کارشناسی مهندسی معدن گرایش استخراج معدن | industryna

البته مهندسان معدن می‌توانند در صورت کسب تجربه‌کاری بیشتر و استخدام در موقعیت‌های شغلی بهتر، درآمد بیشتری تا حدود 75 هزار پوند در سال نیز داشته باشند. آمارها نشان می‌دهند که یک مهندس معدن با مدرک کارشناسی در شهر تهران، متوسط درآمد ماهانه‌ای در حدود 4.5 میلیون تومان در سال 1400 داشته است. درحالی که در همین سال، یک کارشناس‌ارشد و مدیر مهندسی معدن در تهران، به ترتیب درآمد متوسط ماهانه‌ای به اندازه 5.9 و 8.5 میلیون تومان را دریافت ‌کرده‌اند. همچنین یک مهندس معدن در سال 1400 و در سایر شهرهای بزرگ، متوسط درآمد و حقوق ماهانه‌ای به مبلغ 5 میلیون تومان داشته است.

پیگیری ثبت شرکت

آن چه در همه دانشگاه های خارج از کشور برای اپلای اهمیت دارد، داشتن مدرک زبان انگلیسی معتبر است. افراد بسته به دانشگاهی که قصد اپلای در آن را دارند باید حداقل نمره مورد نظر مدرک زبان را کسب کنند. بیشتر افرادی که برای مقطع کارشناسی ارشد مهندسی معدن اپلای می کنند، به صورت تخصصی تر وارد این رشته می شوند و افراد در سطح دکترا به آموزش در دانشگاه ها به عنوان استاد و یا محقق روی می آورند. حداقل مدرک مورد نیاز برای مهندسی معدن کارشناسی است و به دلیل ارتباط این رشته با بسیاری دیگر از رشته ها برخی از دانشگاه ها به جای آن، مدرک مهندسی برق، مهندسی عمران و یا مدرک زمین شناسی را ارائه می دهند.

  • هدف این دوره ایجاد بستری مناسب و کاملا تعاملی برای متخصصان و مدیران و همجنین تغییر نگاه مخاطبان از دانشپذیری به سوی دانش پژوهی و ایجاد یک تفکر انتقادی و رویکرد حل مسئله در میان مدیران می باشد.
  • مهندسی معدن علم و روش هایی را که از اکتشاف یک معدن تا فرآوری مواد معدنی شامل می شود، در بر می گیرد.
  • این معدن روباز در جنوب غربی شهر سالت‌لیک سیتی در ایالت یوتا قرار گرفته‌است به نام معدن مس کنی‌کات نیز شناخته می‌شود.
  • اما داوطلبان علاقه مند به این رشته چگونه می توانند موفق به قبولی نهایی در گرایش های آن شوند؟ مسلما داشتن مشاور و ترتیب اولویت های انتخاب رشته می تواند موفقیت داوطلبان کنکور را تضمین کند.
رشته‌ای که در کشور ما نیز با دو گرایش اکتشاف و استخراج در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی ارائه می‌شود. همان طور که می دانید مدت مجاز تحصیل مقطع لیسانس حدود چهار سال و برابر با هشت نیمسال تحصیلی می باشد. البته این مهلت بر اساس تبصره و قوانینی که از طریق وزارت علوم به دانشگاه ها اعلام شده، تغییر می کند و دانشجو تا زمانی که تمامیتعداد واحدهای کارشناسیخود را پاس نماید می تواند در چارچوب قوانین موجود دانشگاه، به ادامه تحصیل بپردازد.

ببینید

دانشجویانی که برای مقطع کارشناسی مهندسی معدن اپلای می کنند، در سال های اول دروس پایه مانند ریاضیات، انگلیسی، شیمی، زمین شناسی، معدن مقدماتی و فیزیک را مطالعه می کنند. در سال های آینده دانشجویان به منظور آشنایی با چگونگی طراحی مدل های نقشه برداری و حفاری با نرم مجله خبری صنعت افزارهای مربوط به این رشته نیز در کلاس های عملی کامپیوتر آشنا می شوند. رشته مهندسی معدن شامل استخراج مواد از زیر و روی زمین است و رشته ای است که با بسیاری دیگر از رشته ها مانند زمین شناسی، متالورژی، مهندسی ژئوتکنیک و نقشه برداری به طور ویژه ای سر و کار دارد.

http://amdmag.ir

برای شروع این مسیر می‌توانید از مجموعه فیلم‌های آموزش زبان انگلیسی فرادرس کمک بگیرید. برای اینکه یک ذخیره در دل زمین بتواند به یک معدن قابل استخراج تبدیل شود، مسیر زیادی را باید طی کند. بطور بسیار خلاصه، اولین قدم بر عهده مهندسین معدن، گرایش اکتشاف است که با بهره گیری از دانش تخصصی خود مناطق مستعدی را که دارای پتانسیل برای استخراج هستند را شناسایی می‌کنند؛ این بخش از مهندسی معدن نیاز به عملیات میدانی دارد. مهندسی معدن و صنعت معدنکاری به عنوان یک صنعت بالادستی محسوب می‌شود که تامین کننده نیاز اصلی و عمده تمدن بشر از دیرباز تا امروز به مواد و مصالحی بوده که مواد مصرفی سایر صنایع به حساب می‌آیند؛ موادی از قبیل مس، سرب، روی، طلا، سنگ‌های ساختمانی و غیره.

معرفی و بررسی رشته مهندسی معدن و گرایشات مختلف آن

توسط علیرضا طهماسبی

علیرضا طهماسبی