تلاش وزارت صمت برای ارائه خدمات تخصصی کسب وکار به کارآفرینان

به گزارش ایرنا از وزارت صنعت، معدن و تجارت، مرکز ارتباطات این وزارتخانه درج خبری با عنوان« فیلترینگ جیب صداوسیما را پر می‌کند» در روزنامه «آرمان امروز» اعلام‌کرد: در جلسه ای در اتاق بازرگانی ایران که با هدف ارائه راهکار و کمک به کسب وکارها تشکیل شده بود، نماینده وزارت صنعت، معدن و تجارت چندین پیشنهاد را به‌عنوان راهکارهایی برای ارتقای کسب وکارها و کمک به همه کارآفرینان ارائه کرد. متاسفانه برخی از صاحبان رسانه بی اخلاقی کرده و تیتری را انتخاب میک‌نند که مایه از دست رفتن اصل پیشنهادات و سوء‌استفاده رسانه های معاند می‌شود. پیشنهاد تاسیس صندوق حمایت از کسب وکارها در مواقع بلایای طبیعی و غیرطبیعی، پیشنهاد راه اندازی بیمه کسب وکار، پیشنهاد ارائه خدمات کسب وکار به‌صورت حمایتی، پیشنهاد ارائه تسهیلات به کسب وکارها، پیشنهاد کاهش هزینه‌های پُست برای کسب وکارهای برخط، پیشنهاد ارائه بسته تبلیغات برای کسب وکارها به‌منظور تبلیغات در شبکه های اجتماعی، پیشنهاد اختصاص بسته تبلیغاتی برای ساخت تیزر برای هزاران کسب وکارو پخش در صداوسیما، پیشنهاد ارائه بسته تبلیغاتی جهت تبلیغات محیطی و بیلبوردها، پیشنهاد کاهش برخی از هزینه های بیمه سهم کارفرما و کمک به بیمه کسب وکارهای خرد از جمله این پیشنهادات بوده است.

در خاتمه جوابیه آمده است: وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان وزارتخانه زیرساختی کسب وکار، همه تلاش خود را برای حل مشکلات صاحبان کسب وکار به کار خواهد بست و در این مسیر از همه اتحادیه ها، اتاق‌ها، انجمن‌ها، صاحبان کسب وکار و صاحبنظران برای مشارکت در تدوین بسته‌های حمایتی، ارائه راهکار برای توسعه کسب وکار و ایجاد بسیج ملی توسعه ایران اسلامی کمک طلب می‌کند. این وزارتخانه با راه اندازی اداره کل خدمات کسب وکار، همه تلاش خود را برای ارائه خدمات تخصصی کسب وکار به کارآفرینان به عمل خواهد آورد.


منبع: https://www.irna.ir/news/84929945/%D8%AA%D9%84%D8%A7%D8%B4-%D9%88%D8%B2%D8%A7%D8%B1%D8%AA-%D8%B5%D9%85%D8%AA-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D8%B1%D8%A7%D8%A6%D9%87-%D8%AE%D8%AF%D9%85%D8%A7%D8%AA-%D8%AA%D8%AE%D8%B5%D8%B5%DB%8C-%DA%A9%D8%B3%D8%A8-%D9%88%DA%A9%D8%A7%D8%B1-%D8%A8%D9%87-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%A2%D9%81%D8%B1%DB%8C%D9%86%D8%A7%D9%86این جوابیه می‌افزاید: آیا پیشنهاد در یک جلسه عمومی و درخواست از اتاق و اتحادیه‌های تخصصی برای بررسی و کمک به ارتقای پیشنهادات، اختصاص بودجه است؟ آیا تشکیل جلسات متوالی برای رفع مشکلات کسب وکارها و شنیدن دردها و مشکلات صاحبان کسب وکار عده ای را ناراحت و عصبانی کرده است که با انتخاب تیترهای خاص، سعی در ناراحتی افکار عمومی و صاحبان کسب وکار دارند؟ آیا اذعان وزارت صمت به پذیرش مشکلات کسب وکارها در فضای مجازی و همفکری با ایشان برای رفع سریع مشکلات باعث به خطر افتادن منافع عده ای شده است که با تیتر اشتباه، ادامه حرکت وزارت صنعت را با مشکل مواجه سازند؟

توسط علیرضا طهماسبی

علیرضا طهماسبی