معرفی و انتخاب رشته مهندسی معدن باٰزار کار و آینده شغلی مهندسی معدن دانتل | industryna

توجه داشته باشید که مدارک شما باید به صورت ترجمه شده رسمی باشند و هیچ گونه نقصی در آن وجود نداشته باشد. برای نوشتن انگیزه نامه و اهداف تحصیل دقت زیادی به خرج دهید چرا که نقش مهمی در طی کردن صحیح روند اپلای دارد. همچنین، مطمئنا در بعضی از دانشگاه‌ها نیاز به مدارک اضافی نیز خواهد بود که می‌توانید برای اطلاع دقیق وب سایت دانشگاه مربوطه را بررسی کنید. از رشته های مهندسی زیرمجموعه کنکور سراسری ریاضی، رشته مهندسی معدن می باشد که متقاضیان می توانند پس از اعلام نتایج اولیه، کد رشته محل های مرتبط با آن را در فرم انتخاب رشته درج کنند.

  • در این معرفی به بیان بازار کار رشته مهندسی معدن ، وظایف رشته مهندسی معدن ، دوره تحصیلی رشته مهندسی معدن ، مزایای رشته مهندسی معدن ، و …
  • با توجه به سهم ۲۵ درصدی صنایع و معادن از اقتصاد کشور، به این ترتیب این بخش تقریباً ۱٫۵ برابر بیش از سهمی که از تولید ناخالص داخلی دارد ماشین‌آلات سرمایه گذاری شده در کشور را به کار گرفته‌ است.
  • تخصص اصلی مهندسان معدن در زمینه ی طراحی، توسعه و ازمایش ماشین ها، تکنیک ها و فرآیندهای برداشت مواد زمین شناسی می باشد.
  • معمولا بر اساس عواملی مانند سابقه‌کاری، سطح ارشدیت در یک شرکت، محل فعالیت، تحصیلات و شرایط کاری، حقوق مهندسان معدن در کشورهای مختلف نیز ممکن است متفاوت باشد.
  • در حال حاظر امکان ادامه تحصیل در این رشته تا مقطع دکترا در ایران وجود دارد.

البته نوع کار و بخشی که مهندس معدن در آن مشغول به کار می شود نیز در میزان درآمد او تاثیرگذار است. به عنوان مثال شرایط کار و درآمد در شرکت هایی که در حوزه راهسازی فعالیت می کنند با شرکت هایی که در کار اکتشاف و استخراج معادن هستند، متفاوت است. وجود دارد که باعث شده کشورهای ضعیف مورد استعمار کشورهای قدرتمند جهان قرار گیرند و در حال حاضر نیز دانشمندان در حال اجرای پروژه هایی هستند تا بتوانند از سیارات دیگر انواع فلزات مورد نیاز کشور خود را تامین سازند. برای آماده کردن مدارک بهتر است سری به وب سایت رشته مورد نظر بزنید تا از مدارک مورد نیاز مطلع شوید.

http://amdmag.ir

چرا که راه یافتن به بازار های جهانی تنها از طریق کنترل کیفیت و استاندارد کردن محصولات معدنی مقدور خواهد بود. همچنین شما می توانید معرفی کامل رشته های دانشگاهی گروه ریاضی – فیزیکرا در سایت 3گام بخوانید. سازمان علمی و آموزشی «فرادرس» از قدیمی‌ترین وب‌سایت‌های یادگیری آنلاین است که توانسته طی مجله خبری صنعت بیش از ده سال فعالیت خود بالغ بر ۱۲۰۰۰ ساعت آموزش ویدیویی در قالب فراتر از ۲۰۰۰ عنوان علمی، مهارتی و کاربردی را منتشر کند و به بزرگترین پلتفرم آموزشی ایران مبدل شود. کشور ایران با دارا بودن 7 درصد از معادن جهان و 68 نوع ماده معدنی (غیرنفتی) یکی از کشورهای بسیار غنی از حیث ذخایر معدنی است.

رشته مهندسی معدن | معرفی گرایش ها، حقوق و درآمد و بازار کار + فیلم آموزش رایگان

دانشجویان میبایست در طول چهار سال تحصیلی حدود ۱۴۰ واحد درسی را به صورت کامل اخذ کرده و پاس کنند. این ۱۴۰ واحد درسی در بسته های آموزشی مختلف عمومی، پایه، اصلی، تخصصی و اختیاری ارائه می‌شوند. رشته مهندسی معدن علم کشف، استخراج، بهره برداری و مدیریت معادن و کانی های فلزی موجود در دل زمین است.

دشمن پیشرفت علمی کشور را هدف قرار داده است

چرا که راه یافتن به بازارهای جهانی تنها از طریق کنترل کیفیت و استاندارد کردن محصولات معدنی مقدور خواهد بود. امروزه ما نیازمند فارغ‌التحصیلان علاقه‌مند و خلاق مهندسی معدن هستیم تا بتوانیم بدون وابستگی به کارشناسان خارجی، شاهد رونق و افزایش صادرات این بخش باشیم. فارغ‌التحصیلان این رشته علاوه بر وزارت معادن و فلزات می‌توانند در وزارت نفت در زمینه حفاری، وزارت نیرو در زمینه آب‌های زیرزمینی، کارگاه‌های وزارت راه و ترابری برای حفاری راه‌ها و تونل‌ها، شرکت مترو و سازمان انرژی اتمی مشغول به کار شوند. همچنین مهندسان رشته مهندسی معدن میتوانند مرتبط با حرفه خود در معادن خصوصی به فعالیت بپردازند یا اقدام به ایجاد و استخراج معدن و فراوری مواد معدنی در صورت داشتن سرمایه کافی و مجوز نمایند. تحلیل پایداری و طراحی سیستم نگهداری جزء وظایف مهندسان معدن با گرایش مکانیک سنگ محسوب می‌شود. در این گرایش از مهندسی معدن، نحوه‌ی رفتار سنگ در برابر عوامل خارجی و داخلی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

کدام دانشگاه ها در رشته مهندسی معدن دانشجو می پذیرند؟

توسط علیرضا طهماسبی

علیرضا طهماسبی