اسید باتری چیست؟ کاربردهای آن چیست؟-مستر انرژی پلاس

آیا با مشخصات فنی باتری‌ها شنایی دارید؟ اگر می خواهید که با این مشخصات آشنا شوید، پس با ما همراه باشید. وبسایت خبری 118ELEC یک وبسایت تخصصی در زمینه الکترونیک و رباتیک می باشد که تمام تمرکز خود را در این زمینه گذاشته و سعی دارد تا مکانی از هر جهت بی نقص را برای کاربران این حوزه فراهم آورد. اخبار الکترونیک و رباتیک، پروژه الکترونیک و رباتیک، معرفی و آشنایی با قطعات الکترونیک، از برنامه های مهم این مجموعه می باشد. ما همیشه سعی می کنیم تا به کمک شما مطالب را مرتباً به روز کنیم و به اشتراک بگذاریم. از این رو برای ارتقای هر چه بیشتر این مقاله، زیر پست نظرات، پیشنهاد‌ها و سؤالات خود مطرح کنید. در سال ۱۷۸۰ ، فیزیکدان ، پزشک ، زیست شناس ، و فیلسوف ایتالیایی “لوگی گالوانی” یک قورباغه را که به قلاب برنجی ای متصل بود را تشریح می کرد.

  • محیط رسانا یا همان الکترولیت، به دو انتهای باتری (کاتد و آند) اجازه می‌دهد تا در یک واکنش “Redox” با یون‌ها (اتم‌های باردار) ترکیب شوند.
  • باتری‌های روی-کربن برای محیط زیست خطرناک‌اند و پس از استفاده نباید همراه با بقیهٔ ضایعات خانگی دفع شوند.
  • لازم به ذکر است که جهت حرکت الکترون ‌ها، صرف نظر از نوع سلول و یا شیوه عملیاتی آن، همیشه از سمت آند به سمت کاتد است.

اما به دلیل همین نرمی ممکن است تا در هنگام نصب خم شده و از فرم اصلی خارج شود از این رو باید احتیاط کرد. البته لازم به ذکر است که فلز برنز نیز تقریبا خواص برنج را دارد اما نرمی آن به قدری نیست که باعث خم شدن آن شود. برای اینکه بتوانیم ترمینال را به بهترین نحو انتخاب کنیم باید دقت کنیم که محل قرار گیری قطب ها در هر باتری متفاوت است. به عنوان مثال در باتری های ماشین های باری قطب های باتری در یک طرف قرار می گیرند و در ماشین های سواری در دو طرف باتری هستند.

واکنش های شیمیایی اسید باطری در شارژ و دشارژ باطری ها

معمولاً کادمیوم کریستالهای کوچکی تحت جریانهای شارژ متوسط ​​ایجاد می کند. این واکنش متاثر از وجود اکسید سرب در قطب مثبت باتری و اسید باتری است. فروش بالا و پایین دارد/این خدمات است که می ماند چون پیل های سوختی از واکنش های شیمیایی استفاده می کنند و برق تولید می کنند . نسبت به تولید کنندگان برق که با احتراق برق تولید می کنند محدودیت های قوانین ترمودینامیکی مانند کارنو را ندارند و در نتیجه این نوع پیل ها کارآمدتر و بهینه تر عمل خواهند کرد. علاوه بر این می توان حرارت حاصل از واکنش های شیمیایی تولید شده را کنترل کرد و از ان برای افزایش کارایی استفاده کرد. از مهم ترین قطعاتی که می توان از اجزای باتری ماشین نام برد؛ ترمینال یا سر باتری است.

اسید باتری چیست؟ کاربردهای آن چیست؟-مستر انرژی پلاس در آن زمان «لوئیچی گالوانی» دریافت که می‌تواند به کمک پای قورباغه، الکتریسیته تولید کند. توانی که هر باتری بر حسب وات فراهم می‌کند، برابر حاصل‌ضرب ولتاژ آن (بر حسب ولت) در حداکثر جریان مجاز آن (برحسب آمپر) می‌باشد. در کاربردهایی با توان بالا از جمله راه اندازه موتور خودرو، میزان توان‌های تأمین شده در فواصل زمانی کوتاه به بیش از ۱۰۰۰ وات می‌رسد. در کاربرد کم توان در وسایل الکترونیکی ظریف، مانند سمعک‌ها و ساعت‌های رایانه‌ای، اندازه توان‌های فراهم شده نزدیک چند میلی وات است. ۱ – کاربردهایی که به دلیل صرفه اقتصادی و نیاز به توان بالاتر از توان باتری غیرقابل شارژ، باتریهای شارژی مورد استفاده قرار می‌گیرند. در این موارد هر چند امکان استفاده از باتریهای غیرقابل شارژ نیز وجود دارد ولی هزینه زیاد، کارایی کم و آلودگی محیط زیست را در پی خواهد داشت.

صفحات باتری‌های سیلد تعیین کننده انواع مختلف آن است و در حال حاضر دو ماده اصلی برای این صفحات استفاده می‌شود و از سوی دیگر فناوری ساخت صفحات نیز باعث ایجاد تفاوت در باتری‌های سیلد می‌شود. جنس صفحات می‌تواند از نوع کلسیم یا سیلور کلسیم باشد که در واقع کلسیم یا ترکیب کلسیم و نقره جایگزین آنتیموان در ترکیب با سرب شده است. تشخیص این دو نوع صرفا از طریق بسته‌بندی محصول انجام می‌شود، باتری‌های کلسیوم عادی از عبارت Calcium MF استفاده کردند و در باتری‌های کلسیوم نقره از عبارت Silver calcium استفاده می‌شود. باتری خودرو در زمان خاموش بودن موتور، برق مورد نیاز چراغ‌های اصلی، چراغ سقفی و چند مصرف‌کننده‌ی دیگر مانند سیستم صوتی را تأمین می‌کند. چون در هنگام خاموش بودن موتور باتری دیگر شارژ نمی‌شود، به‌مدت محدودی می‌تواند برق خودرو را تأمین کند و اگر باتری مشکل‌دار یا کهنه باشد، زودتر خالی می‌شود.

انرژی الکتریکی تولید شده توسط یک باتری سرب اسیدی در حال تخلیه را می توان به انرژی آزاد شده ای نسبت داد که پیوند های شیمیایی قوی مولکول های آب از یون های H+ اسید و یون های O2- PbO2 تشکیل می https://mrenergyplus.com/ شوند. به صورت دقیق در یک باتری که در حال مصرف شدن یا دشارژ است، قطب منفی آند و در یک باتری که در حال شارژ شدن است قطب مثبت آند نامیده می شود. الکترون‌ها در یک مدار متصل به یک وسیله، از آند خارج می‌شوند و به کاتد وارد می‌شوند. پس از وصل شدن آند و کاتد باتری به یک مدار، واکنش شیمیایی بین آند و الکترولیت اتفاق می افتد. این واکنش موجب می شود الکترون‌ها از طریق مدار به داخل کاتدی که واکنش شیمیایی دیگری در آن جریان دارد، بازگردند.

ترمینال باتری چیست؟

توسط علیرضا طهماسبی

علیرضا طهماسبی