مهندسی معدن معرفی رشته مهندسی معدن + درآمد و بازار کار این شغل | industryna

نمرات آخرین مدرک تحصیلی تان به همراه نمرات و ترجمه آن نیز از الزامات اپلای است. ژئومکانیک، که به مطالعه پایداری سنگ ها و همچنین تونل های زیرزمینی می پردازد. یکی موسسه پلی تکنیک ویرجینیا (تغییر رتبه ۲۷ به ۲۳) و دیگری دانشگاه کلرادو در بولدر (تغییر رتبه ۳۴ به ۳۰). بعد از پیدا کردن استاد یا گرفتن جواب­ های خوب و تشویق­ کننده به اپلای برای هر دانشگاه/کالج یا حتی جواب قطعی از استاد، باید شروع به پرکردن اپلیکیشن بکنید.

گرایش های رشته مهندسی معدن

همچنین شما می توانید رتبه های قبولی برای رشته مهندسی معدن را در مطلب رتبه های قبولی ریاضی در سایت 3گام بخوانید. در برخی از این کشورها مراکز تحقیقاتی و آموزشی مختص مهندسی معدن تاسیس شده‌اند که در بعضی از آن‌ها تخصص‌های ویژه‌ای از این رشته تدریس می‌شود؛ از جمله این مراکز می‌توان به مدرسه عالی معدنکاری پاریس و دانشگاه فنی معدن فرایبورگ آلمان اشاره کرد. مهندسان معدنی که در سازمان های دولتی استخدام می شوند، مطابق با قانون مدیریت خدمات کشوری حقوق دریافت می کنند.

  • ما در مجموعه مشاور گروپ گرد هم آمده ایم تا تجربیات چندین ساله خود را در زمینه مشاوره تحصیلی در مقاطع مختلف مانند تیزهوشان،نمونه دولتی ، کارشناسی ، کارشناسی ارشد ، دکتری ، آزاد بدون کنکور ، علمی-کاربردی ، نظام وظیفه ، نظام مهندسی و … اطلاعات مربوطه را در اختیار مخاطبان محترم خود قرار دهیم.
  • کسانی که به عنوان مشاور فنی کار می کنند ممکن است عضو یک تیم طراحی شوند که روی یک پروژه بزرگ کار می کنند.
  • صنعت معدن، درواقع مجموعه‌ی علوم، روش‌ها و فنونی است که از اکتشافات یک معدن تا فرآوری آن وجود دارد.
  • مهندسان معدن در گرایش اکتشاف معدن به بررسی زمین‌شناسی اقتصادی، حفرگمانه، نمونه‌برداری و نیز ارزیابی میزان سودآوری مواد معدنی می‌پردازند.
مهندسان معدن در طراحی ، توسعه و آزمایش ماشین ها ، تکنیک ها و فرآیندهای برداشت مواد زمین شناسی تخصص دارند. عمده‌ترین ذخایر معدنی ایران شامل مس، سرب، روی، قلع، طلا، زغال‌سنگ، اورانیوم و سنگ‌های ساختمانی و قیمتی است. دوره کارشناسی رشته مهندسی معدن ۴ سال است که داوطلبان موظف به گذراندن ۱۴۰ واحد درسی هستند. شغل مهندسی معدن در کشورهایی مثل آمریکا و کانادا با توجه به کمبود مهندس در این رشته، شرایط سخت کار و همچنین گرانی انرژی و مواد معدنی بازار کار بسیار خوبی دارد. رشته مهندسی معدن نیز از جمله رشته‌های مهندسی است که باید برای پذیرش آن مدارک را به دقت آماده کنید.

سوالات کنکور ۱۴۰۲ رشته هنر (دوره اول)

از حرفه کار در معدن به عنوان مهندس عملیات گرفته تا مدیر معدن، طراح معدن، مدیر بهداشت و ایمنی، مهندسی فروش مهم ترین فرصت های شغلی به وجود آمده برای مهندسان معدن به شمار می رود. مهندسان همچنین می توانند هم در شرکت های خصوصی و هم در شرکت های دولتی معادن نفت استخدام شوند. شرکت هایی مانند تولید مواد معدنی، سازمان های تحقیقاتی مواد معدنی، شرکت های نفتی و سازمان های مشابه دیگر. از وظایف این مهندسان می توان به هماهنگی و نظارت بر کلیه فعالیت های این معدن در مورد حفر، استخراج و انتقال مواد معدنی از معدن اشاره کرد. تخصص اصلی مهندسان معدن در زمینه ی طراحی، توسعه و ازمایش ماشین ها، تکنیک ها و فرآیندهای برداشت مواد زمین شناسی می باشد. رشته مهندسی معدن یکی از رشته های سخت دانشگاهی است زیرا دروس آن بسیار متنوع و زیاد است و با بسیاری از رشته ها از جمله زمین شناسی، مهندسی عمران، مهندسی مکانیک، مهندسی مواد، مهندسی شیمی، مهندسی صنایع و مهندسی برق اشتراکاتی دارد.

http://amdmag.ir

گرایش مکانیک سنگ در مهندسی معدن در واقع علم بررسی و شناخت رفتار سنگ ها بر اثر نیرو های مختلف درونی و بیرونی است و فارغ التحصیلان این رشته بایستی مهارتها و دانش های لازم در این زمینه را به صورت کامل به دست آورند. تخصص ها و مهارت های فارغ التحصیلان گرایش مکانیک سنگ در مهندسی معدن علاوه بر مسائل مربوط به این رشته برای بحث صنعت نفت و حفاری های مربوط به آن نیز مورد استفاده قرار می گیرد. دسته دوم از واحد های درسی رشته مهندسی معدن در سطح پایه هستند که زمینه ساز اولیه برای تخصص های مربوط به این رشته خواهند مجله خبری صنعت بود. دروس پایه در نظر گرفته شده برای مهندسی معدن بیشتر ذهنیت دانشجویان را برای کسب مهارت ها و تخصص های مربوط به نوشته آماده می نمایند و به نوعی انتقال دهنده شرایط ذهنی افراد از دروس مربوط به دوره دبیرستان به دوره کارشناسی در دانشگاه خواهند بود. در مجموع ۳۲ واحد درسی به عنوان دروس پایه مهندسی معدن در نظر گرفته شده که احتمالاً نکات اشتراک زیادی میان آنها و برخی از دروس دوره دبیرستان وجود دارد که بیشتر برای مرور اطلاعات گذشته و همچنین ارائه اطلاعات به صورت تخصصی تر و حرفه ای تر در نظر گرفته می شوند.

خدمات فنی در معادن

توسط علیرضا طهماسبی

علیرضا طهماسبی