نمایشگاه خودرو روسیه فرصت خوبی برای خودروسازان ایرانی بود

وی با بیان اینکه حضور ایران در بازار خودرو روسیه از سال ۱۳۸۰ آغاز شده گفت: نخستین محصول ارائه شده پژو ۲۰۶ بود و از همان زمان بازار روسیه به قابلیت‌های خودروسازی ایران پی برد و ما تلاش کردیم تا شبکه‌سازی‌های مربوطه را انجام دهیم

منطقی با تاکید بر اینکه صادرات خودرو در سه سال اول سودی ندارد گفت: برای ورود به هر عرصه صنعتی و تجاری برندسازی اهمیت ویژه‌ای دارد و از طرفی همواره باید برای یادگیری با معتبرترین خودروسازان دنیا تعامل داشته باشیم.

به گزارش ایرنا از وزارت صمت، منوچهر منطقی در جمع خبرنگاران حاضر در نمایشگاه صنعت تحول خودرو با اشاره به حضور ایران در نمایشگاه اتوموبیلیتی ۲۰۲۲ مسکو دستاوردهای حاصل از حضور در این نمایشگاه را مثبت ارزیابی کرد.

معاون وزیر صمت استقبال صورت گرفته از طرف مسئولین و خودروسازان روسی را از محصولات ایرانی، بی‌نظیر و کم‌سابقه دانست و افزود: تلاش بر این است تا با طراحی پلتفرم‌های جدید و ارائه راهکارهای فناورانه در مسیر توسعه صنعت خودرو و صادرات آن گام برداریم.

وی با تأکید بر این که صادرات خودرو، یک سرمایه‌گذاری بلندمدت حداقل ۳ تا ۵ساله است، گفت: صادرات بحث بسیار پیچیده‌ای دارد که برای پایدار ماندن صنعت خودرو در این عرصه باید شایستگی‌های خود را نشان دهیم.


منبع: https://www.irna.ir/news/84866134/%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88-%D8%B1%D9%88%D8%B3%DB%8C%D9%87-%D9%81%D8%B1%D8%B5%D8%AA-%D8%AE%D9%88%D8%A8%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%D8%B3%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D9%86-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%A8%D9%88%D8%AF

توسط علیرضا طهماسبی

علیرضا طهماسبی