نکات مهم در طراحی داخلی منزل مسکونی در شرکت مهران طاهری

به دلیل پیچیدگی های تکنولوژیکی برنامه ریزی و ساختمان معاصر، دیگر برای یک معمار یا طراح دیگر امکان ندارد در تمام جنبه های سازنده یک ساختمان مدرن متخصص باشد. به همین دلیل نمیتوان از نقش اساسی مبلمان در نمایش سبکهای مختلف دکوراسیون داخلی به راحتی عبور کرد. بنابراین در ساخت برج اداری باید به یکسری ویژگی های مهم این نوع ساختمان ها توجه داشت که ما به بعضی از این ویژگیها اشاره می کنیم. طراحی نقشه خانه در ساختمان هایی ویلایی دارای ضوابط کمتری است و دست طراح برای فضاهای داخلی ، محوطه سازی و حتی نمای ساختمان بسیار باز تر است پس بنا براین خلاقیت بیشتری برای خانه های ویلایی مورد انتظار است .

در سازه فلزی نیز مشخصات تیراهن و ورق های تقویتی بادبندها و تیر های فرعی سقف بررسی و محاسبه می گردد. منطقه ای که ساختمان در آن ساخته شده را نیز می توان از عوامل تاثیرگذار روی هزینه ی عملیات بازسازی دانست . در مرحله بعدی نقشه کشی ساختمان نقشه سازه اسکلت ساختمان مورد بررسی قرار می گیرد محاسبات سازه با توجه به نوع خاک منطقه ، تعداد طبقات و بار زنده و مرده ساختمان (نوع کاربری) متفاوت است محاسبات سازه شامل فونداسیون یا پی ساختمان ، ستون ها ، تیرها و سقف طبقات است در سازه بتنی تعداد میلگرد های مورد نیاز و عمق فونداسیون متغیر است و بنا به نظر مهندس محاسب سازه و شرایط ساختمان اعلام می گردد . در شرکت آرین پاراکس مرحله بعدی جلسه با کارفرما و بررسی خواسته های ایشان است در واقع قبل از شروع نقشه کشی ساختمان کلیه خواسته های کارفرما مورد سوال قرار می گیرد و در مورد آن بحث و تبادل نظر می شود.

این اطمینان به مشتریان محترم ناب استیل داده میشود که انواع سرویس قاشق، چنگال و کارد ناب استیل را با ضمانت ۲۵ ساله میتوانند سفارش دهند. گام بعدی در آرین پاراکس طراحی نقشه معماری است در این مرحله با توجه به خواسته های کارفرما کار طراحی شروع می شود در نقشه معماری جانمایی فضاهای داخلی مثل اتاق خواب ، آشپزخانه ، سرویس ها و … 1. می توانیم اتاق خواب خود را رنگ آمیزی کرده و از رنگ های گرم (پرتقالی، طلایی و غیره) استفاده کنیم، همچنین رنگ پرده ها، تخت خواب و کمد را می توانیم هم رنگ دیوار ها در نظر بگیریم. یک طراح داخلی باید دانش ویژه ای در زمینه برنامه ریزی فضا، مصالح ساختمانی، پایان کارها و رفتار انسان و همچنین روان شناسی رنگ ها در محیط های داخلی مختلف داشته باشد. در طراحی نما علاوه بر در نظر گرفتن زیبایی لازم است تا اقلیم و مصالح و بسیاری موارد دیگر در نظر گرفته شود و حتما باید توسط یک مهندس معمار طراحی و اجرا گردد تا علاوه بر زیبایی اصول و استانداردهای امنیتی و اورگانومیک را در نظر بگیرند .

