معرفی و بررسی رشته مهندسی معدن و گرایشات مختلف آن | industryna

همچنین، مهندس حاذق به کار با برخی از نرم‌افزارهای تخصصی این حوزه از جمله Phase تسلط دارد. اگرچه پذیرفته شدگان در رشته مهندسی معدن از شاخه ریاضی و فیزیک هستند و در این شاخه نیز درس زمین شناسی ارائه نمی‌شود، اما علاقه‌مندان می‌توانند درس زمین‌شناسی دوره دبیرستان را مطالعه کنند تا یک دید کلی از مباحث زمین شناسی بدست آورند. لازم به ذکر است در صورتی که پذیرفته شدگان هیچ آشنایی درباره درس زمین‌شناسی نداشته باشند، مشکلی در دوره دانشگاه نخواهند داشت؛ چون دروس مختلف زمین شناسی را از مباحث کاملا ابتدایی تا مباحث پیشرفته تخصصی در دانشگاه خواهند آموخت.

معرفی گرایش های رشته مهندسی معدن در مقطع کارشناسی ارشد

تا این بخش در خصوص مجموعه مهندسی معدنکه دردفترچه انتخاب رشته کنکورکد رشته هایی از آن ارائه شده است توضیحاتی داده شد. اما داوطلبان علاقه مند به این رشته چگونه می توانند موفق به قبولی نهایی در گرایش های آن شوند؟ مسلما داشتن مشاور و ترتیب اولویت های انتخاب رشته می تواند موفقیت داوطلبان کنکور را تضمین کند. در مقاله زیر اطلاعاتی در خصوص داشتن بهترین انتخاب رشته به داوطلبان داده شده است. همچنین رشته مهندسی معدن در دانشگاه های غیرانتفاعی و دانشگاه آزاد اسلامی نیز دانشجو می پذیرد. به همین منظور ما هم در اینجا تعدادی از رتبه قبولی های سراسری و آزاد رشته مهندسی معدن را در اختیارتان قرار داده ایم. رشته مهندسی معدن جزو رشته های بسیار سخت و در عین حال یکی از پر درآمد ترین رشته های مهندسی است.

دانشگاه های برتر رشته مهندسی معدن

شرکت های استخراج مواد معدنی به عنوان متداول ترین کارفرمایان برای مهندسان معدن شناخته می شوند که اقدام به فروش مواد اولیه استخراج شده از زمین به پالایشگاه ها و سایر تولید کنندگان می نمایند. مهندسان معدن باتوجه به نوع سنگ معدن یا موادی نظیر فلزات، نفت و گاز، زغال سنگ، الماس و سایر مواد معدنی که استفاده می کنند؛ تخصص دارند. هر یک از این مواد، نیازمند ابزارها و روش های استخراج خاصی است و وظیفه ی مهندسان معدن، طراحی و اجرای آن ها برای دستیابی به حداکثر بهره وری و کیفیت مواد می باشد.

http://amdmag.ir

جهت تعیین وقت برای انتخاب رشته مهندسی معدن توسط بهترین و با تجربه ترین مشاوران انتخاب رشتهتهران ، همین حالا با مرکز مشاور گروپ تماس بگیرید . توجه داشته باشید که انتخاب رشته به صورت دستی و با توجه به تغییرات در ظرفیت پذیرش دانشگاه ها،شرایط بومی گزینی،سلایق داوطلب و علاقمندی داوطلبان در انتخاب رشته کنکور انجام خواهد شد و بالطبع نتیجه ای بسیار راضی کننده خواهد داشت. همچنان توصیه می کنیم برای انجام یک انتخاب رشته ی موفق و مطمئن حتما باید از رتبه قبولی های سال قبل اطلاع کامل و کافی داشته باشید چرا که در انتخاب رشته کنکور ریاضی اطلاع از رتبه ، تراز و درصد های قبولی های رشته مهندسی معدن در کنکور سال گذشته می تواند بر انتخاب رشته ی شما بسیار موثر و کار آمد باشد. مدارک مختلفی برای تحصیل در رشته مهندسی معدن وجود دارد که محبوب ترین آن ها شامل لیسانس مهندسی معدن (لیسانس یا کارشناسی)، لیسانس علوم (B.Sc. یا کارشناسی)، لیسانس فناوری (B.tech)، یا لیسانس علوم کاربردی (B.A.Sc.) در مهندسی معدن اشاره کرد. بسته به کشوری که قصد تحصیل در ان را دارید مدارک کارشناسی ارشد مهندسی معدن شامل کارشناسی ارشد M.Sc.

بازار کار رشته مهندسی معدن به چه صورت است؟

براساس داستان قرآنی ذوالقرنین دارای سه لشکرکشی مهم بوده است که ابتدا به غرب، سپس به شرق و در نهایت به یک تنگه کوهستانی بوده است. وی انسانی یکتاپرست و البته مهربان بوده است که در راه عدالت به بیراهه کشیده نمی شده، به همین دلیل لطف خداوند مشمول حالش می شود. وی یار نیکوکاران و دشمن ستمگران محسوب می شده و به مال و ثروت مجله خبری صنعت دنیا علاقه نداشته، همچنین به سبب ایمانی که به خداوند و روز قیامت داشته خداوند او را مامور ساخت سدی می کند که از جنس آجر و سنگ از آهن و مس است و هدف از ساختن آن کمک به گروهی مستضعف در مقابل ظلم و ستم قوم یاجوج و ماجوج بوده‌ است. در این ویکی‌پدیا پیوندهای زبانی در بالای صفحه و هم‌تراز با عنوان مقاله قرار دارند.

  • نام گرایشتوضیحاتفراوری مواد معدنیفرآوری مواد معدنی به عنوان یکی از مهم ترین گرایش های رشته مهندسی معدن در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا است و به طور کلی هنر سر و کار داشتن با سنگ های خام و محصولات معدنی استخراج شده از زیر زمین و تغییر شکل دادن آن ها به شکل های گوناگون است.
  • مهندسین معدن برای یافتن شغل حداقل به مدرک کارشناسی نیاز دارند و در بسیاری از موقعیت های تحقیقاتی نیاز به مدرک کارشناسی ارشد یا دکتری پیدا می کنند.
  • البته، ممکن است در بعضی از کشورها تنها آزمون تافل یا آیلتس مورد قبول باشد و برای اطلاع از آن می‌توانید وب سایت دانشگاه را بررسی کنید.
  • گاهی بورسیه ها مخصوص دانشجویان جدید الورود است و معمولا بر اساس شایستگی و معدل ترم در مقطع پیشین به آن ها اعطا می ‌شود.
  • پیمایش و انتخاب مکان برای معدن؛ استفاده از تجهیزات، ابزارها و ماشین آلات ویژه (مانند مته ها ، اسکنرها و کاوشگرها) برای تجزیه و تحلیل و آزمایش اجزای خاک و تعیین وجود ذخایر معدنی.

توسط علیرضا طهماسبی

علیرضا طهماسبی