سکوت به علت ترس!

سیستم تهویه مطبوع یا همان کولر گازی اسپلیت شما دارای دو مؤلفه اصلی است: پنل داخلی و پنل خارجی که با هم کار میکنند تا در تمام طول سال دمای خانهتان مناسب نگه داشته شود. در ساختمان هایی که فاقد کولر بوده و یاکانال کشی کولر مناسبی ندارد، به سختی می توان تابستان های گرم و خشک راتحمل کرد. اگر به تازگی به خانه ای را خریداری کرده اید که فاقد کانالتهویه هوا است، ما کمکتان می کنیم که به اجرای کانال کولر و نصب دریچه کولرآبی بپردازید. اما در هر صورت چنانچه شما با خرابی موتور دمپر، شکستگی پایه دریچه کولر گازی، خرابی برد و یا خرابی ریموت روبرو شدهاید پیشنهاد ما این است که هر چه سریعتر به یک تعمیرکار مراجعه کنید؛ چرا که در هر صورت تعمیرکار میتواند تعمیر خود را به شکلی انجام دهد که در مدت زمان طولانی شما دیگر به هزینه های تعمیراتی این چنینی فکر نکنید.

ما دو فن داریم که در مجموع 43000 متر مکعب هوا را خارج می کنند. ساخت دریچه کولر باید با استاندارد های روز مطابقت داشته باشد و نکات اصولی و استاندارد در تولید دریچه کولر باید رعایت شود تا موجب بازدهی عالی دریچه کولر در هنگام استفاده گردد، بنابراین در تهیه و ساخت دریچه کولر باید دقت کافی به عمل آید و خرید دریچه کولر باید از محل های انجام شود که نکات اصولی و استانداد را به طور دقیق رعایت کنند و ارائه محصول با کیفیت و کارآمد و اثر بخش هدف اصلیشان باشد. یعنی به 72 عدد اینلت نیاز داریم تا 43000 متر مکعب هوا را به زیر سقف شوت کنند. انتقال حجم بالایی ازهوا :کانال های کولر دارایفضای زیادی هستند و قادرند در سریع ترین زمان، حجم بالای هوای خنک را از منبع بهنقطه ای دیگر انتقال دهند. همراه ما باشید تا با استفاده از این نکات بهترین و مناسبترین کانال هوا و دریچه هوای موردنیاز خود را انتخاب و خریداری کنید. دارد. با استفاده از تجهیزات استاندارد میتوانید به راحتی از ورود گرد و خاک به خانه و بهبود وضعیت نظافت منزل در هنگام روشن کردن کولر کمک کنید.

ابعاد استاندارد دریچه کولر آبی یک ویژگی موثر در شناخت بهترین نوع دریچه کولر آبی میباشد. ضمن این که این دریچهها در ابعاد و اندازه های متناسب و استاندارد تهیه می شوند و بنابراین هیچ مشکلی از بابت ابعاد آن نخواهید داشت. دریچه کولر گازی مسیری برای خروج هوای سرد در فصول گرم، و هوای گرم در فصول سرد سال است و در صورت ایجاد اختلال در عملکرد آن، خانه آنطور که باید خنک و یا گرم نخواهد شد و به عبارت دیگر، عملکرد کولر گازی به کلی مختل میشود. این امر سبب سوختن این سنسور خواهد شد. رنگ استاتیک آلومینیوم موجب ماندگاری بالا، تمیزی و ایجاد حس تازگی هواکش تا چند سال برای صاحب ساختمان خواهد شد. در سال های گذشته در مواقعی سازمان هایی از جمله وزارت نیرو با هدف جلوگیری از اتلاف انرژی توصیه هایی می کردند که یکی از آنها که همچنان در اینترنت قابل دسترسی است، این بود: «از بسته بودن در و پنجره ها در هنگام استفاده از وسایل گرمایشی مطمئن شوید»، این توصیه اینطور به ذهن می رساند که پس برای جلوگیری بیشتر از اتلاف انرژی و گرم کردن بهتر خانه باید یا میتوان مثلا درزهای در و پنجره یا زیر درها و سایر منافذ هم بسته شود.