اگر به طور کلی بخواهیم خانه های مسکونی را تقسیم کنیم به دو قسمت آپارتمانی و ویلایی بخش بندی خواهد شد در شرکت مهندسی آرین پاراکس کلیه خدمات مهندسی از کارشناسی و مطالعات اولیه که همان فاز صفر ساختمان است تا ساخت و اجرا توسط تیم حرفه ای صورت می گیرد تا شما با خیالی راحت همه کارهای ساختمانی خود را بصورت متمرکز به یک مجموعه بسپارید. وجود مبلمان قدیمی و اعلا، اثاثیه سبک، منسوجات و فرش های الهام گرفته از هنر سراسر جهان، مجموعه های هنری و سوغاتی های شهرها و کشورهای مختلف در یک خانه، همه و همه نشان دهنده این هستند که آن مکان به سبک بوهمیان چیده شده است. طراحی نمای ساختمان مسکونی بهتر است دفترکار در مرکز شهر باشد و به خیابان های پرتردد نزدیک بوده و دسترسی به آن آسان باشد. طراحی نما ساختمان بسته به سلیقه کارفرما دارد که شامل سبک های مختلف مدرن ، کلاسیک ، نئو کلاسیک ، ایرانی و سایر سبک ها است.طراحی نما در شرکت آرین پاراکس به صورت سه بعدی ارائه می گردد. یک دکوراتور داخلی خوب می تواند یک اتاق را اسکن کند و درک کند که چه وسایلی در یک اتاق کار می کنند و چه چیزی بیش از حد، با سلیقه یا نیاز به تزئین دارد.

ضمن این که این نکته را شما باید به خاطر داشته باشید که اگر از سبک شیکر استفاده می کنید حتما باید وسایل محیط را هم با رنگ های مات در نظر بگیرید. از رنگ مناسبی استفاده شده باشد. با نگاه کردن به گذشته و استفاده از ایدههای موجود در آن دوران میتوانیم در طراحی باغهای کوچک امروزی قدمهای رو به جلویی برداریم. کالبد ساختمان به صورت دو طبقه ی دوبلکس است و طبقه ی همکف آن بازسازی شده است. نقشه کشی ساختمان شامل چه مواردی است ؟ اولین کاری که برای شروع طراحی نقشه ساختمان لازم است کروکی و مشخصات زمین است در ابتدا عوارض و مشخصات زمین مثل گذرها ( حدود اربعه) ، شیب زمین ، جهت شمال و جنوب ، محل قرارگیری ساختمان و همسایه ها مورد بررسی قرار می طراحی داخلی شرکت ساختمانی گیرند.

یکی از شرکت های معتبر در زمینه بازسازی و طراحی دکوراسیون داخلی مراکز درمانی به خصوص داروخانه، شرکت بدادم برس است که شما می توانید در صورت تمایل با این شرکت تماس بگیرید و بعد از دریافت مشاوره از سایر خدمات شرکت بدادم برس در زمینه طراحی دکوراسیون داخلی مراکز درمانی خود بهره مند شوید. این کلینیک پزشکی، در رقابت بین المللی جایزه معماری آسیا که در سال ۲۰۱۸ در شهر بارسلون اسپانیا برگزار شد، کاندید دریافت جایزه و شایسته تقدیر شناخته شده است. این مورد دوم اغلب به دلیل روشی که طراح خسارت خود را دریافت می کند (به عنوان مثال ترتیب هزینه قراردادی)، برخلاف کارمزد یا ترتیب درصد رایج در بین دکوراسیون داخلی مسکونی، طراحی قرارداد نامیده می شود.

طراح دکوراسیون داخلی، گروهی از افراد می باشند که وظیفه ترکیب و چینش وسایل خانه( از جمله کاغذ دیواری، رنگ ساختمان، انواع مبل، لوستر ها، تابلوها، فرش ها، و سایر لوازم تزئینی و دکوری) ؛ متناسب با تقاضای مشتری و سلیقه های او را دارد.درصورتیکه در فکر بازسازی فضایی هستید و در این زمینه نیاز به راهنمایی در زمینه زیبایی شناسی دارید، استفاده از طراح داخلی بهترین گزینه شما محسوب می شود. از مهمترین فاکتورهای دیزاین یک اتاق انتظار مطب مناسب، رنگ بندی و فضای پرآرامش می باشد. دکوراسیون و زیبا سازی منزل یکی از مهمترین موارد برای خانواده ها و یک شغل بسیار مناسب برای معماران میباشد . در یک اتاق نشیمن که خود دارای محدوده و مشخص است و بزرگ هم میباشد بهتر است یک فرش بزرگ خاص پهن کنید. سرویس بهداشتی : از دیگر دکوراسیونهای خاص که همواره سرشار از ایدههای ناب و کاربردی بوده است ، سرویس بهداشتی میباشد .

