مزایا و خصوصیات سنگ تراورتن بسپار ® رسانه صنعت ساختمان | elitarchgroup

امروزه انواع مختلفی از سیلرها موجود می‌باشد که شایع‌ترین آنها نوع تقویتی و نوع طبیعی محاسبات سازه می‌باشد. توسط سنگ تراورتن یک آشپزخانه با معماری ساده را می‌توان به یک شاهکار هنری تبدیل کرد. به دلیلاستحکام بالای تراورتن و البته رنگ‌بندی‌های متنوع،می‌توان راه پله را با الگوهای بی‌شماری طراحی کرد.

دسته: سنگ تراورتن

برای مثال تراورتن های با تراکم بالا و تخلخل بسیار کم گزینه های بهتری برای نقاط مرطوب مانند آشپزخانه و سرویس بهداشتی هستند. روش دیگر استفاده از اسید سولفوریک است که باعث خوردگی و ایجاد حالت آنتیک در آن می شود. بتونه می شود (در چهار مرحله)؛ این بتونه سیمانی بوده و هم رنگ زمینه اصلی سنگ است. این نمونه سنگ از ظاهری یکدست اما مات برخوردار بوده و نور از سطح آن بازتاب نمی شود. منافذی که در این سنگ وجود دارند مقاومت آن را در برابر انقباض و انبساط بالا می برند.

سنگ تراورتن و مشخصات آن

مزایا و خصوصیات سنگ تراورتن بسپار ® رسانه صنعت ساختمان | elitarchgroup

هم چنین از خاک های کلسیت رنگ های خاکستری، سفید، زرد و گاها سبز به خود می گیرد. تخلخل و حفره های فراوان در بافت این سنگ، سبب سبک تر شدن وزن کلی بنا و همچنین چسبندگی بالای آن به ملات میشود. مراقبت های هنگام نصب سنگ وظیفه استاد کار است که معمولاً به واسطه تجربه، بدرستی نکات مورد نیاز را رعایت میکنند. چرا که این ویژگی در کنار ثبات رنگ فوق العاده آن،‌ استفاده از آن در هر فضایی و با هر تم رنگی را میسر کرده است. هر کدام از این نوع سنگ ها مکانیزم فرآوری، کیفیت و درصد خلوص متفاوتی دارند.

روش استخراج و فرآوری سنگ تراورتن نسبت به سنگ های ساختمانی دیگر به ویژه سنگ گرانیت آسان‌تر است چرا که بافت این نوع سنگ نرم تر می باشد. امروزه سنگ تراورتن در ساخت نماهای کلاسیک و مدرن به خصوص نماهای رومی محبوبیت خاصی یافته است. وزن مخصوص سنگ تراورتن حدود 2500کیلوگرم بر متر مکعب است و از نظر سختی نسبت به سنگ مرمریت و سنگ های ساختمانی دیگر نرم تر است.

  • سنگ های تروارتن با توجه به نوع فرآوریشان، انواع مختلفی دارند که می‌توان آن‌ها را به صورت زیر لیست کرد.
  • حفرات موجود در این سنگ که به آنها تخلخل گفته می‌شود از فضای اشغال شده توسط گاز کربن دی اکسید موجود در آب به وجود می آید.
  • آثار لودویک میس فن در روهه ، طراح بنام آمریکایی – آلمانی که جلوه‌گر زیبایی‌های سنگ‌های تراورتن در هنر شناخته می‌شود، از جمله مثال‌های تاریخی گواهی بر این مدعا است.

توسط علیرضا طهماسبی

علیرضا طهماسبی