راهنمای خرید گوشی سامسونگ ؛ نکات مهم برای خرید گوشی سامسونگ

در حال حاضر می ۱۱ اولترا و گلکسی اس ۲۱ اولترا هیچ کدام از کارت حافظه جانبی پشتیبانی نمیکنند. دیگر نکته مثبت redmi note 8 pro طراحی متفاوت بدنه آن است که نمایشگر آن بدون هیچ لبهای در جلو گوشی دیده میشود. در مجموع این گوشی طراحی بسیار خوبی داشته و از این نظر هیچ مشکلی ندارد. تا ببینیم تفاوت قیمت این دو گوشی تا چه اندازه معقول است؟ هر دو گوشی Redmi Note 8 و همچنین Redmi Note 8 Pro گوشی میان رده و خوش قیمتی هستند.

بررسی لوازم جانبی گوشی قطعاً وقتی با امکانات دوربین گوشی ردمی نوت ۸ پرو و قابلیت های دوربین گوشی شیائومی Note 8 Pro آشنا باشیم، میتوانیم عکسهای بهتری با دوربین این گوشی بگیریم. اگر به تصویر کتاب ها توجه کنید نوت 8 نورپردازی بهتری را ایجاد کرده و همچنین نویز تصویر کمتری دارد. اینکه Redmi Note 8 در شرایط نوری ضعیف، نور بهتری را ارائه می دهد کمی عجیب است. اما سرانجام در تصویر برداری های شبانه نوت 8 پرو در این دوربین هم کمی مبهم و تارتر از نوت 8 است. دوربین پشت گوشیرزولوشن تصویر دوربین تا 9248 در 6936 پیکسل و رزولوشن ویدیو دوربین تا 3840 در 2160 پیکسل است. در مقایسه با نوت 8 ، وضوح و جزئیات سلفی با دوربین جلوی وضوح بالاتر در نوت 8 پرو دارد، تفاوت در این دو گوشی آنچنان هم زیاد نیست.

در مقایسه ، کنتراست ، تولید رنگ و پویایی تصویر در Pro بهتر به نظر می رسد. در مقابل، ماژول دوربین اصلی Note 8 Pro از یک سنسور تصویر 64 مگابایتی Isocell Bright GM2 سامسونگ با دیافراگم گسترده ای از f / 1.89 استفاده می کند. اما واقعیت این است که در مقایسه با مدل Pro تصاویر کمی واضحتر دیده می شوند. در هنگام زوم هم تفاوت چندانی ندارند اما در کل در مدل Pro وضوح و ارائه تصویر طبیعی کمی از نوت 8 پیشی می گیرد. از طرف دیگر ، در Pro رنگ ها کمی غیر طبیعی به نظر می رسد و کنتراست زیاد به چشم نمی فروشگاه آنلاین فونر خورد. حالت ماکرو همان آیکن گل کوچکی است که در تنظیمات دوربین گوشی به عنوان یکی از قابلیت های دوربین گوشی شیائومی Note 8 Pro قرار گرفته است. یکی از امکانات دوربین گوشی ردمی نوت ۸ پرو در تنظیمات دوربین گوشی شیائومی نوت 8 پرو حالت ماکرو Macro mode است که موقع عکاسی از شیئی که خیلی نزدیک است میتوانید از آن استفاده بکنید.

با خرید از تکنولایف خیالتان راحت خواهد بود.

حال نگاهی خواهیم انداخت به لنز های زاویه باز و عملکرد ردمی نوت 8 در هنگام بزرگنمایی. این گوشی هوشمند شیائومی در قسمت باتری عملکرد خوبی را دارد. همانطور که می دانید امروزه سایت های اینترنتی زیادی وجود دارند که در این زمینه مشغول فعالیت هستند. بعضی از موبایلهای زیرشاخهی Mi 11 پردازندههای ضعیفتری دارند. گوشیهای BlackShark مخصوص کسانی است که به بازیهایی مانند Call of duty و Pubg علاقه دارند و میخواهند با خیال راحت و بدون داغ شدن گوشی بازی کنند. با خرید از تکنولایف خیالتان راحت خواهد بود. بنابراین با این مقاله از پلازا همراه باشید تا امکانات دوربین این گوشی را با هم بررسی کنیم. سامسونگ باید تدابیر لازم را برای جلوگیری از پیشرفت شیائومی در بازارهای جهانی به ویژه در آسیای جنوبی و اروپا در این حوزه بیاندیشد. جالب است بدانید قیمت مناسب گوشی شیائومی بر نوع کیفیت و طراحی آن تأثیری نداشته است و با پیشرفت روزافزون فنّاوری، انواع گوشیها با تنوع بیشتری بدون تأثیر قیمت وارد بازار میشوند.

