پرداخت ۴۸۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات ارزی و ریالی در بانک صنعت و معدن

به گزارش ایرنا از بانک صنعت و معدن، «علی خورسندیان» در مجمع عمومی عادی سالیانه این بانک افزود: بخش تولید، پیشران رشد اقتصادی کشور است و بر این اساس تامین مالی بخش صنعت و معدن در درجه نخست اهمیت برای بانک های تخصصی و توسعه ای مرتبط با این حوزه قرار دارد.

خورسندیان از وصول بیش از ۴۵۳ هزار میلیارد ریال از مطالبات این بانک در سال گذشته خبر داد و افزود: در بازه زمانی یاد شده سپرده های سرمایه‌گذاری بلندمدت از رشد ۱۷۱درصدی برخوردار بوده و گشایش اعتبارات اسنادی ریالی این بانک به میزان ۱۸۹ درصد افزایش داشته است.

وی در ادامه به دستاوردهای بانک صنعت و معدن در سال ۱۴۰۰ اشاره کرد و عملیاتی کردن سامانه‌های استعلام اسناد تجاری و اوراق مولد (گام) را از جمله دستاوردهای این بانک نام برد.

وی ادامه‌داد: امکان ارائه نسخه الکترونیکی قرارداد تسهیلات اعطایی فراهم شده و سامانه های نظارتی شامل سامانه ردیابی وجوه، سامانه برخط مالی، سامانه برخط کارت و سامانه برخط مدرن راه اندازی شده است.

طبق توضیحات مدیر عامل بانک صنعت و معدن، برگزاری ۱۰ مرحله مزایده به‌منظور فروش سهام شرکت‌های تابعه این بانک و فروش ۲۷ مورد از اموال تملیکی به ارزش تقریبی ۴۹۹ میلیارد ریال در راستای اجرای تکالیف مواد ۱۶ و ۱۷ قانون رفع موانع تولید، انجام شده است.

پیاده‌سازی کامل چرخه مدیریت بهره‌وری از دیگر مواردی بود که خورسندیان در گزارش خود به آن اشاره کرد؛ بر این اساس، بانک صنعت و معدن با بهره‌گیری از خدمات مشاور و همکاری و راهنمایی وزارت امور اقتصادی و دارایی، برای ۲ سال متوالی، به عنوان نخستین و تنها بانک دولتی، موفق به اخذ تاییدیه این وزارتخانه در اجرای چرخه مدیریت بهره‌وری شده است و کسب رتبه نخست به عنوان بانک برتر جشنواره شهید رجایی از سوی این وزارتخانه دستاورد دیگری برای این بانک در سال گذشته بوده است.


منبع: https://www.irna.ir/news/84831432/%D9%BE%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%AE%D8%AA-%DB%B4%DB%B8%DB%B0-%D9%87%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D9%85%DB%8C%D9%84%DB%8C%D8%A7%D8%B1%D8%AF-%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D9%84-%D8%AA%D8%B3%D9%87%DB%8C%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D8%A7%D8%B1%D8%B2%DB%8C-%D9%88-%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D9%84%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%A8%D8%A7%D9%86%DA%A9-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA

وی، طراحی نظام گزارش‌گیری پویا، جامع و دقیق برای مدیریت ریسک، تدوین سیاست‌های گروه (شرکت مادر و واحدهای تابعه) با رعایت ضوابط و مقررات و مسوولیت در قبال شرکت‌های تابعه درباره وجود چارچوب حاکمیتی روشن و متناسب با ساختار، کسب و کار و ریسک‌ها و اقدام لازم برای کسب مجوزهای قانونی و تکمیل اعضای کمیته‌های نظارتی را از دیگر اقدامات این بانک در راستای انجام وظایف تکلیف شده عنوان کرد.

وی بیان‌داشت: در سال گذشته ۱۰۴ طرح صنعتی با تسهیلات این بانک وارد چرخه تولید شد نزدیک به ۴۴۰ فقره تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان پرداخت شده است.

خورسندیان تصریح‌کرد: اقداماتی همچون اتصال سامانه استعلام اسناد تجاری به سامانه بانکداری متمرکز، راه‌اندازی سامانه برات الکترونیک و طراحی سکو با قابلیت اتصال به سرویس‌های حاکمیتی و ابزارهای پرداخت سامانه بانکداری متمرکز نیز در حال اجراست.

توسط علیرضا طهماسبی

علیرضا طهماسبی