نکات فنی اجرای کناف چیست؟

همچنین برای اجرای این دیوار کاذب نیاز است تا یک سری از ابزارها تهیه شوند که از آن ها می توان به پیچ های مخصوص و نوار بتونه کاری اشاره کرد. صفحات روکش دار گچی را می توان از اصلی ترین قطعات این سقف به حساب آورد. تصفیه هوا، گاردکس و همچنین تایل های معدنی و گچی نیز در بین این قطعات قرار می گیرند. کناف کاری سقف را می توان به راحتی برداشت و در صورت نیاز آن را تعمیر کرد. همچنین این سقف ها یک پنل پشتی دارند که با دسترسی به آن می توانید تعمیرات را شروع کنید.

طراحی فضای داخلی با سقف کناف

نکات فنی اجرای کناف چیست؟

زیر سازی سقف کاذب کناف به صورت مقاطع آهنی گالوانیزه سبک است که در فواصلی تعریف شده، مطابق آیین نامه قرار می گیرد. این پروفیل ها از طریق آویز هایی از همان جنس که با میخ های فولادی، با فشار چاشنی و توسط میخ کوب، به سقف اصلی شلیک شده اند، اتصال پیدا می کنند. سقف کاذب ، از نظر موارد مصرف و نوع ساختار به دیوار جدا کننده کناف شباهت دارد. دیوار کاذب پوششی را می توان به عنوان کاربرد دیگر این روش به حساب آورد.

زماني که نصب بارهای طره اي با بارگذاري و محاسبات استاتيکي مشخص، مورد نظر باشد. بعد از برش صفحه ها لبه های برش داده شده هنگام نیاز بوسیله ابزار دستگاه پخزن در زاویه های ۵۰/۲۲ و ۴۵۰ پخ زده می شود. تراکم مواد Knauf در مقایسه با مواد سنتی نیز هزینه حمل و نقل را کاهش می دهد. بنابراین با کاهش بار مرده ساختمان ، از تأثیر نیروی زلزله بر ساختمان کم می شود.

مواد تشکیل دهنده‌ی صفحات گچی کناف چیست؟

اگر ما خود را مشاوره اجرای کناف یا هر خدمات دیگری معرفی کنیم اما خود پروژه کافی برای ارائه نداشته باشیم یا به هنگام قیمت دادن و ارسال رزرومه توجهمان را به مشکلات کناف شخص یا شرکت دیگری جلب کنیم بدون شک نمیتوانیم یک مشاور خوب باشیم . می توان دو مدل دیوار ,که دیوارهای جدا کننده و دیوارهای پوششی هستند ایجاد کرد نوع جدا کننده در انواع مختلف ساده , دیوار با مقاومت مکانیکی , اجرای کناف سقف دیوار با عملکرد صوتی و دیوار تأسیساتی می باشد دیوارپوششی نیز به دو نوع سازه و بدون سازه تقسیم می شود . در صورت از صفحات با لبه گونیا در ساختار دیوار این سطوح با یک لایه روکش گچی مخصوص پوشش می شوند. این عمل باعث افزایش ۲ تا ۵mm در ضخامت تمام شده می شود که در مرحله طراحی و تعیین ساختار باید به نکته توجه داشت.

