برقراری پروازهای کانکشن بین ایران و بلاروس در کوتاه‌مدت

وزیر راه بلاروس با بیان اینکه همکاری هایی در حوزه راه، راه آهن، پروازهای بین دوکشور و برخی توافقات از قبل در باب حمل ونقل در حال انجام است، اظهار داشت: کریدور شمال به جنوب برای دسترسی به دریا بسیار با اهمیت است در این زمینه باید توافقات با ثباتی در حوزه حمل ونقل داشته باشیم.

وزیر راه و ترابری بلاروس با تقدیر از جمهوری اسلامی ایران برای وضع قوانین مناسب و راهبردی در افزایش حجم مبادلات دو کشور، خاطرنشان‌کرد: علاقه مندیم حمل ونقل هوایی باری بین ایران و ‌بلاروس را نیز فعال کنیم.

وی خاطرنشان‌کرد: شرکت‌های مختلف ایرانی در بلاروس در حوزه‌های مختلف سرمایه گذاری کرده اند و این حضور سرمایه گذاران در دو کشور تسهیل گر حوزه تجارت است.

وی با تاکید بر اینکه امکان توسعه فرصت های موجود و افزایش ظرفیت های مشترک وجود دارد، گفت: پیشتر از طریق دریای خرز برخی محصولات صادراتی را از ایران داشتیم، اکنون هم حجم مبادلات درحال افزایش است و ‌امیدواریم این حجم از میزان کنونی گسترده تر شود.

به گزارش ایرنا، پانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری بلاروس در روزهای ششم و هفتم مرداد ماه سال جاری در مینسک (پایتخت بلاروس) به ریاست وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان و وزیر صنایع بلاروس برگزار است.
در این اجلاس تقویت و گسترش همکاری های متقابل در زمینه همکاری های تجاری و صنعتی، کشاورزی و پرورش ماهی، سرمایه گذاری، زمین شناسی و منابع آبی، بهداشت و داروسازی، حمل و نقل و همکاری فیمابین اتاق های بازرگانی در دستور کار قرار دارد.
حجم فعلی تبادلات مالی میان ایران و بلاروس ۴۰ میلیون دلار است.


منبع: https://www.irna.ir/news/84837798/%D8%A8%D8%B1%D9%82%D8%B1%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D9%BE%D8%B1%D9%88%D8%A7%D8%B2%D9%87%D8%A7%DB%8C-%DA%A9%D8%A7%D9%86%DA%A9%D8%B4%D9%86-%D8%A8%DB%8C%D9%86-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D9%88-%D8%A8%D9%84%D8%A7%D8%B1%D9%88%D8%B3-%D8%AF%D8%B1-%DA%A9%D9%88%D8%AA%D8%A7%D9%87-%D9%85%D8%AF%D8%AA

تقدیر از ایران برای وضع قوانین مناسب در افزایش حجم مبادلات دو کشور

فاطمی امین گفت: در ابتدا شاید در کوتاه مدت فعال سازی پروازهای مستقیم امکان پذیر نباشد، اما می‌توان در کوتاه مدت پروازهای کانکشن و غیرمستقیم را تدبیر کرد؛ براین اساس پیشنهادهای تخصصی درباره تسهیل مبادلات تجاری دوکشور توسط سازمان توسعه و ‌تجارت وزارت صمت به شما منتقل خواهد شد.

به گزارش ایرنا از وزارت صنعت، معدن و تجارت، «سید رضا فاطمی امین» در ادامه برنامه سفر دو روزه خود به بلاروس در دیدار با «آورامنکو» وزیر راه و ترابری این کشور اظهار داشت: در این سفر و دیدارهایی که با وزرا و مدیران مینسک داشتیم افق های روشنی در روابط بین ایران و جمهوری بلاروس مشخص شد.

وزیر صمت تاکید کرد: از آنجایی که افزایش مبادلات نیازمند سفرهای مداوم تجار و بازرگانان دو ‌کشور است، نخستین نیاز آن پروازهای ثابت دوطرف است؛ براین اساس طبق توافق انجام شده با وزیر بازرگانی برنامه ای زمان‌بندی شده برای رسیدن به توافقات تعیین شد ک یکی از مسائل مهم مطرح شده مساله ترانزیت بود.

برقراری پروازهای ترکیبی بین ایران و بلاروس در کوتاه‌مدت

وی ادامه‌داد: امکان افزایش مبادلات کنونی دو کشور وجود دارد، مذاکرات زیادی با شرکت‌های بزرگ بلاروس انجام شد که زیرساخت همه این تعاملات حمل ونقل خواهد بود.

توسط علیرضا طهماسبی

علیرضا طهماسبی