اگر قاب دریچه کولر فلزی باشد می توان برای مسدود کردن آن از ورقه های مغناطیسی پشت فومدار استفاده کرد و به سادگی و آسانی روی دریچه را پوشاند. اگر دریچه کولر شما فلزی است، حتی میتوان از طبقه دوم ماشین لباسشویی برای کاهش زمان شستشو استفاده کرد. این کانالها به واسطه دریچه هایی که دارای پره های افقی و عمودی جهت تنظیم جریان هوا است، پوشانده میشوند. معمولا به شکل چهار گوش میباشد که دارای دمپر و بدون دمپر هستند. این خدمات شامل : دریچه کولر، دریچه کولر آبی، دریچه اسلات یا دریچه اسلوت، انواع دریچه زیر فنکویل و فنکوئل، انواع دریچه سقفی گرد و چهارگوش، مدل های مختلف لوله فلکسی و کانال فلکسیبل، تولید کننده دریچه بازدید داکت اسپلیت، جت نازل، دریچه کنترل و هدایت هوا، انواع پلنیوم باکس کانال، کانال سازی یا کانالسازی، تولید مستقیم در کارگاه تهویه سان دمپر بین کانالی، انواع کلاهک دودکش، کلاهک دودکش ژاپنی و کلاهک کلبه ای، دریچه آلومینیومی، دريچه سقفی چهارگوش كلاف دورباز آلومينيومی، دریچه خطی 15-30-90 درچه، دریچه هواکش حمام و دستشویی و ضد آب، دریچه خورشیدی، دریچه بازدید تاسیسات، هود صنعتی، دمپر ضد آتش فيوزی، انواع دمپیر های صنعتی موتوری، دریچه کولری، لوور پادری و دریچه تایل آرمسترانگ، دریچه هوای رفت اتاق عمل، دریچه هوای تازه (باران گیر) و …

از انواع دریچه های گرد می توان به دریچه های خورشیدی اشاره کرداین دریچه ها دارای اشکال مربعی هستند. اشکال مختلفی در ساختکانال کولر مورد استفاده است. هر یک از این اشکال برای راه اندازی انواعی ازسیستم های انتقال هوا مناسب هستند. در حالت مجزا هر کدام از واحدهای آپارتمانی ساختمان از یک مسیر جداگانه برای انتقال هوای آلوده به سمت پشتبام خواهند داشت. این بخش، باد کولر را به داخال کانال انتقال میدهد. این رشتههای نازک چوبی گرد و بار موجود در هوا را به خود جذب میکنند. این نوع پدها با جذب رطوبت کافی مانع ورود گرد و غبار به اتاقک کولر و در نهایت دریچه آن میباشند. این پدهای سلولزی در کنار جذب خوب آب، مانع از ورود گردوغبار به داخل اتاقک کولر میشوند.

«احمد صادقی» رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در اظهارنظری مکتوب در این رابطه اعلام کرده است: «مهمترین عامل ایجاد مکش معکوس از طریق دودکشها، ایجاد فشار منفی در داخل ساختمان است که به دلیل تهویه گاز از مسیری با قدرت مکش بیشتر ایجاد میشود که کانالهای مرتفع کولر(در صورت درزبندی کامل ساختمان و عدم امکان ورود هوا از سایر منافذ) میتوانند نمونهای از این موارد باشد. نحوه ی کارکرد دمپر دستی تعبیه شده بر روی ساختار بیرونی دریچه هوا به اینگونه است که تیغه های افقی جلویی را به حرکت در آورده و میزان فشار هوای عبوری از دریچه هوا تنظیم خواهد شد . این مکانیزم که به وینچ اینلت معروف است بر اساس مقدار فشار خلاء داخل سالن، میزان باز و بسته بودن دریچه های اینلت را تنظیم می کند.

وقتی ترکه های داغ خورشید تابستان بر صورتش می نشست، زود عقب می پرید. این بدان معنی ست که بُعد پشت دریچه هوا ی آزاد مشبک مسطح نیست و دارای بر آمدگی می باشد. یا دریچه کولر طوری تنظیم شده که یک نقطه خاص از خانه را خنک می دریچه بازدید کند. ساختار دریچه هوا ی سقفی چهارطرفه طوری طراحی شده که هوای عبوری از معبرِ دریچه را به هر چهارسوی این دریچه هوا تقسیم می کند. با توجه به تمامتفاسیری که بیان شد ساخت کانال کولر، چیلر یا سایر وسایل سرمایشی و گرمایشیو پرداخت قیمت ساخت کانال کولر جزو مواردی است که شمایکبار برای همیشه انجام می دهید.