مشاوره طراحی دکوراسیون ما چه تفاوتی با دیگران دارد؟ اگر بودجه اندکی دارید، مواردی وجود دارد که باید آنها را غرق شوید. اگر آن را بالای میز آویزان کرده اید، مطمئن شوید که هنگام نشستن از روی میز، میهمانان بلندتر یا شما نمی توانند آن را بزنند. در این مقاله سعی شد تا شما را با فرآیند طراحی دکوراسیون مطب دندانپزشکی آشنا کرده و درباره ی آن توضیحاتی را خدمت شما عزیزان عرض کنیم. این نقطه کانونی بیشتر وابسته به معماری و سبک دکوراسیون اتاق است و شما باید قبل از هر اقدامی آن را کشف کنید. در حال حاضر برای درک بهتر صاحب کار از فضای ساختمان نقشه کشی ساختمان به کمک نرم افزار های سه بعدی سازی انجام می شود که می توان توسط آن اقدام به تهیه نقشه معماری ، دکوراسیون داخلی شامل سقف کاذب ، دکوراسیون آشپزخانه ، دکوراسیون اتاق نشیمن و پذیرایی ، دکوراسیون اتاق خواب ، دکوراسیون اداری و دکوراسیون تجاری و… وقتی از فضای نشیمن در اتاق خواب مستر صحبت میشه، احتمالا تصور اشتباهی در ذهنتون شکل بگیره، اما معمولا نشیمن اتاق خواب به فضایی برای یک گفتوگوی دو نفره گفته میشه که با دو مبل و یک میز هم قابل اجراست. دو مبلمان مهم – احتمالاً وسایلی که بیشترین استفاده را خواهند داشت – مبل و تخت خواب شما هستند.

بالش ها می توانند لهجه خوبی به داستان رنگی اتاق اضافه کنند یا حتی در بعضی موارد، یک نقطه کانونی برای اتاق ایجاد کنند. از جمله این عناصر می توان به جنبه های ساختاری ساختمان، برنامه ریزی سایت، محوطه سازی، مبلمان و گرافیک معماری (علائم) و همچنین جزئیات داخلی اشاره کرد. یکی از عناصر اتاق که معمولاً می تواند از چشم ویراستاری استفاده کند نحوه قرارگیری بالش است. من به شخصه این یکی رو خیلی دوست دارم. بخش قابل توجهی از طراحی دکوراسیون داخلی مغازه مربوط به تجهیزات و وسایلی می باشد که در مغازه وجود دارد. در مقابل، طراحان داخلی که کمیسیون های مسکونی را به عهده می گیرند احتمالاً به صورت فردی یا احتمالاً با دو یا سه دستیار کار می کنند. در سریع ترین زمان ممکن کارشناسان به محل مدنظر شما خواهند آمد، و از طراحی تا اجرا در کنار شما خواهند بود. نقشه های برق و تاسیسات از مهم ترین نقشه های ساختمانی هستند که توسط مهندسین تاسیسات طراحی می شوند.

در ساختمان های آپارتمانی نیز با توجه به ضوابط شهرسازی و شهرداری هر استان نقشه کشی ساختمان صورت می پذیرد. فرآیند خدمات مهندسی بدین شکل است که در ابتدا نقشه معماری ترسیم می گردد سپس محاسبات سازه و در ادامه نقشه تاسیسات برق و نقشه تاسیسات مکانیک توسط مهندسین مربوطه محاسبه و ترسیم خواهد شد البته جهت ارائه نقشه مناسب عوامل مختلفی از قبیل ضوابط شهرسازی و شهرداری ها ، مقررات ملی ساختمان ، استاندار های بین المللی ، کاربری ملک و نیاز کارفرما را باید در نظر گرفت. در شرکت نقشه کشی آرین پاراکس ابعاد ستون ها و تیرها و تعداد میلگرد مورد نیاز در هر ستون جداگانه محاسبه و ترسیم می گردد همچنین عیار بتن مورد نیاز ستون ، تیرها و سقف ها و میلگردهای تقویتی و دیوارهای برشی محاسبه می شود. مشخص می شود در زیر چند نمونه نقشه معماری جهت آشنایی بیشتر شما قرار داده شده است. به همین ترتیب، ارتفاعی که لوستر قرار داده اید مهم است. البته درزمان بازدید بهترین مشاوره طراحی رایگان براساس بروزترین استانداردها به مشتریان عزیزمان داده می شود ودربازید مناسب ترین سبک معماری برای آن فضا ازجمله سبک مدرن و سبک کلاسیک وسبک مینیمال وسبک نئوکلاسیک و… به دنبال پرونده مشاوره با پیمانکار ، مطالعات اجرایی مربوط به تحقق فنی پروژه است: برنامه های اجرا در مقیاس های مناسب ، یادداشت های محاسبه و مشخصات استفاده از سایت ساخت و ساز برای اینکه پیمانکاران مختلف بتوانند ساخت و ساز پروژه را انجام دهند.

