مشکلات صنایع فارس در سفر معاون وزیر صمت بررسی شد

بر این اساس، طی جلسه‌ای در راستای برنامه‌ریزی ،عملیاتی شدن پروژه‌ها ،توسعه زیر ساخت‌های منطقه ویژه اقتصادی و رفع موانع و مشکلات ، راهکارهای عملیاتی و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

بررسی مشکلات واحدهای تولیدی فارس

به گزارش دریافتی روز پنجشنبه ایرنا از روابط عمومی سازمان صنعت ،معدن و تجارت فارس، استاندار فارس،  معاون وزیر صمت و رییس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) ، رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و تعدادی از مسئولان ارشد ملی،استانی و شهرستانی در وزارت صمت از مناطق ویژه اقتصادی شیراز ،جهرم و سایت ایران خودرو شیراز  بازدید کردند.

معاون وزیر صمت در بازدید از واحدهای تحت پوشش سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، همچنین بازدید از سایت منطقه ویژه جهرم در راستای تکمیل زیر ساخت ها از مشکلات آن‌ها آگاه شد.
علی نبوی معاون وزیر صمت و رئیس هیئت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) در بازدید از منطقه ویژه جهرم با بیان اینکه در حال حاضر در تلاشیم فعالیت های سازمان گسترش و نوسازی را به سمت صنایع پیشرفته سوق دهیم، گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر با محدودیت‌هایی مواجه هستیم ولی اهتمام جدی در جهت شکوفایی منطقه ویژه جهرم داریم و در تلاشیم با حرکت به سمت صنایع پیشرفته جهت رشد سرمایه گذاری‌ها و توسعه زیر ساخت ها ضمن استفاده از تمام اختیارات ، اقدامات موثری در این بخش انجام دهیم چرا که سازمان ایدرو بعنوان سازمان توسعه‌ای نقش آن در جهت سرمایه گذاری و حمایت از صنایع است.
وی حمل و نقل ریلی را مولفه‌ی مهم در زمینه توسعه اقتصاد برشمرد و تصریح کرد: در منطقه ویژه جهرم جهت ترانزیت کالا و خدمات، توسعه زیرساخت‌های حمل و نقلی خصوصا در حوزه ریلی، از جمله الزامات توسعه و رشد اقتصادی مطلوب محسوب  می‌شود .
نبوی همچنین در بازدید از منطقه ویژه اقتصادی شیراز با اشاره به اینکه شیراز پتانسیل مناسبی در بخش صنایع الکترونیک دارد، افزود: در حال حاضر اتفاقات و تغییراتی در بعضی از شرکت‌های زیر مجموعه سازمان گسترش و نوسازی در حال انجام است.
معاون وزیر صمت با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی شیراز پتانسیل های زیادی در بخش سرمایه گذاری دارد، بیان کرد: سازمان گسترش از گذشته تاکنون سرمایه گذاری‌های زیادی را در تمام کشور و استان فارس انجام داده  و به دنبال جذابیت های بیشتر در حوزه سرمایه گذاری‌ها در راستای رونق تولید و توسعه اقتصادی هستیم.
وی ادامه داد: واحدهای تولیدی، به زودی از خدمات ویژه سازمان گسترش و نوسازی صنایع بهره مند می‌شوند.
نبوی از تلاش برای حل مشکلات واحدهای تحت پوشش سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران خبر داد و گفت: با تهیه طرح‌های جایگزین و انتقال فناوری‌های نوین به دنبال برطرف کردن مشکلات این واحدها هستیم
وی با اشاره به تلاش برای افزایش منابع سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران گفت: با فراهم شدن شرایط، در آینده نزدیک، علاوه بر واحدهای تحت پوشش این سازمان، دیگر واحدهای تولیدی هم می‌توانند از خدمات ویژه سازمان گسترش و نوسازی صنایع بهره‌مند شوند.
رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت‌استان فارس دراین بازدیدها گفت: از آنجایی  که طرحها و صنایع مادر در افزایش اشتغال تاثیر بسزایی دارد لذا راه اندازی و ایجاد مناطق ویژه اقتصادی ، فرصت بسیار مناسبی به منظور جذب سرمایه‌های خارجی و داخلی ، ایجاد بستر و زیرساخت مناسب برای فعالیت‌های تولیدی و تجاری در راستای رشد صادرات کالا و خدمات ، واردات ماشین آلات مورد نیاز بخش تولید و انتقال فناوری و ارائه خدمات بهینه برای حضور فعالان اقتصادی در بازارهای منطقه‌ای و بین المللی برای رونق تولید، بهبود شرایط کسب و کار ،  فعالیت‌های اقتصادی و اشتغال زایی در نقاط مختلف بویژه مناطق کم تر توسعه یافته است.
ایزدی با اشاره به اینکه مناطق ویژه اقتصادی به عنوان زیر ساختی برای تبادل دانش فنی بین فعالان عرصه تولید و توسعه فعالیتهای اقتصادی است افزود: مناطق ویژه اقتصادی روند سرمایه گذاری در استان را نیز سرعت می‌بخشد موجب استفاده بهتر از ظرفیت‌های اقتصادی رشد صادرات ،  پویایی صنعت و کشاورزی می‌شود.


منبع: https://www.irna.ir/news/84925015/%D9%85%D8%B4%DA%A9%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D8%B5%D9%86%D8%A7%DB%8C%D8%B9-%D9%81%D8%A7%D8%B1%D8%B3-%D8%AF%D8%B1-%D8%B3%D9%81%D8%B1-%D9%85%D8%B9%D8%A7%D9%88%D9%86-%D9%88%D8%B2%DB%8C%D8%B1-%D8%B5%D9%85%D8%AA-%D8%A8%D8%B1%D8%B1%D8%B3%DB%8C-%D8%B4%D8%AF

توسط علیرضا طهماسبی

علیرضا طهماسبی