مرکز ارتباطات وزارت صمت علاوه بر دسترسی به رسانههای رسمی به علت دسترسی گسترده و مطلوبی که در سراسر کشور به رسانه های محلی (میکرو مدیا) به واسطه سازمان های استان دارد، دارای شبکه توزیع و ارتباطی بسیار خوبی است که یکی از فرصتهای بزرگ این مجموعه است. اما از سوی دیگر، عدم وجود نیروی انسانی متخصص حوزه موضوعی ارتباطات درون بدنه و صرف تجربهمحوری و انجام کارهای روزمره یکی از مسائل این مرکز است.
انقلاب اسلامی یک چله پرفراز و نشیب را با حفظ شعارها و آرمانهای خود پشت سر گذاشته است و در مسیر تحقق این اهداف بلند با وسوسه های شیطانی و موانع درونی و بیرونی بسیاری مواجه شده است. راز پیمایش این مسیر پرفرازونشیب و عبور از گردنه های سخت را باید در ماهیت این نظام انقلابی و رابطه وثیق میان امت و امام جامعه جستوجو کرد.
رهبر معظم انقلاب گام های اصلی و قلههای این حرکت را در پنج مرحله عنوان کردند که عبارت است از: انقلاب اسلامی، نظام اسلامی، دولت اسلامی، جامعه اسلامی و تمدن بین الملل اسلامی. بر اساس منظومه فکری ایشان تاکنون دو مرحله از این زنجیره به هم پیوسته تحقق یافته است و اکنون در مرحله سوم به سر میبریم. بر این اساس چله دوم انقلاب، دومین گام از فرآیند تحقق اهداف مرحله ای انقلاب و جهاد برای ساخت سه مرحله باقی مانده است: « انقلاب پُرشکوه ملت ایران … تنها انقلابی است که یک چله پُرافتخار را بدون خیانت به آرمانهایش پشت سر نهاده و… اینک وارد دومین مرحلهی خودسازی و جامعهپردازی و تمدنسازی شده است.» (بیانیه گام دوم).
در این راستا نهادها و ساختارهای نظام مقدس جمهوری اسلامی باید همه ظرفیتهای خود را بسیج کنند تا این اهداف مرحله ای در گام دوم انقلاب اسلامی محقق شود. وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز بهعنوان یک نهاد عمومی لازم است رویکردها و برنامه های تحولی خود را با نقشه راه و مراحل سه گانه مورد تاکید در بیانیه گام دوم انقلاب هماهنگ کند.