۴۵۰ واحد راکد و نیمه‌فعال با کمک انجمن مشاوران مدیریت ایران احیا می‌شود

وی افزود: ۳.۵ درصد از این رشد اقتصادی از محل بهره‌وری و ۴.۵ درصد از محل سرمایه‌گذاری تامین خواهد شد؛ بر این اساس نیازمند ۱۵۰۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری هستیم.

نماینده معاون اول رئیس‌جمهور در نهضت احیای واحدهای اقتصادی گفت: از سرمایه مردم نیز برای احیای واحدهای تولیدی استفاده می‌شود که‌ اکنون با کمک بورس در حال انجام است و مردم استقبال می‌کنند و مدل‌های دیگری برای ورود سرمایه‌گذاری‌های مردمی در کنار دولت برای احیا واحد اقتصادی وجود دارد.

رئیس هیات مدیره انجمن مشاوران مدیریت ایران ادامه داد: حوزه فعالیت‌های ما در زمینه مدیریت بهره‌وری، کیفیت، بازرگانی، طرح، فناوری اطلاعات، مالی، اقتصادی و منابع انسانی است.


منبع: https://www.irna.ir/news/84819461/%DB%B4%DB%B5%DB%B0-%D9%88%D8%A7%D8%AD%D8%AF-%D8%B1%D8%A7%DA%A9%D8%AF-%D9%88-%D9%86%DB%8C%D9%85%D9%87-%D9%81%D8%B9%D8%A7%D9%84-%D8%A8%D8%A7-%DA%A9%D9%85%DA%A9-%D8%A7%D9%86%D8%AC%D9%85%D9%86-%D9%85%D8%B4%D8%A7%D9%88%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D9%85%D8%AF%DB%8C%D8%B1%DB%8C%D8%AA-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D8%AD%DB%8C%D8%A7

وی اظهار داشت: قراردادن واحدهای دانش‌بنیان در کنار واحدهای اقتصادی تعطیل و نیمه‌تعطیل از دیگر راه‌های احیا واحدهای  متعدد است.

وی افزود: این انجمن دارای سابقه ۲۳ سال سابقه فعالیت و ۸۵۰ عضو فعال در حوزه مشاوره مدیریت است.

سعید احمدیان رئیس هیات مدیره انجمن مشاوران مدیریت ایران در این مراسم اظهار داشت: در این مسیر دو اتفاق مبارک روی داده و به بخش خصوص توجه و وارد عمل شده و مورد مهم دیگر توجه به تخصص است که قابل قدردانی است.

نماینده معاون اول رئیس‌جمهور در نهضت احیای واحدهای اقتصادی اضافه کرد: به‌زودی نخستین پارک علم و فناوری احیا واحدهای اقتصادی در کشور افتتاح خواهد شد.

وی اظهار داشت: دستگاه‌های صندوق کارآفرینی امید، ستاد اجرایی فرمان امام، بسیج مستضعفان، بنیاد مستضعفان در کنار نهضت‌ احیای واحدهای اقتصادی در حال فعالیت هستند که امیدواریم با فعالیت آنها احیای ۴ هزار واحد اقتصادی انجام شود.

مدنی تصریح کرد: پیش‌بینی شده با احیا ۵ هزار واحد اقتصادی ۱۶۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در کشور ایجاد شود؛ در واقع دولت با ۳۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری منجر به فعال‌شدن سرمایه‌گذاری ۱۶۰ هزار میلیاردی می‌شود.

وی ادامه داد: احیای پروژه‌ای راکد و نیمه راکد نیز اگر به چرخه تولید برگردد به رشد اقتصادی کشور کمک خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، سید امیرحسین مدنی در مراسم امضای تفاهم‌نامه‌ با انجمن مشاوران مدیریت ایران برای احیای ۴۵۰ واحد راکد و نیمه فعال اظهار داشت: از شعارهای دولت، رئیس جمهور و معاون وی تحقق رشد اقتصادی ۸ درصدی است؛ بخشی از این رشد اقتصادی به طور قطع باید از محل سرمایه‌گذاری و ارتقا بهره‌وری صورت گیرد.

مدنی گفت: استفاده از مشاوره مجموعه شرکت‌های مشاوره‌ای که امروز تفاهم‌نامه آن بسته می‌شود اتفاق مبارکی است. این شرکت‌ها می‌توانند فرآیند احیای واحدهای اقتصادی را انجام دهند که با ۴۵۰ واحد اقتصادی آغاز می‌شود و این رقم قابل افزایش است.

نماینده معاون اول رئیس‌جمهور در نهضت احیای واحدهای اقتصادی ادامه داد: برای تحقق این حجم از سرمایه‌گذاری باید به سمت فعال‌سازی پروژه‌های نیمه‌تمام و نیمه‌تعطیل و تعطیل رفت که اقتصاد کشور را با حداقل سرمایه‌گذاری متحول کند.

توجه دولت به بخش خصوصی و تخصص قابل قدردانی است

توسط علیرضا طهماسبی

علیرضا طهماسبی