این مقام صنفی تاکید کرد: در آینده و تداوم مراودات و ارتباطات با شرکتهای روسی، باید تفاهمنامههای همکاری را به سمت و سویی ببریم که نفع هر دو کشور در آن لحاظ شود.
دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعهسازی خودرو کشور همچنین مطرح شدن ایجاد پلتفرم (بُنسازه) مشترک با سرمایهگذاری مشترک ایران، روسیه و چین را ایدهای خوب توصیف کرد و گفت: باید دید طرفهای خارجی چقدر متمایل به این موضوع هستند.
[ad_2]
منبع: https://www.irna.ir/news/84839897/%DA%86%D8%B1%D8%AE%D8%B4-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%D8%B3%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%B1%D9%88%D8%B3%DB%8C%D9%87-%D8%A7%D8%B2-%D8%BA%D8%B1%D8%A8-%D9%81%D8%B1%D8%B5%D8%AA-%D8%AE%D9%88%D8%A8%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%B4%D8%B1%DA%A9%D8%AA-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%A7%D8%B3%D8%AA
وی افزود: ادامه و نحوه همکاری با این کشور در حوزه صنایع خودرو و قطعهسازی، نیازمند نقشه راه است.
«آرش محبی نژاد» در گفتوگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: نمایشگاه «اتومبیلیتی» روسیه پایان راه همکاریهای ایران و روسیه نیست، بلکه نقطه شروع اقدامات خواهد بود.
وی، فرصت حضور قطعه سازان ایرانی در روسیه را مهم و خاص توصیف کرد و گفت: تلاش این انجمن و سایر ۱۵ انجمن قطعهسازی همگان دیگر استانها این است که با همراهی وزارت صمت و مجلس، همچنین سفارت ایران در روسیه و سفارت روسیه در ایران، بیشترین بهرهبرداری را از این نمایشگاه انجام دهند.
محبی نژاد ادامه داد: البته در این مسیر باید همکاریها میانمدت و بلندمدت دیده شود، نه اینکه با رفع احتمالی تحریمها از این کشور، دوستانشان را که امروز از آنها حمایت کردهاند را کنار بگذارند.