف، ایستگاه های کاری در طبقه اول و دوم به صورت فضاهای باز و بسته برای انجام امور کاری مختلف از جمله جلسات و فضاهای اجتماعی اختصاص داده شدند.در ذیل شما را به دیدن عکس هایی از معماری داخلی شرکت فناوری اطلاعات UST Global دعوت می نماییم.

علاوه بر آن پارتیشن شیشهای هوشمند میتواند به عنوان تخت وایت برد برای تفکر خلاق و نت برداری از جلسات مورد استفاده قرار گیرد و ما را از هزینه کردن برای وسایل اضافی مانند تخته وایت برد متحرک یا ثابت باز دارد. چیدمان یک اتاق نشیمن به سبک بوهو میتواند بهطور باورنکردنی پرارزش باشد و به اتاق ارتعاشی عالی بدهد. امروز مدل دکوراسیون اداری و دفترکار شیک و مدرن رابه همراه ایده هایي عالی برای دکور و چیدمان مبلمان اداری جمع آوری کرده ایم، اگر قصد تاسیس یک دفتر کار را دارید یا می خواهید تغییر دکور در دفترتان ایجاد کنید در ادامه با مجله پارس ناز همراه باشید، چـه قصد تاسیس دفتر اداری دارید و چـه دفتر خانگی مـا امروز بهترین مدل ها و ایده ها رابه شـما میگوییم، با مـا همراه باشید. دفتر کار شرکت Slack در توکیو دقیقاً مقابل باغهای کاخ شاهنشاهی قرار گرفته و طراحی داخلی فضای اداری توسط شرکت معماری محلی Suppose به منظور ایجاد یک محیط سنتی جدید، با تلفیق زیباییشناسی رایج ژاپنی و فرهنگ کاری مدرن انجام شده است. یکی دیگر از مزایای بزرگ بکارگیری در طراحی پارتیشن های برای منازل و فضاهای اداری، توانایی انتقال نور طبیعی است که به نوبه خود باعث صرفه جویی در هزینه های شما می شود.

برای داشتن سایه روشن زیبا و جلوگیری از خستگی افراد در این جلسات، از دو نور خطی برای المان L شکل دیوار، استفاده کردیم تا جلوه بیشتر به فضا بدهند و روشنایی ملایمی را برروی میز جلسات بیندازند. ضمنا برای جلوگیری از خستگی چشم و سردرد، نورپردازی کافی و مناسب در دکوراسیون اداری یک اصل مهم است.از این رو با استفاده از نورپردازی کلی که نورپردازی سقفی نیز نام دارد، می توان نوری یکنواخت در سراسر فضا پخش کرد و فضا را به صورت کلی روشن کرد. انتخاب لامپ مناسب – برچسب انرژی روی لامپ، اطلاعاتی مانند شار نوری برحسب لومن، توان ورودی برحسب وات و طول عمر برحسب ساعت دارد. اگر شما معمولاً از یک ورودی پشتی یا کناری استفاده میکنید، آیا درب جلویی تمیز و قابل دسترس است؟ محل قرار گیری نمایشگر و اندازه آن باید به گونه ای باشد تا به آسانی برای همه مدعوین قابل رویت باشد. برای داشتن این صفحه نمایش و هماهنگی آن با سبک مدرن، از حجمی به صورت L شکل استفاده شد که شروع آن از کف سالن باشد و تا سقف امتداد پیدا کند و بر روی آن نیز در جریان باشد.

قبوض برق و گاز یک سال واحد اداری خود را جمع آوری کنید. این جمع کل را بر زیربنای ساختمان برحسب مترمربع تقسیم کنید تا شاخص انرژی مصرفی به کیلووات ساعت برمترمربع به دست بیاید. در طراحی این سالن جلسات رنگ و میزان تاثیر هر کدام بسیار حائز اهمیت بود و از این رو طراحان داخلی شیپ سعی نمودند تا با استفاده از رنگ کرم و گردویی فضایی را فراهم کنند که حضور طولانی مدت افراد در این جلسات باعث کسلی و خستگی آنها نشود. به جز مسئله رنگ های استفاده شده برای دیوار پوش ها و ایجاد فضای گرمتر با استفاده از رنگ چوب، طراحان داخلی شیپ تلاش نمودند تا از دیوار مقابل میز U شکل این سالن جلسات برای قراردادن LCD استفاده کنند، تا دید همگان نسبت به صفحه نمایش مخدوش نگردد.

امروزه شرکت ها برای پیشرفت خود نیازمند حفظ رابطه با دیگر دفاتر و سازمان ها هستند و بدین منظور، فضایی را برای برگزاری جلسات و بحث و گفتگو پیرامون مسائل مختلف دارند. در نظر گرفتن بهبودهای اداری به خودی خود شروع خوبی است، زیرا مهم است که به محل کار خود افتخار کنید و هر از چند گاهی همه چیز را با هم مخلوط کنید. طراحی دکوراسیون اداری مدرن بر حسب بودجه و شرایط مورد نظر انجام می شود. صندلیهایی با پارچه خاکستری تیره، نیمکتهای سنگی و گیاهان پربرگ گلدانی به منظور طراحی دکوراسیون داخلی اداری ، در فواصل منظم قرار داده شدهاند. همچنین قرار دادن گیاهان طبیعی و تنگ ماهی و … در دکوراسیون فضای اداری به سبک مدرن باید یک فضای تنوع پذیر و انعطاف پذیری را جهت قرار دادن وسایل و مبلمان اداری وجود داشته باشد.

توسط علیرضا طهماسبی

علیرضا طهماسبی