۹۰ طرح زیرساختی مصوب سفر رئیس جمهور به مازندران ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران تصریح کرد: عملیات ساخت تصفیه خانه نیروگاه زباله سوز نوشهر به عنوان یکی از طرح های اولویت دار اکنون ۹۱ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و این طرح تا پایان مهرماه امسال به بهره برداری خواهد رسید.

وی همچنین از آغاز حمایت مالی از ۶۵۰ طرح اولویت‌دار اقتصادی مصوب سفر رئیس جمهور به مازندران با اعطای تسهیلات ۱۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومانی با همراهی بانک‌های عامل طی هفته های گذشته در استان خبر داد و گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته در سفر استانی آیت الله سیدابراهیم رئیسی به استان طرح‌های مهم توسعه‌ای در حوزه صنعت و تولید شناسایی شد و با حمایت‌های مالی و اداری به طور حتم ظرفیت اشتغال‌آفرینی این بنگاه‌های اقتصادی افزایش چشمگیری خواهد یافت.

به گزارش ایرنا، نتیجه نخستین سفر هیات دولت سیزدهم به مازندران تصویب حدود ۱۷ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای حوزه های مختلف بود که از این مبلغ حدود ۶۲۴ میلیارد تومان به صورت نقدی در مرحله اول اختصاص یافت. تاکنون ۲ مرحله تخصیص اعتبارات مصوب سفر رئیس جمهور در اواخر اسفند سال گذشته و همچنین اوایل اردیبهشت ماه امسال صورت گرفته و کل اعتبار تخصیص یافته در مجموع مرحله اول و دوم مبلغ ۸۹۲ میلیارد تومان بوده است و از کل اعتبارات تخصیص یافته مبلغ ۸۰۲ میلیارد تومان مربوط به طرح های ملی است که به وزارتخانه های مربوطه ارجاع شده و ۹۰ میلیارد تومان نیز به استان ابلاغ شده است. همچنین اعتبارات اختصاص یافته به استان، توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی همراه با نظارت استانداری به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده است.
استاندار مازندران در روز ۲۸ فروردین، ۱۴۰۱ با اعلام تشکیل ستاد ویژه پیگیری مصوبات سفر رییس جمهوری به این استان، در حکمی حسین شاه‌پری را به عنوان مسوول ستاد و بازرس ویژه پیگیری منصوب کرده است.


منبع: https://www.irna.ir/news/84877745/%DB%B9%DB%B0-%D8%B7%D8%B1%D8%AD-%D8%B2%DB%8C%D8%B1%D8%B3%D8%A7%D8%AE%D8%AA%DB%8C-%D9%85%D8%B5%D9%88%D8%A8-%D8%B3%D9%81%D8%B1-%D8%B1%D8%A6%DB%8C%D8%B3-%D8%AC%D9%85%D9%87%D9%88%D8%B1-%D8%A8%D9%87-%D9%85%D8%A7%D8%B2%D9%86%D8%AF%D8%B1%D8%A7%D9%86-%DB%B4%DB%B0-%D8%AF%D8%B1%D8%B5%D8%AF-%D9%BE%DB%8C%D8%B4%D8%B1%D9%81%D8%AA

خیریانپور با بیان این که، ۹۰ طرح اقتصادی و عمرانی مصوب سفر رئیس جمهور اکنون ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اضافه کرد: تاکنون فرایند تکمیل ۹ طرح مصوب این سفر به اتمام رسیده است.

خیریانپور توضیح داد : ۲ هزار و ۶۸۸ میلیارد تومان تسهیلات هم ویژه ازدواج جوانان در سفر استانی رئیس جمهوری به مازندران مصوب و بانک مرکزی مکاتبه پرداخت آن را با بانک‌های عامل انجام داده است.

حسن خیریانپور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار افزود : در سفر بیستم اسفند ماه سال گذشته رئیس جمهور به مازندران  اجرا یا تکمیل ۱۷۶ طرح اقتصادی و عمرانی با ۱۷ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار به تصویب رسید که قرار است این طرح ها طی سال‌های ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۳ به بهره برداری برسد.

وی با بیان این که طرح نیروگاه زباله سوز ساری که حدود ۱۲ سال مسکوت مانده بود اکنون در بخش ابنیه ۸۳ و تجهیزات ۹۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت : با برنامه ریزی های انجام شده این طرح بعد از سال‌ها در دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران همراهی بانک‌های عامل در تخصیص و اعطای تسهیلات مصوب سفر رئیس جمهور به استان را اجتناب‌ناپذیر عنوان کرد و افزود : بانک‌ها با کلان‌نگری و پرهیز از کاغذبازی‌های اداری روند اعطای تسهیلات سرمایه در گردش و ثابت به بنگاه‌های تولیدی را تسهیل کنند.

توسط علیرضا طهماسبی

علیرضا طهماسبی