اپلای مهندسی معدن ؛ تحصیل مهندسی معدن در خارج تراست | industryna

مهندسی معدن علم و روش هایی را که از اکتشاف یک معدن تا فرآوری مواد معدنی شامل می شود، در بر می گیرد. از آنجا که همیشه مواد معدنی به عنوان مواد اولیه صنایع مختلف مورد نیاز بوده اند، کشف و استخراج آن نیز سال هاست که مورد توجه انسان ها می باشد. برای این کار نیز نیاز به متخصصان و کارشناسان مربوطه است که رشته مهندسی معدن آنها را به خوبی تربیت می کند. در وهله اول این رشته می تواند بهترین بستر لازم برای پرورش و تربیت نیروهای متخصص و حرفه ای در زمینه ارائه خدمات مربوط به معادن و معدن کاری باشد.

  • دانش‌آموزان هنرستانی می‌توانند پس از تحصیل در دوره‌ی کاردانی، وارد مقاطع بالاتر ازجمله کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری شده و پس از پایان تحصیلات، در زمینه‌های گفته‌شده مشغول به فعالیت شوند.
  • در حال حاضر از سوی شورای برنامه ریزی آموزشی دانشگاه های کشور زیر نظر وزارت علوم و فناوری برای رشته مهندسی معدن در مقطع کارشناسی چهار گرایش مختلف در نظر گرفته شده است که در ادامه به تشریح هر کدام از این گرایش ها و برای این رشته می پردازیم.
  • نمرات آخرین مدرک تحصیلی تان به همراه نمرات و ترجمه آن نیز از الزامات اپلای است.
  • ✔️ رشته مهندسی معدن در خصوص آموزش مکانیک سنگ، زمان شناسی ساختمانی، ژئوفیزیک و زمین شناسی معدنی و عملیات حفاری و آتش باری به منظور خرد کردن سنگ، بارگیری و باربری و سنگ شکنی به دانشجویان است.

در حال‌ حاضر ما در بخش‌ معدن‌ بطور متوسط‌ دارای‌ رشد 5/6 درصدی‌ هستیم‌ که‌ باید در این‌ زمینه‌ به‌ رشد 15 درصدی‌ برسیم‌ و برای‌ رسیدن‌ به‌ این‌ رشد به‌ کارشناسان‌ تکنولوژی‌آفرین‌ بخصوص‌ در زمینه‌ فرآوری‌ نیاز مبرم‌ داریم‌. چرا که‌ راه‌ یافتن‌ به‌ بازارهای‌ جهانی‌ تنها از طریق‌ کنترل‌ کیفیت‌ و استاندارد کردن‌ محصولات‌ معدنی‌ مقدور خواهد بود. امروزه‌ ما نیازمند فارغ‌التحصیلان‌ علاقه‌مند و خلاق‌ مهندسی‌ معدن‌ هستیم‌ تا بتوانیم‌ بدون‌ وابستگی‌ به‌ کارشناسان‌ خارجی،‌ شاهد رونق‌ و افزایش‌ صادرات‌ این‌ بخش‌ باشیم‌.

دانلود سوالات کنکور زبان با پاسخنامه ۱۴۰۲

از دروس گرایش اکتشاف رشته مهندسی معدن می توان به زمین شناسی معدنی، ژئوفیزیک، مکانیک سنگ و زمان شناسی ساختمانی اشاره کرد. این گرایش قصد دارد که مهندسانی را تربیت کند که معادن و منابع معدنی جدید را کشف کنند و دانش آموختگان این گرایش مهندسی معدن برای رسیدن به این هدف از علم آمار و طراحی های رایانه ای استفاده میکنند. باتوجه به وجود ذخایر طبیعی و معادن متعددی که در سطح کشور وجود دارد، رشته‌ مهندسی معدن می‌تواند یکی از رشته‌های دانشگاهی پول‌ساز برای جوانان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی باشد.

معرفی رشته مهندسی علوم دامی

معادن سنگ چخماق در مناطق گچی کشف شدند جایی که چاه‌هایی در درون درز و شکاف‌ها در زیرزمین تعبیه شده بودند تا به محل‌های برداشت برسند. معدن نقش برجسته‌ای از دوران ماقبل تاریخ تا به امروز، در پایداری بشریت ایفا کرده‌است، بگونه‌ای که از آغاز تمدن مردم از سنگ و سرامیک استفاده می‌کردند تا که بعد‌ها از فلزات سطحی زمین و نزدیک به سطح زمین بهره‌برداری کردند. مهمترین موضوع برای موفق شدن در این رشته داشتن علاقه به طبیعت و توانایی در روبرو شدن با مسایل و مشکلات است. چون کار اکتشاف به گونه ای است که برخی اوقات در محیطی کاملاً دورافتاده انجام می گیرد. بنابرین باید فردی در این حیطه قدم بگذارد که توانایی وفق با طبیعت و زیبایی های آن و تحمل سختی های ناخواسته را داشته باشد. امر بعدی داشتن صبر و حوصله و روحیه ای خستگی ناپذیر در این کار است که بی شک بدون آن ها نمی توان به موفقیتی در این کار حاصل گشت.

http://amdmag.ir

البته دقت کنید که داشتن برخی از توانایی ها نظیر مهارت بودجه ریزی، مهارت استفاده از برنامه های طراحی کامپیوتری، توان بدنی مناسب، مهارت کار تیمی، دانش و توانمندی های موردنیاز مهندس معدن و … برای موفقیت در این رشته ضروریست. تمام دانشگاه های سراسری از نظر شرایط علمی در جایگاه مناسبی برای ارائه خدمات آموزشی مهندسی معدن در کشور ما قرار دارند. اما با این حال دانشگاه تهران و دانشگاه امیرکبیر و همچنین دانشگاه صنعتی اصفهان را می توان برترین مجله خبری صنعت دانشگاه‌ های ایرانی در رتبه‌بندی معدن در نظر گرفت. در جدول زیر می توانید تقسیم بندی واحدهای درسی رشته مهندسی معدن در مقطع کارشناسی را در دانشگاه های کشور مشاهده کنید. رومیان باستان نوآوران مهندسی معدن بودند و روش‌های معدنی را در مقیاس‌های بزرگ گسترش دادند. جالب است بدانید مهندسی معدن به عنوان اولین رشتۀ مهندسی آکادمیک تاریخ برای اولین بار در انگلستان پایه‌گذاری شده است و به عنوان یکی از 10 حرفه سخت دنیا شناخته می‌شود.

توسط علیرضا طهماسبی

علیرضا طهماسبی