معرفی بهترین کتاب های داستان کودکان و نوجوانان کتاب داستان کودکانه

برای خرید این کتاب می‌توانید به بانک کتاب مارکا مراجعه کنید و فقط با یک کلیک کتاب را خریداری کنید. در این سن شخصیت کودکان شکل می‌گیرد و آشنایی و دوستی با کتاب از این دوره آغاز می‌شود. کودکان در این سن عاشق رویاپردازی و زندگی با شخصیت‌های داستانی هستند.

معرفی بهترین کتاب های داستان کودکان و نوجوانان کتاب داستان کودکانه

به طور کلی در این سن، کودکان آماده غوطه‌ور شدن در داستان‌هایی هستند که بیشتر حالت تعاملی و لایه‌ای دارد. بنابراین پدر و مادرها می‌توانند به سراغ کتاب‌های داستانی مصور بروند، اگرچه بچه‌ها هنوز عاشق کتاب‌های ساده‌ای هستند که در مورد مفاهیمی چون رنگ‌ها، اعداد یا حیوانات است. مجموعه مثل آب نبات یکی از بهترین کتاب های شعر تصویری و آموزشی برای کودکان بیش از دبستان است. تصاویر مجموعه فوق به گونه ای طراحی شده که بچه ها با سن کمتر نیز می توانند با تماشای آن‌ها با برخی مفاهیم آشنا شوند.

دانلود ماهنامه ادبیات داستانی چوک- شماره 146

سابقه‌ی 15 ساله‌ی او در حوزه‌ی کسب و کار و بخصوص دیجیتال مارکتینگ، اندوخته‌ی مهمی است که به یاری کلاغه آمده است. در این مطلب می خواهیم درباره ی چگونگی به تصویر کشیدن «شخصیت های کودک» در داستان ها صحبت کنیم و درک بهتری را از ویژگی های آن ها به دست آوریم. کتاب “چه کسی این بلا را سر شهر آورده؟” این داستان یک تانک کوچک است که برای اولین بار به جنگ می رود. هنگامی که او با آخرین گلوله خود به شهر می رسد ، با شهری ویران روبرو می شود که نمی داند چه کسی این فاجعه را به شهر آورده است. آن‌ سوی جنگل خیزران داستان تبعید یک خانواده ژاپنی است که در پایان جنگ جهانی دوم در کره زندگی می کند و برای فرار از آتش انتقام کره مجبور به ترک کره می شود.

برای آشنایی با رمان‌های جذاب کودکان، خواندن مقاله مناسب‌ترین و بهترین رمان‌های زبان انگلیسی برای کودکان و نوجوانان را به شما پیشنهاد می‌کنیم. اگر دوست دارید کودکان از همان ابتدا با زبان انگلیسی آشنا شوند و از یادگیری این زبان لذت ببرند، می‌توانید در برنامه آموزشی آن‌ها علاوه‌بر مطالعه کتاب‌های آموزشی، خواندن رمان را نیز قرار دهید. قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب، نام مجموعه داستان‌هایی است به قلم مهدی آذر یزدی که در آن، داستان‌های کهن ایرانی را برای کودکان، به زبان کودکانه بازنویسی کرده‌ است. جالب است بدانید که مهدی آذر یزدی اولین نویسنده ایرانی بود که به فکر نوشتن داستان برای کودک و نوجوان افتاد و همین امر باعث شده که لقب پدر ادبیات کودک و نوجوان را به او بدهند. در این مجموعه‌ی ۸ جلدی، داستان‌هایی از کلیله و دمنه، مثنوی مولانا، مرزبان‌نامه و داستان‌های قدیمی دیگر با زبانی ساده و همراه با نکات آموزنده وجود دارد که برای مخاطبانش بسیار مفید و البته لذت‌بخش است.

دانلود کتاب مجموعه داستان‌های آقای بازرس: آقای بازرس شانه‌ی سر من کجاست؟

مهارت‌هایش را افزایش داد و علاقه به مطالعه را نیز در آن‌ها شکل داد. درواقع خواندن کتاب در سنین دبستان علاوه بر اینکه می‌تواند مهارت خواندن را در کودکان پرورش دهد، باعث خواهد شد تا آن‌ها اطلاعات بیشتری نیز نسبت به سایر هم سن و سال‌های خود داشته باشند. ین کتاب‌های مرتبط به آموزش مکالمه زبان انگلیسی برای کودکان را دارند.

این کتاب‌ها شامل قسمت‌های «مطالعه، تمرین و یادآوری» و «درس‌های داغ زبان» هستند که بافتی سرگرم‌کننده دارند و نقش‌های مختلف زبانی را به منظور تمرین بیشتر به زبان‌آموزان ارائه می‌دهند. متن‌های جالب توجه، ویدئوهای جدید و مجموعه الکترونیکی جامع، این سری کتاب‌ها را تأثیرگذارتر از گذشته کرده‌است. شروع هر درس با يک آهنگ است که لغات کليدي و مهم همان درس را در قالب شعر به زبان‌آموز آموزش می‌دهد. از ویژگی‌های مهم اين مجموعه می‌توان به استفاده از CLIL اشاره کرد که به تدريس مطالبي مانند جغرافيا، علوم، رياضيات، هنر و… فایل‌های صوتی شامل مباحث واژگان، گفت‌وگوها، روایت‌ها و آهنگ‌های زبان‌اصلی و آوازهایی برای لذت بردن هرچه بیشتر دانش‌آموزان در حین یادگیری زبان است.

