معرفی بهترین لپ تاپ های گیمینگ 30 تا 40 میلیون تومان

از نکات مهم برای راهنمای خرید لپ تاپ گیمینگ دارا بودن سخت افزارهای قدرتمند و مختص بازی و گیمینگ و قیمت مناسب و امکانات لازم را می توان نام برد. برای ارتقاءهای بعدی، میتوانید ظرفیت رم را تا 64 گیگابایت ارتقا دهید که ممکن است بسته به برنامه شما مورد نیاز باشد. حتی ظرفیت رم به 16 گیگابایت ارتقا یافته است تا با آخرین نسل بازیها همگام شود. بسیار خوب عمل می کند و نسل دهم خود را هم در زمینه بازی و هم در کارهای رسانه ای شکست داده است. در این بازه دو لپ تاپ از دو نسل متفاوت حضور دارند.

R528EP با طراحی جذاب و قیمت مناسب در ازای ارائه ویژگیهای کاربردی، حرفهای زیادی برای گفتن دارد. رزولوشن صفحه نمایش ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل تعیین شده است و برای اکثر محتواهای مدنظر شما کافی به نظر میرسد. با Acer Swift X SFX14-41G-R1S6، یک صفحه نمایش 14 اینچی FHD IPS با 100٪ sRGB و نزدیک به 300 نیت سطح روشنایی دریافت میکنید. این یک صفحه نمایش میکرو لبه با سطح روشنایی تا 250 نیت است. MSI GP65 Leopard با یک صفحه نمایش 15.6 اینچی FHD با پنل سطح IPS ارائه میشود تا بدون شک واضح ترین کیفیت تصویر را دریافت کنید. MSI GP65 Leopard همچنین دارای بلندگوهای دوگانه 3 واتی است که بعید به نظر میرسد با این قیمت آن را پیدا کنید. البته مدلهای بزرگ 18 و کوچکتر 14 اینچی را هم میتوانید پیدا کنید. درکل، Legion Y530 پانزده اینچی لنوو را میتوان یک لپتاپ خوب و بهروز برای بازیکردن دانست که ظاهری جذاب، امکاناتی قابل قبول و درمجموع ارزش خرید بالایی دارد. این یک پردازنده 4 هسته ای 8 رشته ای است که ممکن است در مقایسه با بسیاری از گزینههای دیگر کمی ضعیف باشد، اما همچنان عملکرد پایداری را برای برنامههای معمول ارائه میدهد. اما به طور کلی بهترین لپ تاپ تا 25 میلیون تومان برای کارهای دانشجویی، جستجوی اینترنتی و حتی کارهای حرفه ای مهندسی مناسب است که برای خرید این نوع لپ تاپ ها باید به نوع سیستم عامل، حافظه داخلی و رم، دوام باتری و شارژدهی و دیگر قطعات و نرم افزارها توجه کرد.

از دیدگاه ما طبق تجربه همیشه سیستم هایی که توسط کمپانی گیگابایت و اینتل سخت افزارهای آنها کنار هم قرار گرفته اند عملا از کیفیت و سرعت بالاتری برخوردار بوده اند. همانطور که ما همچنین بهترین ویژگیها و مشخصات هر لپ تاپ را ذکر کرده ایم، تصمیم گیری برای شما بسیار آسان است. این امر موجب میشود تا شما بتوانید انتخابهای بهتر و بیشتر داشته باشید و با در نظر گرفتن نیاز، بودجه و سلیقه خود مشخصات و طراحی مورد علاقه خود را انتخاب کنید. بنابراین لازم است در مورد برندها، لپ تاپها و ویژگیهای آنها، اطلاعات کاملی داشته باشید تا در نهایت بتوانید خرید خوبی را با بودجهای که در اختیار دارید، انجام دهید. در حالی که ویژگیهای RTX را با این کارت از دست میدهید، سازگاری بسیار خوبی با بازیهای با حافظه 6 گیگابایتی ارائه میدهد.