مزایای استفاده از کناف سقف

کناف کار میتونه با کاهش کیفیت مصالح مصرفی، عدم رعایت فواصل استانداردِ بین سازه ها و همچنین کاهش تعداد برخی اتصالات مهم مثل آویزها یا F47 ها، باعث ایجاد مشکلاتِ زیر، در سقف شما بشه. از طرف دیگر، آگاهی از روش‌های نگهداری سقف کاذب هم می‌تونه در افزایش طول عمر این سقف‌ها بسیار تأثیرگذار یاشه. زیرسازی در سقف های کاذب به صورت شبکه ای از اتصالات فلزی و گالوانیزه هست. مهم ترین قطعات در ساختار زیرسازی سقف های کاذب کناف، سازه های اتصال مثل F47، رول بولت ها یا همان فشنگ های اتصال، انواع آویزها، کلیپس ها و سایر پیچ و مهره ها هستن. همانطور که پیش تر عنوان کردیم بعد از اتمان نصب سقف کناف می توانید با نوارهای درزگیر، تمامی درزها را پوشش داده و سپس بتونه کناف را برروی آن قرار دهید این کار باعث محکم نگه داشته شدن کناف ها می شوند و به زیبای سقف ساختمان می افزاید. محصولات این شرکت شامل محصولاتدرای وال مثل (سقف های کاذب، دیوارهای جداکننده و پوششی) می باشد.

  • تفاوت آنان بیشتر در نمای آن است و هر کدام از نظر بصری تفاوت هایی دارند که با توجه به محیطی که در آن قرار است از آنان بهره ببرید انتخاب می شوند.
  • علاوه بر این توجه داشته باشید که این محصولات به راحتی نصب می شوند و نحوه اجرای سقف کناف بسیار راحت است.
  • پوشش نهایی بستگی به عملکرد مورد انتظار از ساختار و طرح معماری آن دارد.
  • سیستم های ساخت و ساز خشک یعنی اینکه در اجرای آن ملات بکار برده نمیشود.
  • یکی دیگر از خدمات لوکش دکو آرت ایران در خصوص کناف کاری تهران اجرای طرح های سقف کناف مغازه و فروشگاه میباشد .
  • اما تجربه کاری و رزرومه کارهای انجام شده میتواند به راحتی نظر کارفرما را نسبت به خود جلب نماید .
این خیلی اهمیت دارد که شما نورپردازی متفاوتی در ساختمان داشته باشید اما شاید با خود بگویید چطور میتوانم یک نورپردازی بی نظیر داشته باشم و دنبال ابزاری برای این کار باشید . به جرات میتوان گفت لاین نوری کناف بهترین نورپردازی شناخته شده در ساختمان است که این روزها از لوستر و…. بسیاری کناف ها هستند که قیمت های بسیاری مناسبی دارند ( البته باید قیمت همراه با رعایت اصول ایمنی باشد ) اما برای گرفتن سود بیشتر برخا همکاران عزیز آن ها را مطرح نمیکنند . برای اتصال کنسول از پیچ های کناف با نفوذ حداقل ۱۰mmبه سازه های فلزی استفاده می شود. جهت اتصال به سازه های فلزی با ضخامت بیش از ۷۰mm باید از پیچ های سرمته دار کناف استفاده کرد. جهت استحکام درزهای افقی بین صفحات می بایست از صفحه پشتیبان یا سازه U استفاده کرد که این قطعات به وسیله دو عدد پیچ مخصوص اتصال سازه به سازه در هر انتهای قطعه به استادهای مجاور اتصال می یابد.

نقاشی باید به صورت زیر کاری و تمیز کاری و ماستیک سطوح انجام پذیرد تا بتوان پس از اجرای کابینت و کمد مرحله نهائی رنگ رؤیه را انجام داد. امروزه تولیدکنندگان داخلی قادر به تولید اکثر قطعات سقف های کناف شدن. اما هنوز هم نتونستن قطعه ای به نام فشنگ اتصال یا دستگاه شاتگان اتصال سقفی (همان دستگاه هیلتی) رو برای این سقف ها تولید کنن. تصویر زیر یک نمونه دستگاه هیلتی رو به همراه فشنگ های اون (پیچ های چاشنی دار) نشان میده که در قسمت های بعدی، این موارد رو بیشتر توضیح می­دیم. یک تکه پنل کناف را در ابتدای کار به شکل مربع و مستطیل در اندازه مورد نیاز قسمت آسیب دیده بردارید و سپس آن را بر روی قسمت مورد نظر قرار دهید و دور آن را خط کشی کنید.

توسط علیرضا طهماسبی

علیرضا طهماسبی