وزارت صمت به زنجیره فولاد در کردستان جان تازه بخشید/فاطمی‌امین نمره قابل قبولی می‌گیرد

رییس مجمع نمایندگان کردستان با بیان اینکه رئیس‌جمهور و وزیر صنعت، معدن و تجارت، توجه ویژه‌ای به استان کردستان دارند، اضافه کرد: با تصویب پروژه‌های ملی در این استان و اختصاص بودجه‌های مناسب، چرخ صنعت کردستان به خوبی می‌چرخد.

چرخ صنعت کردستان به خوبی می‌چرخد

زندیان دولت سیزدهم را میراث دار رکود حاصل از مدیریت ضعیف گذشته دانست و گفت: علاوه بر طرح های نیمه تمامی که از دولت گذشته باقی مانده، سررسید اوراق قرضه دولت قبل نیز به دولت فعلی رسیده است.

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کشور در شرایطی قرار دارد که وحدت و همبستگی قوا ضروری است، دورنمای کارکرد وزارت مهم صمت در مدت کوتاهی که از عمر تصدی آن توسط فاطمی امین می‌گذرد قابل ارزیابی نیست و نباید انتظار تغییرات اساسی در صنعت و حوزه معدن را داشت.

وزارت صمت هدفمند و جهادی برای اتمام پروژه‌های ناتمام گام برداشته است

زندیان با بیان اینکه مخالف استیضاح فاطمی امین هستم، تاکید کرد: به عنوان نماینده مجلس به عملکرد فاطمی‌امین در این مدت کوتاه و در شرایط تحریم، نمره قابل قبولی داده و استیضاح را به صلاح نمی‌دانم.

اقدامات وزارت صمت به زنجیره فولاد در کردستان جان تازه بخشیده است

وی با بیان این‌که شرایط کشور امروز به گونه‌ای است که همدلی و همراهی میان قوای سه‌گانه از ضرورت‌ها است، یادآور شد:  نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی وظیفه داریم مسیر مدیران اجرایی کشور را برای پیشرفت و اعتلای کشور هموار کنیم تا دولت سیزدهم با قدرت بتواند دشمنان این آب و خاک را مایوس کند.

دولت سیزدهم میراث دار رکود حاصل از مدیریت ضعیف دولت گذشته است

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی، در خصوص اقدامات دولت سیزدهم در حوزه صنعت، گفت: دولت سیزدهم در یک‌سال اخیر، هدفمند، پیگیرانه و جهادی برای اتمام پروژه‌های ناتمام و آغاز پروژه‌های مطالعه شده جدید اقدام کرده است.

جلسه بررسی استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت قرار است ۱۰ آبان برگزار شود.


منبع: https://www.irna.ir/news/84922986/%D9%88%D8%B2%D8%A7%D8%B1%D8%AA-%D8%B5%D9%85%D8%AA-%D8%A8%D9%87-%D8%B2%D9%86%D8%AC%DB%8C%D8%B1%D9%87-%D9%81%D9%88%D9%84%D8%A7%D8%AF-%D8%AF%D8%B1-%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86-%D8%AC%D8%A7%D9%86-%D8%AA%D8%A7%D8%B2%D9%87-%D8%A8%D8%AE%D8%B4%DB%8C%D8%AF-%D9%81%D8%A7%D8%B7%D9%85%DB%8C-%D8%A7%D9%85%DB%8C%D9%86وی با بیان اینکه بیشترین ایراد به این وزارتخانه در زمینه صنعت خودروسازی است، واگذاری این صنعت به بخش خصوصی را راه علاج برون رفت و موفقیت در این حوزه دانست.

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی به عملکرد مطلوب وزارت صمت در کردستان اشاره کرد و گفت: در صنعت فولاد گام های خوبی در کردستان از جمله در بیجار و قروه برداشته شده و زنجیره فولاد جان گرفته‌ است به طوری که طرح تولید آهن اسفنجی بیجار ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در اشتغالزایی نیز موثر بوده است.

زندیان اقدامات فاطمی‌امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت را در پیشرفت پروژه‌های صنعتی در استان کردستان به ویژه در حوزه زنجیره فولاد راهگشا دانست و تاکید کرد: فاطمی یکی از در دسترس‌ترین وزرای کابینه سیزدهم است که همواره برای حل چالش‌ها و موضوعات وقت می‌گذارد.

«علیرضا زندیان» در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، در خصوص استیضاح وزیر صنعت،معدن و تجارت اظهار داشت: استیضاح فاطمی‌امین در شرایط موجود به صلاح نیست، وزیر صمت در مدت کوتاه تصدی این وزارتخانه، نمره قابل قبولی کسب کرده است.

توسط علیرضا طهماسبی

علیرضا طهماسبی