از خواص تا نحوه مصرف سبوس برنج طبایع مرجع طب سنتی

همچنین محققان یافته اند که اسیدلینولئیک و اوریزانول موجود در سبوس باعث تشکیل فولیکول های جدید مو می شوند. از آنجایی که دارای خاصیت ضد التهابی نیز می باشد باعث کاهش اگزما پوستی، پوسته پوستگی و آفتاب سوختگی پوست شما بشود. این ماده از پیری پوست جلوگیری کرده و سبب تحریک رشد مو می شود. مواد آنتی اکسیدانی آن نیز با مهار رادیکال های آزاد و تقویت سیستم ایمنی به این امر کمک می کنند. در این بیماری رگ های قلب به علت رسوب چربی و یا فشار خون بالا مسدود شده و خون رسانی به قلب را با مشکل مواجه می کنند و موجب سکته قلبی و یا گرفتگی عروق می شوند.

سبوس را تقریبا می‌توانید با هر غذایی که دوست دارید میل نمایید، اما استفاده از آن با ماست، نان و انواع کوکی و شیرینی رایج‌تر است. آب سبوس برنج هم یک نوشیدنی خوب و مقوی برای کاهش وزن می‌باشد. شما می‌توانید سبوس تازه را همراه با میوه‌ها و غلات بخورید تا احساس انرژی کنید. در کشورهایی مانند ژاپن از این ماده برای تولید ترشی و خورشت استفاده می‌شود؛ مثلا می‌توان از سبوس برای غلیظ کردن خورشت کدو استفاده کرد. سبوس برنج در تهیه محصولات قنادی مانند تنقلات، نان، بیسکوییت و کلوچه استفاده می‌شود با مخلوط کردن یک قاشق سبوس و ۲۰۰ میلی‌لیتر شیر، یک نوشیدنی لذیذ از این ماده‌ی مغذی خواهید داشت.

اورگانو 50 گرمی

ویتامین B-5 نقش مهمی در عملکرد مغز ایفا می‌کند و به بدن کمک می‌کند تا ملاتونین (هورمون مغزی که بر هوشیاری تأثیر می‌گذارد) و همچنین استیل کولین (یک ماده شیمیایی که در ارتباطات سلولی مغز استفاده می‌شود) بسازد. ویتامین B-6 نیز به ارتباطات اعصاب کمک می‌کند و در تولید گلبول‌های قرمز خون نقش دارد. هر یک چهارم فنجان سبوس تثبیت شده حاوی ۲٫۲ میلی‌گرم اسید پانتوتنیک یا ۴۴ درصد از مقدار توصیه شده‌ی روزانه برای بدن است.

سبوس برنج منبع عالی فیبر است، بنابراین برای هضم غذا و مشکلات روده بسیار مفید است. کالری آن متراکم است و به شما کمک می‌کند برای مدت طولانی احساس سیری کنید. سبوس برنج برای افرادی که به کاهش وزن فکر می‌کنند، گزینه‌ای ایده آل است.

پس از پایان یافتن دوره پژوهش sixteen هفته‌ ای؛ محققان دریافتند که عصاره سبوس برنج، نقش به ‌سزایی در افزایش میزان تراکم و قطر مو دارد. بیماران از نتیجه این پژوهش بسیار راضی بودند و بررسی تصاویر هم نشان می ‌داد که وضعیت بیماران به طور کلی بهتر شده است. از جمله این مزیت ‌ها می‌ توان به تاثیر در زیبایی و سلامت مو ها اشاره کرد. اگر چه همیشه باید نسبت به افسانه‌ ها و شایعه‌ هایی که از محصولات طبیعی و محبوب می ‌شنویم، دقت کنیم، اما پژوهش ‌های انجام‌ شده فعلی نشان می‌دهند که سبوس برنج می‌ تواند به درخشش و رشد مو ها کمک کند. رژیم غذایی سبوس برنج یکی از ساده ترین رژیم های غذایی است که می توانید داشته باشید.

عده ای از چینی ها برنج را به صورت چلتوک می خورند و همیشه سالم بوده، موی سرشان سفید نمی شود و نمی ریزد. این فواید و مزایا همه در سبوس برنج است که ما آنرا دور می ریزیم و در نتیجه اعصاب قوی نداریم و به رماتیسم و عرق النساء و نقرس مبتلا می شویم. موی سرمان یا می ریزد یا زود سفید می شود و سایر عوارض کمبود ویتامین B نیز در ما دیده می شود.