فرم و موقعيت سا ختمان و مصالح استعمال شده در ساخت آن در هر مكان جغرافيايي كاملاً متفاوت است. فرم : بیانگر زیبایی در معماری می باشد به طوری که قابل درک باشد که در واقع بیشتر فرم ها بستگی به سبکی که در طراحی داخلی استفاده میشود دارد . استایلاسکاندیناویایی به رنگ مایههای شنی بستگی زیادی دارند و هر چه چوبتان سفیدتر باشد بهتر است. اینکه چه کسی را استخدام می کنید به این بستگی دارد که آیا شما کار ساختاری یا برنامه ریزی فضایی برای انجام کار دارید یا به شخصی نیاز دارید که فقط دکور را طراحی کند. فضایی برای استراحت و برنامه های تفریحی درست شده باشد. یکی از رازهای موفقیت هتل ها استفاده از وسایل تزئینی و یا طراحی متفاوت در دکوراسیون داخلی اتاق و یا در نمای بیرونی و تجربه فضایی متفاوت است اگرچه تعداد زیادی از افراد خواستار فضایی امن چون خانه برای صرف زمان و استراحت در هتل هستند اما افراد زیادی ماجراجویانه فضاهای خاص را برای تجربه فضایی متفاوت می جویند و… رعایت تناسبات فضایی! یعنی چی؟ و ما در شرکت طراحی داخلی مهران طاهری برای شما فضایی را ایجاد کرده ایم که می توانید به راحتی این موارد را انجام دهید.

۱- هر قدر تجربه کاری بیشتری داشته باشد احتمال موفقیتش بیشتر است. هر چیزی که در اطراف شما وجود دارد، دارای بافت است. با در نظر گرفتن شرایط و بودجه اقتصادی شما. یکی از مهم ترین و موثر ترین موضوعات در طراحی داخلی کلاسیک اداری، نظر گرفتن نوع شرکت یا اداره است. امروزه تنوع زیادی در نوع سقف ها و اسکلت های ساختمانی وجود که باعث سبک تر شدن ساختمان شده و در طراحی سازه ساختمان بسیار موثر است . ما با کمک این نرم افزار های ارزشمند به کارفرمایان عزیز حس آرامش و تنوع در طراح را تقدیم مینماییم. همچنین میتوان حس خفگی و فوبیا را با استفاده از نور در نقاط خاص بهشدت کاهش داد. گاهی با ایجاد یک هارمونی دقیق و هماهنگ بین مبلمان، رنگآمیزی فضا، کفپوش و سایر عناصر تزئینی ارزان قیمت میتوان زیباترین دکوراسیون منزل و بهترین دکوراسیون داخلی را خلق کرد. کاشی های تزئینی و موزائیک اغلب در عناصر داخلی مانند کف ، ر وپوش میز ، آینه ها و پشت کابینت مورد استفاده قرار می گیرد تا جذابیت روستایی خاصی به خانه ببخشد. با این دید میتوانید آینه را در جایی قرار دهید که تصویری زبیاتر و رنگارنگتر را در خانه پخش کرده و احساس بهتری در فضا ایجاد کند.

توسط علیرضا طهماسبی

علیرضا طهماسبی