معرفی کامل رشته مهندسی معدن +بازارکار و درآمد | industryna

فارغ‌التحصیلان رشته مهندسی معدن از آینده شغلی روشنی برخوردار هستند و طبق آمار ارائه‌شده، سهم معدن از اشتغال مستقیم جهانی 30 میلیون نفر است. این رشته مخاطبان خاصی دارد و اگر مایل هستید در مورد مسیر تحصیلی، آینده شغلی و شرایط آن در دانشگاه و هنرستان مطلع شوید، این مطلب را مطالعه کنیاد. آن دسته از داوطلبانی که هنوز تصمیمی بر انتخاب رشته دانشگاه های آزاد نگرفته اند می توانند با مطالعه مقاله زیر از جزئیات مزایا و معایب انتخاب رشته مهندسی معدندر دانشگاه آزاد مطلع شوند.

  • همچنین اگر می خواهید سایر رتبه قبولی های رشته های کنکور ریاضی 96 را مشاهده کنید تا آمادگی بیشتری برای انتخاب رشته داشته باشید ، توصیه می کنیم هموراه مطالب سایت مشاور گروپ را دنبال نمایید.
  • مواد معدنی تنها توسط قشری خاص از جامعه یعنی کارشناسان و متخصصان این حوزه کشف و استخراج می‌شود به همین دلیل امروزه در بسیاری از دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی جهان، رشته‌ای تحت عنوان مهندسی معدن پدید آمده است و در ایران نیز با دو گرایش اکتشاف و استخراج در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی ارائه می‌شود.
  • 6 ترم نخست به درس های مشترک مهندسی معدن (گرایش های اکتشاف، استخراج، مکانیک سنگ و فرآوری) اختصاص داده شده و طی دو ترم آخر درس های تخصصی گرایش انتخابی برای هر ورودی برنامه ریزی می شود.
  • از جمله بهترین مراکز علمی پلی تکنیک ویرجینیا، دانشگاه کلرادو، دانشگاه مک گیل و دانشگاه استرالیای غربی است.

سایت salary expert، یکی از معروف ترین سایت های موجود در زمینه بررسی و تخمین حقوق مشاغل مختلف در سراسر جهان در کشورهای مختلف است. جدول زیر، برخی از مهم ترین درآمد کشورها را در رشته مهندسی معدن نشان می دهد. توجه داشته باشید که این سایت هر روز اطلاعات خود را به روز رسانی می کند و ماهانه ممکن است تنها تفاوت اندکی در میان این ارقام مشاهده شود. در صورتی که به اطلاعات حقوق و درآمدها به صورت روزانه نیاز داشتید، اطلاعات مورد نیاز خود را از این سایت بررسی کنید.

http://amdmag.irبرخی از مهندسان معدن روش های کارامد و موثری را برای استفاده از ذغال سنگ ها و فلزات طراحی می کنند. مهندسان معدن بسته به جایی که زندگی می کنند، کشوری که در آن مشغول به کار هستند، نوع پروژه، ساعات کاری، تجربه کاری، اضافه کاری، مدرک تحصیلی و دانشگاهی که از آن فارغ التحصیل شده اند درآمد های متفاوتی دارند. طراحی معدن به عنوان یک شاخه خاص در مهندسی معدن ارائه می شود که بر بخش های بین رشته ای هر دو علم زمین شناسی و مهندسی از جمله مکانیزه کردن معدن، نقشه برداری معدن و مواد معدنی صنعتی فعالیت می کند. فارغ التحصیلان رشته مهندسی معدن، مجوز فعالیت در تمامی بخش های صنعت معدن و صنایع معدنی را دارند. رشته مهندسی معدن در خصوص آموزش مکانیک سنگ، زمان شناسی ساختمانی، ژئوفیزیک و زمین شناسی معدنی و عملیات حفاری و آتش باری به منظور خرد کردن سنگ، بارگیری و باربری و سنگ شکنی به دانشجویان است. گرایش های رشته مهندسی معدن در دفترچه انتخاب رشته کنکور درج شده و مانند سایر رشته ها از بازارکار مناسبی برخوردار است.

معرفی رشته مهندسی معدن –  گرایش های رشته مهندسی معدن

معادن سرشار منیزیم، زغال سنگ،‌ مس و آهن هند یکی از دلایل اصلی سیطره انگلستان بر کشور هند بود. دلیل هجوم مهاجر نشینان فرانسوی، اسپانیایی،‌ پرتغالی و انگلیسی به قاره آمریکا نیز معادن غنی طلا،‌ نقره، الماس، مس و زغال سنگ این قاره بود. سوداگران پرتغالی،‌ هلندی،‌انگلیسی و فرانسوی نیز به عشق تصرف معادن طلا و الماس آفریقا به این قاره روی آوردند و امروزه نیز دانشمندان به امید دست‌یابی به معادن پربار و فلزات نایاب و گرانبهای موجود در فضا پروژه‌های بسیاری را در دست بررسی دارند. اما چرا در مجله خبری صنعت گذشته یکی از دغدغه‌های اصلی کشورهای صنعتی،‌ دست‌یابی به معادن غنی کشورهای دیگر بود و چرا امروزه دانشمندان به امید دست یافتن به ذخایر جدید معدنی چشم به فضا دوخته‌اند؟پاسخ این سؤال را باید در صنعت جست. چون برای هر فعالیت صنعتی نیاز به مواد معدنی داریم و به عبارت دیگر مبنای اصلی تولید و توسعه صنعتی، مواد معدنی است. موادی که کشف و استخراج آنها نیاز به کارشناسانی متخصص دارد و به همین دلیل امروزه در بسیاری از دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی جهان، رشته‌ای به نام مهندسی معدن وجود دارد.

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه

دانشجویان در این رشته به مهارت ها و تخصص های لازم برای پیش برد اهداف مختلف در زمینه توسعه معادن رسیده و می توانند از این مهارت ها برای پیشبرد اهداف در این صنعت استفاده نمایند. همچنین فارغ التحصیلان این رشته به تخصص های لازم برای ارائه خدمات حرفه ای در اکتشافات و استخراج نفت و سوخت های فسیلی نیز خواهند رسید. همانند هر رشته دیگری، یک سری پیش‌نیاز و توانمندی و مهارت‌های خاصی برای ورود و موفقیت در رشته مهندسی معدن وجود دارد که ما در ادامه به آن می‌پردازیم. همان‌طور که گفتیم، رشته یکی از 10 رشته دشوار دنیا به حساب می‌آید و موفقیت در این رشته بیش از هر چیزی در گروه ویژگی‌های شخصیتی افراد است. داوطلبان این رشته باید از قدرت تحمل و صبر زیادی برخوردار باشند تا در شرایط سخت دچار فرسودگی و کمبود انگیزه نشوند. در مرحله بعدی این افراد باید از مهارت‌هایی مانند قدرت تحلیل و حل مسئله، مهارت تفکر و یافتن روابط منطقی، مهارت کار گروهی و روحیه اجتماعی بالایی برخوردار باشند.

پیدا کردن مک آدرس در ویندوز ۱۱ – آموزش کامل تصویری

توسط علیرضا طهماسبی

علیرضا طهماسبی