معرفی رشته مهندسی معدن دانشگاه های پذیرنده رشته مهندسی معدن 3گام | industryna

مکانیک سنگ یکی از گرایش‌های مهندسی معدن است که در آن چگونگی رفتار سنگ در برابر عوامل بیرونی و درونی مورد بحث قرار می‌گیرد. مکانیک سنگ را می‌توان به طور ساده، علم مطالعه اثر نیرو‌ها بر روی سنگ‌ها دانست. مهمترین هدف مکانیک سنگ تجزیه و تحلیل اطلاعاتی است که توسط آن‌ها بتوان سازه‌های مهندسی را در داخل یا بر روی سنگ‌ها بصورت کاملاً ایمن طراحی و بنا کرد.

سوالات کنکور ۱۴۰۲ رشته هنر (دوره اول)

علاوه بر ارتباطات پیشین و پسین بخش صنعت و معدن با سایر بخش‌های اقتصاد ایران، این بخش از منظر توسعه و انتشار فناوری نیز اهمیت بالایی دارد. فناوری شامل مؤلفه‌های مهمی از جمله ماشین‌آلات، نیروی انسانی متخصص، اطلاعات و سازماندهی است. به عبارت بهتر، فعالیتی را که در آن از ماشین‌آلات و افزارهای پیچیده‌تر و مدرن استفاده می‌شود، نیروی انسانی با مجله خبری صنعت سطح تخصص و مهارت بالاتری به کار گرفته می‌شود، سیستم‌های اطلاعاتی مدرن و به روز به کار گرفته می‌شود و سازماندهی کلی عوامل تولید در آن به شکلی مدرن صورت گرفته‌است را باید فعالیتی با سطح فناوری بالا دانست. از این منظر بخش صنعت و معدن در کشور جایگاهی حساس دارد چرا که حداقل یکی از این عناصر در آن در سطح بالایی از پیچیدگی فعالیت می‌کنند.

  • مکانیک سنگ در گرایش مکانیک سنگ مهندسی معدن، وظیفه ی بررسی نحوه ی رفتار سنگ دربرابر عوامل بیرونی و درونی را بر عهده دارد.
  • هر یک از این مواد به ابزارها و روش های استخراج خاصی احتیاج دارند و مهندسان معدن وظیفه دارند تا آنها را برای دستیابی به حداکثر بهره وری و کیفیت مواد، طراحی و اجرا کنند.
  • در ادامه، توضیحات بیشتری برای برخی از گرایش های رشته مهندسی معدن آورده شده است.
  • سودا گران پرتغالی، هلندی، انگلیسی و فرانسوی نیز به عشق تصرف معادن طلا و الماس آفریقا به این قاره روی آوردند و امروزه نیز دانشمندان به امید دستیابی به معادن پر بار و فلزات نایاب و گران بهای موجود در فضا پروژه های بسیاری را در دست بررسی دارند.

برای شروع این مسیر می‌توانید از مجموعه فیلم‌های آموزش زبان انگلیسی فرادرس کمک بگیرید. برای اینکه یک ذخیره در دل زمین بتواند به یک معدن قابل استخراج تبدیل شود، مسیر زیادی را باید طی کند. بطور بسیار خلاصه، اولین قدم بر عهده مهندسین معدن، گرایش اکتشاف است که با بهره گیری از دانش تخصصی خود مناطق مستعدی را که دارای پتانسیل برای استخراج هستند را شناسایی می‌کنند؛ این بخش از مهندسی معدن نیاز به عملیات میدانی دارد. مهندسی معدن و صنعت معدنکاری به عنوان یک صنعت بالادستی محسوب می‌شود که تامین کننده نیاز اصلی و عمده تمدن بشر از دیرباز تا امروز به مواد و مصالحی بوده که مواد مصرفی سایر صنایع به حساب می‌آیند؛ موادی از قبیل مس، سرب، روی، طلا، سنگ‌های ساختمانی و غیره.

http://amdmag.irگرایش فرآوری مواد معدنی در واقع علم و دانش لازم برای شناخت این شرایط از سگها را برای دانشجویان فراهم می آورد. دقت داشته باشید که ویژگی های تعریف شده در یک سنگ اهمیت بسیار زیادی بر روی نحوه رفتار با آن و همچنین انجام فعالیت های مختلف مانند استخراج و یا سنگ شکنی و آسیاب کردن آنها دارد. به صورت علمی و تخصصی نمی توان از یک رفتار و یک روش برای انجام تمام این فعالیت ها بر روی تمام سنگ ها استفاده کرد و تشخیص نوع رفتار ها بر عهده مهندسین و فارغ‌التحصیلان گرایش فرآوری مواد معدنی در مهندسی معدن خواهد بود. بازار کار رشته مهندسی معدن بسیار عالی است و کمتر فارغ التحصیلی از این رشته پیدا می شود که نتواند وارد بازار کار شود.

تهویه در معادن

رشته‌ای که در کشور ما نیز با دو گرایش اکتشاف و استخراج در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی ارائه می‌شود. همان طور که می دانید مدت مجاز تحصیل مقطع لیسانس حدود چهار سال و برابر با هشت نیمسال تحصیلی می باشد. البته این مهلت بر اساس تبصره و قوانینی که از طریق وزارت علوم به دانشگاه ها اعلام شده، تغییر می کند و دانشجو تا زمانی که تمامیتعداد واحدهای کارشناسیخود را پاس نماید می تواند در چارچوب قوانین موجود دانشگاه، به ادامه تحصیل بپردازد.

به بهانه درگذشت میروسلاو بلاژویچ؛ کروکودیل‌ها نگذاشتند من در ایران نتیجه بگیرم!

توسط علیرضا طهماسبی

علیرضا طهماسبی