احتمالاً این موضوع از دیافراگم گسترده تر حساس به نور Redmi Note 8 قدرت است. سری M یک سری کاملا جدید از گوشیهای سامسونگ است. با زدن دکمه SensorHub Test صفحه نمایش گوشی کاملا خاموش شده و باید با دکمه پاور یا بک دوباره صفحه نمایش را روشن کرد. صفحه نمایش 6.53 اینچ این گوشی موبایل شیائومی از نوع IPS LCD با رزولوشن 1080×2340 pixels و تراکم پیکسلی 395 پیکسل در هر اینچ است و یکی از کم حاشیه ترین نمایشگرها در این سری از گوشیها محسوب میشود. همانطور که انتظار می رود ،در مقایسه با دوربین اصلی این گوشی ها، کیفیت در هر دو مدل به صورت قابل ملاحظه ای کاهش می یابد.

پردازنده گرافیکی Mali-G76 MC4 نیز بر روی این تراشه استفاده شده است. شایعات متعددی در ارتباط با توقف تولید سری نوت وجود دارد، به خصوص با توجه به شباهت بسیار این سری به محصولات سری S و اینکه Galaxy S21 Ultra حتی از قلم S Pen نیز پشتیبانی میکند. این ویژگی ها برای اجرای بازی و تماشای فیلم بسیار ایده آل بوده و همه چیز را با کیفیت نمایش میدهد و می تواند طیف وسیعی از رنگ ها را نمایش دهد. قیمت این گوشی طوری تعیین شده بود که شیائومی قبلا چنین قیمتی را در گوشیهای خود اعلام نکرده بود. محدوده قیمت بر پایه نسخههای متفاوت رم و حافظه است و استعلام قیمت گوشیها از فروشگاههای آنلاین، از جمله ترب، ایمالز، ایران موبایل، دیجیکالا و … واحد تعمیرات فونات از از مجهزترین تعمیرگاههای موبایل حال حاضر ایران است و با به روزترین ابزارآلات حیطه تعمیرات تجهیز شده است.

با این حال؛ شکی نیست که این گوشی جزو بالاترین مدل گوشی های سری اس سامسونگ است. با این حال، باتریهای سری a یک قدم عقبتر از سری s هستند، زیرا همان طور که می دانید هنوز هم پیشرفتهترین پردازندهها متعلق به خانواده اس هستند. اما برای یک مصرف کننده مواردی که این محصولات را از رقبا متمایز میکند به عنوان راهنمای خرید گوشی سامسونگ بیشتر مورد توجه هستند. سامسونگ سری M با قیمت پایین تر و کیفیت باتری و سخت افزار بهتر ساخته و روانه بازار می شود ، اما در نقطه عکس ماجرا یعنی سری A این گوشی با کیفیت نرم افزاری بهتر تولید و روانه بازار می شود. برای مثال وقتی تنظیمات دوربین گوشی شیائومی نوت 8 پرو را بدانید بهتر میتوانید از امکانات دوربین گوشی ردمی نوت ۸ پرو و قابلیت های دوربین گوشی شیائومی Note 8 Pro استفاده بکنید.

ردمی نوت 8 پرو از نظر طراحی یک گوشی میان رده خوب محسوب میشود و با بدنه شیشه ای و فریم پلاستیکی خود در عین زیبایی مقاومت بالایی را نیز دارد. در طراحی پنل نیز از شیشه Gorilla Glass 5 استفاده شده تا در برابر ضربه و خش محافظت شود. در این گوشی نمایشگر تقریباً تمام پنل جلویی را پر کرده که این مشخصه در کنار بدنه شیشه قرار گرفته است و ظاهر چند رنگ و لوکس به آن بخشیده است. سامسونگ با بهبود طراحی این مدل کیفیت لولا را بهبود بخشیده و ضعفی را که در درب Galaxy Fold وجود دارد برطرف کرد. این گوشی از شارژ سریع 18 وات پشتیبانی می کند که این موضوع موجب شده که بتوان باتری گوشی را خیلی سریع شارژ کرد. همین مسئله موجب میشود وقتی گوشی را روی حالت تاریکی یا دارک مد قرار میدهید، تاثیر چندان زیادی روی بهبود وضعیت باتری حس نشود.

بررسی گوشی نوت 8 پرو

درواقع دوربینهای Redmi Note 8 Pro عملکرد خوبی دارند، دوربین اصلی گوشی در زیر نور خورشید یا نور زیاد محیط، عکسهای خوب و با کیفیتی را ثبت می کند و از کنتراست خوبی هم بهره می برند. شاید ردمی نوت 8 شما رو غافلگیر کند. اشاره کرد. گوشی های این کمپانی به خصوص سری می، ردمی و پوکو از جمله محصولاتی هستند که طرفداران بسیاری را جذب خود نمودهاند. قابلیت اتصال به شبکه ­4G و پشتیبانی از بلوتوث نسخه­ 5.0 از دیگر ویژگی ­های این گوشی موبایل هستند و چیزی از مدل های تراز اول بازار کم ندارد. حالا مدل رد می نوت 8 پرو (Redmi Note 8 Pro) تلاشی از سوی کمپانی چینی به شمار میرود تا با قیمت مقرون به صرفه و ویژگیهای فوقالعاده خود بار دیگر معادلات بازار را تغییر دهد.

توسط علیرضا طهماسبی

علیرضا طهماسبی