ولی در برخی موارد همین کانال کولر میتواند خود بهعنوان عامل حادثه باشد. اما علت کامل بسته نشدن دریچه کولر گازی شما شاید هیچ ربطی به خرابی قطعات داخل کولر گازی نداشته باشد؛ چرا که در برخی از اوقات ریموت با مشکل روبرو است و شما باید به تعمیر ریموت بپردازید و همانگونه که احتمالا شما نیز بدانید، ریموت یکی از وسایل بسیار مهم و کاربردی برای استفاده از کولر گازی محسوب میشود به گونهای که اگر ریموت مورد نظر شما دچار مشکل و خرابی باشد شما قادر نخواهید بود از امکانات و قابلیت های ویژه و بسیار کلیدی کولرگازی استفاده کنید. البته این توجیه نمیتواند پذیرفتنی باشد چرا که از یک سو سازمانهای مهمی همچون آتشنشانی باید هزینه قابل توجهی برای اطلاعرسانی و پیشگیری از حوادث داشته باشند که این مورد را شورای شهر و شهرداری باید پاسخگو باشند و از سوی دیگر هرچند نظر صداوسیما را در این زمینه نداریم اما نباید در این موارد مهم اطلاعرسانی و آموزش مردم که حتی وظیفه صداوسیما نیز است مباحث این چنینی مطرح شود. یا ثبت درخواست رایگان درسامانه هوم سرویز متخصصین در این زمینه با شما تماس گرفته و قیمت نصب کانالکولر به ازای هر متر مربع و با احتساب تعداد دریچه ها از قبل اعلام مینمایند.

بدین ترتیب در صورت عدم ایجاد مجدد جریان هوا از بیرون به داخل ساختمان توسط کانال کولر، بخشی از هوای داخل ساختمان از طریق کانال کولر خارج خواهد شد و نتیجه آن سرد شدن لوله دودکش می باشد که خود نشان از کمبود اکسیژن برای احتراق وسیله گاز سوز است. دو حالت ثابت و چرخی برای دریچههای افقی به شما کمک میکند که جریان هوای خنک یا گرم را در یک جهت خاص نگه دارید، یا اینکه جریان هوا را در کل فضا به چرخش درآورید. این فن در حالی که هوای اتاق را مکش میکند، آن را به اواپراتور و فیلتر هوا منتقل میکند و به همین دلیل دمای هوا کاهش یافته و همه آلودگی های آن از بین میرود. نباید فراموش کرد که همه ما یعنی رسانه ها و سازمانهای مربوطه در امر اطلاع رسانی و کمک به حفظ سلامت و نجات جان مردم مسئول هستیم. هب گزارش مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن نتیجه آزمایش یک نمونه از این مسدود کننده ها نشان می دهد که نصب این مسدودکننده می تواند کاهش بیش از ۹۹ %نشتی از دریچه های کولر را به دنبال داشته باشد . در فصل های سرد سال با مسدود کردن دریچه کولر یا سایر کانال های سیستم های سرمایشی میتوان از خروج بخش بزرگی از هوای گرم ساختمان و هدررفت انرژی جلوگیری کرد، زیرا این دریچه ها مانند دودکش باعث خروج گرمای ایجادشده در ساختمان شده و مصرف انرژی را بالا می برند.

هواکشها به دو دسته اصلی خانگی و صنعتی تقسیم خواهند شد. در ادامه این مطلب با ماهیت و عملکرد این قطعه در موتور خودرو آشنا خواهیم شد. اغلب پس از شستشو داخل موتور، متوجه بروز مشکلاتی در آن خواهیم شد. حتی پنجره های دو جداره هم به اشتباه ترویج شد. بطورکلی دریچه گاز به دو دسته مکانیکی و الکترونیکی تقسیم میشود. این نوع دریچه پلاستیکی به صورت شبکههای لانه زنبوری قالب بندی شده و در سایزهای متنوع و استاندارد تولید و به بازار عرضه میشود. بنابراین برای اینکه کانال هایی اصولیو استاندارد در ساحتمان نصب شوند باید از کانال کش ساختمان حرفه ای کمک گرفت. هر کدام از این دریچه های کوچک توسط انشعابات به کانالکولر ساختمان متصل هستند. پدیده مکش معکوس با هر میزان احتما وقوع باید بیشتر جدی گرفته شود. برای اطلاع بیشتر می توانید مقاله فیلتر هوای کولر آبی چیست و چه مزایایی دارد؟ علت بسته نشدن دریچه کولر گازی چیست؟ گرمای تولید شده در کمپرسور باید به بیرون منتقل شود زیرا اگر در طولانی مدت کمپرسور بیش از حد گرم شود و سیمپیچ های موتور آن سوزانده شود، منجر به آسیب دیدگی کامل کمپرسور و کل سیستم کولر گازی میشود.

توسط علیرضا طهماسبی

علیرضا طهماسبی