معرفی ۹ کتاب داستان و رمان کودک از رولد دال

همچنین برچسب‌هایی از تصاوير حيوانات در خود کتاب وجود دارند که در برخی تمرین‌ها بايد با راهنمايي دبير در محل صحيح خود چسبانده شوند. اين تمرین‌ها شامل matching، رنگ‌آمیزی، برش تصاوير و چسباندن آن‌ها در محله مربوطه هستند. در اين دو کتاب براي آموزش هر حرف، دو کلمه که با حروف مربوطه شروع می‌شوند، ارائه شده که کلمه اول اسم خاص و کلمه دوم اسم حيوان است.

در این مجموعه به زبان شعر به معرفی حیوانات مختلف پرداخته شده است و برای آشنایی بیشتر کودکان به جای تصویر حیوان در هر صفحه و روی جلد عروسکی از آن قرار گرفته که کودک می‌تواند با قرار دادن دست خود در آن حرکتش دهد و یا به جای آن حرف بزند. بهترین کتاب‌های کودک و نوجوان به شکلی موفق می‌شوند که دنیای اطراف آن‌ها را تغییر دهند. همه می‌توانند اولین برخورد قهرمانان داستان‌های نارنیا با دنیای فانتزی داستان را به یاد آورده و بعد‌ها با ذهنیتی متفاوت و برای وارد شدن به دنیایی جدید به سمت کمد لباس‌های خود رفته باشند.

  • این کتاب از تاثیرات زیبای صلح و چهره زشت جنگ می گوید که می تواند اطلاعات کودکتان را در این خصوص بالا ببرد.
  • پس شنگول و منگول و حبهٔ انگور، حسنی و خانم حنا، جوجه اردک زشت را دوباره تهیه www.faraketab.ir/ کنید.
  • وحشی بودن و زیرکی آن‌ها از همان روزگار در فرهنگ عامه کودک و نوجوان رسوخ کرده است.
  • آقای روباه گاه و بیگاه برای تامین غذای خانواده اش از سه مزرعه دار به نام های بوگیس، بونس و بین که آدم های بدی هستند غذا میدزدد.
  • خرید کتاب داستان انگلیسی یکی از کتاب های ویژه برای کودکانی است که علاقمند به یادگیری زبان خارجه و کلمات آن هستند.
  • در این قسمت کمی درباره‌ی مزیت‌ها و معایت کتاب‌های الکترونیکی و صوتی برای کودکان و نوجوانان می‌گوییم و در نهایت از شما دعوت می‌کنیم تا در میان کتاب‌های طاقچه کتاب مناسبی پیدا کنید.
تصویرسازی‌های زیبا و خلاقانه و داستانی زیبا و هوشمندانه این کتاب که به کودکان دوستی، شجاعت و عشق ورزیدن را می‌آموزد، دلیل محبوبیت بسیار بالای این کتاب را به‌خوبی نمایان می‌کند. اگر بدنبال داستان کوتاه برای سنین ۱۰ سال یا سنین نوجوانی هستید، می‌توانید پادکست کتابخانه ملی کودکان و نوجوانان ایران را گوش دهید. همچنین برای شنیدن داستان کوتاه کتاب کودکان، شنیدن قصه های مهدا در سایت شنوتو را پیشنهاد می‌کنیم. داستانهای کودکانه راوی گنبد کبود در تهران پادکست هم شامل تعدادی داستان کوتاه برای کودک و نوجواناست که بسیار جالب و شنیدنی است و شنیدنشان خالی از لطف نیست.

مراجعه کنید و رمان های مناسب خود را با قیمتی مناسب تر خریداری نمائید. صفحات رنگي و شاد کتاب‌ها به کودکان اين قابليت را می‌دهد تا محيط پيرامونشان را بهتر بشناسند. مهارت‌های خواندن و نوشتن، از جمله مهارت‌هایی است که کودکان می‌توانند در اين کتاب آن‌ها را بياموزند. هر یک از سطوح این مجموعه از 10 درس تشکیل می‌شود که هر درس در 12 صفحه با تصاویر رنگی و آیتم‌های جذاب سعی در آموزش دارد. قسمت‌های Phonics به کودکان در خواندن روان و مهارت‌های هجی کلمات کمک می‌کند. کاراکترهای دوست‌داشتنی که کودکان را با ارزش‌های اجتماعی آشنا می‌کنند، انجام می‌شود.

توسط علیرضا طهماسبی

علیرضا طهماسبی