این پردازنده 8 هسته و 16 رشته را برای افزایش چندوظیفگی ارائه میدهد و سرعت کارت گرافیک را به خوبی حفظ میکند. البته اگر بخواهید میتوانید لپتاپهایی با کارتهای گرافیک نسل قبل مثل RTX 2070 یا RTX 2080 را هم مدنظر قرار دهید که قیمت کمتری دارند و همچنان برای اجرای بازیها با رزولوشن 4K گزینه مناسبی به حساب میآیند. بنابراین، اگر میخواهید روی لپ تاپ خود بازی کنید، گزینه بسیار خوبی است. در واقع اگر در حال حاضر قصد دارید که یک لپ تاپ مناسب برای بازی کردن تهیه کنید؛ میتوانید روی آن لپ تاپ حساب ویژهای باز کنید. اما اگر به RTX 3060 یا بالاتر رسیدید میتوانید از 16 یا حتی 32 گیگابایت رم هم استفاده کنید. کارت گرافیکهای شرکت Nvidia در دو سری RTX و GTX عرضه میشوند و تابهحال سه نسل از این کارت گرافیکها معرفی شده است. ما یک لپ تاپ عالی از HP را معرفی میکنیم که برای برنامههای حرفه ای مناسب است.

یکی از کمپانی های فعال در زمینه صنعت محصولات دیجیتال شرکت ایسوس می باشد که همگام با رشد تکنولوژی اقدام به معرفی یکی از جدیدترین لپ تاپ گیمینگ ایسوس کرد . نسبت وزن به ابعاد بسیار مناسب با طراحی زیبا و شکیل، میتواند هر عاشق تکنولوژی را به خود جلب کند. گرافیک مجموعه Nvidia Geforce MX330 با ظرفیت 2 گیگابایت است ، صفحه نمایش 15.6 اینچ فول اچ دی پلاس و تکنولوژی 178 درجه روی این لپ تاپ سوار می شود. سایز صفحه نمایش کاملا به سلیقهی شما بستگی دارد. البته این بازه زمانی تنها به پولی که برای لپ تاپ هزینه کردهاید بستگی ندارد و عامل مهم دیگر این است که تا چه حد از لپ تاپ مراقبت کنید. بهترین لپ تاپ ها برای کار گرافیکی همچنین باید دارای یک نمایشگر عالی برای نمایش دقیق رنگ ها و به حداقل رساندن خستگی چشم زمان کار به مدت طولانی باشند. این طول عمر بالای باتری با توجه به پردازنده و صفحه نمایش بی نظیر است. صفحه کلید Legion TrueStrike نورپردازی RGB 4 ناحیه ای را ارائه میدهد که در بازیها نسبتاً محبوب است.

این مقدار رم واقعا از پس هر کاری بر میآید و سرعت فوقالعادهای در اجرای بازیها و پردازشهای سنگین مانند ویرایش ویدئو و عکس به همراه میآورد. اما باید بدانید که برای انجام تسکهای سنگین مناسب نیست. این لپتاپها کمترین استاندارد برای بازیهای واقعیت مجازی نیز هستند. لپ تاپ هایی که در حدود قیمت 10 میلیون تومان هستند، تنها توانایی این را دارند که بازیهای سبک تری را اجرا کنند و نباید این انتظار را داشته باشید که با آن بتوان بازیهای سنگین و پیشرفته را اجرا نمایید. اما باید توجه داشته باشید که این امتیاز را فدای سرعت پردازش و گرافیک نکنید. از مشخصه های لپ تاپ های گیمینگ می توان به پردازنده و کارت گرافیک فوق العاده قوی اشاره کرد.

ضمن اینکه این لپتاپ از حافظه داخلی 1 ترابایتی، رم 16 گیگابایت و 4 گیگابایت حافظه اختصاصی پردازنده گرافیکی برخوردار بوده و باتری آن از نوع چهارسلولی 56 وات در ساعت با طول عمر حداکثر سه ساعت است. همچنین اطمینان حاصل کنید حافظه HDD مورد نظرتان به جای 5400 rpm از نوع 7200 rpm است چرا که این هاردها سرعت بالاتری دارند. همچنین، درایو ذخیرهسازی به جای HDD یک NVMe SSD است تا سرعت عملکرد بالا را از دست ندهید. شما میتوانید تمام نرمافزارهای ضروریتان را روی درایو C و داخل این هارد SSD نصبت کنید. درایو ذخیره سازی 512 گیگابایتی NVMe از طرف دیگر تضمین میکند که شما تقریباً زمان راه اندازی آنی را دریافت میکنید.