طریقه مصرف سبوس برنج

ریز مغذی اوریزانول موجود در سبوس برنج می تواند پرتوهای فرابنفش آسیب زننده به موهای شما را متوقف کند. اوریزانول یک ماده محافظت کننده در برابر اشعه ماوراء بنفش خورشید و با خاصیت آنتی اکسیدانی قوی است که در سبوس برنج یافت می شود. بیماران دیابتی به علت نقص در تولید و یا عملکرد هورمون انسولین(این هورمون قند خون را کاهش می دهد) به تزریق مداوم این هورمون برای کنترل قند خون خود نیاز دارند. ریز مغذی ها خواص درمانی و آنتی اکسیدانی فراوانی دارند و سطح کلسترول خون را کاهش می دهند. سبوس برنج تنها ۸ % از کل دانه برنج را تشکیل می دهد ولی ۶۵% از مواد مغذی برنج را در بر می گیرد. این لایه سرشار از انواع مواد معدنی منگنز، فلوراید، ،آهن و ویتامین های نظیر B, فروشگاه اینترنتی آریو کالا E است.

پکیج ویژه و جامع لاغری دکتر بیز

از خواص تا نحوه مصرف سبوس برنج طبایع مرجع طب سنتی

البته بایستی توجه داشت که این تاثیر گذاری در سنین بالا کمتر اتفاق می افتد و اغلب کسانی که در جوانی با مشکل ریزش یا سفیدی مو مواجه می شوند برای برطرف ساختن مشکلشان می بایست از سبوس برنج استفاده نمایند . زیرا در سنین جوانی ریزش یا سفیدی مو به علت کمبود ویتامین های گروه B می باشد که با استفاده از این محصول این مشکل نیز برطرف می شود . مصرف روزانه سبوس بستگی به تجویز کارشناس مربوطه دارد اما روزانه یک ساشه به طور عمومی توصیه می شود و اغلب نحوه استفاده به هنگام غذا در ماست و سالاد می باشد . با استفاده از سبوس برنج قهوه ای سلامت پوست و موی خود را تضمین کنید . سبوس برنج غنی از فیبر است، فیبر یکی از موادی است که نقش بسیار موثری در روند کاهش وزن دارد. از فواید فیبر برای رژیم لاغری و کاهش وزن این است که فیبر یبوست را که یکی از عوامل چاقی است را درمان می‌کند و از این طریق موجب لاغری می‌شود.

  • پوسته قهوه‌ای رنگی که بر روی دانه‌های برنج قرار دارد، سبوس نامیده میشود.
  • شش ماه مصرف عصاره سبوس همچنین کلسترول LDL (لیپوپروتئین با چگالی کم – کلسترول بد) بیمار را از میانگین ۱۶۴ میلی‌گرم در دسی لیتر به ۱۳۵ میلی‌گرم در دسی لیتر کاهش داد.
  • پودر سبوس برنج حاوی فیبر است و این خود موجب بهبود حرکات روده می شود .
  • همچنین وجود ویتامین E از سفید شدن ناگهانی مو در سنین پایین و همچنین میانسالی جلوگیری می‌کند.
  • همانطور که در سطور بالا اشاره نمودیم این محصول ویژگی ها و خواص بسیار ویژه ای دارد که هر کدام برای نوعی از بیماری عامل درمانی محسوب می شوند .

در طب سنتی ژاپنی از سبوس برنج برای درمان سنگ کلیه استفاده می شود؛ گفته می شود که فیتیک اسید موجود در سبوس برنج به کاهش جذب کلسیم از روده کمک کرده و خطر ابتلا به سنگ کلیه را کاهش می دهد. دو قاشق غذا خوری پودر سبوس برنج را در یک فنجان آب گرم حل کنید و با یک پد پنبه ای بر روی پوست صورت بمالید، بگذارید 15 دقیقه بماند و سپس با آب گرم بشویید. سبوس برنج به دلیل مقادیر بالای آنتی اکسیدان ها و ویتامین E که دارد باعث افزایش رطوبت پوست شده و از خشکی پوست در فصل زمستان جلوگیری می کند. سبوس برنج زمانی که به صورت خوراکی مصرف شود، برای اکثر افراد بی‌خطر است. افزایش مقدار سبوس در رژیم غذایی می‌تواند باعث حرکات غیرقابل پیش‌بینی روده، گاز روده و ناراحتی معده در چند هفته‌ی اول شود.

توسط علیرضا طهماسبی

علیرضا طهماسبی