با این حال تعداد بسیار کمی از نوتبوکهای بازی 8 ساعت یا بیشتر شارژ نگه میدارند و شما به هر حال به بهترین بهترین لپ تاپ تا ۲۵ میلیون عملکرد نیاز دارید. مبلغی که پرداخت آن احتمالا فقط برای تعداد انگشتشماری از گیمرهای ایرانی امکانپذیر خواهد بود. برای یک «پیسی گیمر»، شخصی که کامپیوتر را برای بازی انتخاب کرده، فقط یک چیز مهم است: کارت گرافیک! همچنین توانست Shadow of the Tomb Raider را با نرخ فریم نزدیک به قابل پخش اجرا کند که برای گرافیک یکپارچه یک شاهکار است. همچنین دارای نرخ رفرش 120 هرتز است که در این قیمت عالی است. این لپ تاپ گیمینگ عالی با بودجه 1200 دلاری با پردازنده AMD Ryzen 7 5800U و کارت گرافیک NVIDIA RTX 3050 Ti است. در لپتاپها معمولا از پردازندههای شرکت Intel و AMD استفاده میشود.

برند MSI همچنین یک نام تجاری بسیار محبوب است، به خصوص برای لپ تاپهای بازی خود. برند HP یک گزینه عالی بهترین لپتاپ تا 30 تومن ارائه میدهد که قابلیت ارتقا و همچنین قابلیت اطمینان را برای برنامههای رسمی ارائه میدهد. بهترین انتخاب در این بازه قیمتی لپ تاپ ROG Zephyrus M16 GU603HM-AA از برند ایسوس است که بارزترین ویژگی این لپ تاپ گیمینگ گران قیمت، گرافیک فوق حرفه ای RTX3060 با حجم 6GB می باشد. این نمایشگر به گرافیک NVIDIA GTX 1660 Ti مجهز شده است. بین وضوح و سرعت نمایشگر یکی را انتخاب کنید: سریعترین نمایشگرها که 360 هرتزی هستند، فعلا تنها با رزولوشن 1920 در 1080 عرضه میشوند.

بهترین نمایشگرها برای بازی از پنلهای OLED و یا IPS بهره میبرند. همچنین برخی لپتاپهای گیمینگ هم با رزولوشن 4K موجود هستند اما اگر بخواهید از ریترسینگ یا دیگر قابلیتها از در این نمایشگرها بهره ببرید باید برخی از تنظیمات را کلا خاموش کنید. اگر قصد دارید از نرم افزارهای طراحی گرافیکی سنگین استفاده کنید، Mi Notebook Horizon Edition 14 بهترین انتخاب برای شما است. به غیر از این، پیشنهاد می کنیم حتی اگر قصد خرید این لپ تاپ را ندارید از صفحه آن دیدن کنید زیرا از مشخصات و ویژگی های آن ناامید نخواهید شد. امروز در پلازا قصد داریم تا هر آنچه که در فرآیند خرید لپ تاپ گیمینگ نیاز دارید به شما آموزش دهیم. نام کامل این لپ تاپ Asus Dash TUF A15 FX506 است. طبیعتا با توجه به رقابتی بودن بازار این لیست و پیشنهادها قابلیت به روز شدن دارند اما چیزی که مشخص است شما همیشه بهترینها را خواهید دید. برخلاف اکثر لپتاپهای موجود در بازار، Waves MaxxAudio Pro نیز دارد تا بتوانید صدای بلند و واضحی را از بلندگوهای بهترین لپتاپ بازار تا سقف 30 تومن دریافت کنید. اما مدلهای امسال، یک تغییر مهم دیگر را نیز به همراه دارند: آنها نمایشگرهایی با نرخ فرش بالا و رزولوشن Quad HD (برابر 1440p) را دریافت کردهاند.

توسط علیرضا طهماسبی

علیرضا طهماسبی