مدیریت موفق در تنظیم بازار سیمان و فولاد با پایش مستمر/ ثبات تولید در بخش معدن و صنایع معدنی

رییس هیات عامل ایمیدرو بیان داشت: مسائل و مشکلاتی همچون کمبود مواد اولیه، لزوم ارتقای برخی فولادها، مسائل زیست‌محیطی و قیمت تمام شده محصولات در ساختار زنجیره فولاد کشورمان وجود دارد که اصلاح ساختار این زنجیره به کاهش قیمت تمام شده، ارتقای بهره‌وری، رفتن به سمت کیفیت بهتر و بالاتر و استفاده از فناوری‌های روز کمک خواهد کرد.

وی اضافه کرد: همچنین در بخش تامین زیرساخت‌ها، با هماهنگی وزارتخانه‌های صمت و نیرو برای احداث ۱۷ هزار مگاوات ظرفیت نیروگاهی توافق شد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت یادآور شد: امسال با وجود همه مشکلات موجود به‌ویژه در بخش تامین برق، اما تولید کاهش نیافت.

وی تاکید کرد: تحقق این موارد مستلزم حمایت‌های خاص است که در برنامه اصلاح ساختار صنعت فولاد وجود دارد؛ این برنامه به طور کامل نوشته شده و به تایید وزیر صمت رسیده است و برنامه‌های عملیاتی و اجرایی آن دنبال خواهد شد.


منبع: https://www.irna.ir/news/84932946/%D9%85%D8%AF%DB%8C%D8%B1%DB%8C%D8%AA-%D9%85%D9%88%D9%81%D9%82-%D8%AF%D8%B1-%D8%AA%D9%86%D8%B8%DB%8C%D9%85-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%B3%DB%8C%D9%85%D8%A7%D9%86-%D9%88-%D9%81%D9%88%D9%84%D8%A7%D8%AF-%D8%A8%D8%A7-%D9%BE%D8%A7%DB%8C%D8%B4-%D9%85%D8%B3%D8%AA%D9%85%D8%B1-%D8%AB%D8%A8%D8%A7%D8%AA

معاون وزیر صمت خاطرنشان کرد: در یک سال اخیر این هماهنگی‌ها سبب شد تا مجموعه‌های مختلفی از اکتشافات را در مناطق محروم داشته باشیم.

«وجیه‌اله جعفری» در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا به پایش کالاهای منبع‌پایه با ایجاد کمیته‌ای ویژه از سوی وزیر صمت اشاره کرد و افزود: این مهم سبب شد تا قیمت کالاها متناسب با شرایط روز مدیریت شود و افزایش قیمت‌های ناگهانی نداشته باشیم.

جعفری ادامه داد: به این ترتیب هر کس که بخواهد اطلاعات مازاد در کاداستر اضافه کند، باید محدوده در اختیارش قرار بگیرد تا در نهایت به نقطه استخراج برسیم.

رییس هیات عامل ایمیدرو یادآور شد: امروز بخشی از کاهش قیمت این کالاها در کشورمان ناشی از کاهش قیمت جهانی است و باید با مدیریت مساله به شرکت‌ها و واحدهایمان کمک کنیم تا دوره بحران را پشت سر بگذارند.

وی اظهار داشت: اجرای برنامه‌های راهبردی صنعت به‌ویژه در صنعت فولاد و اصلاح ساختار آن، اقدام دیگر انجام شده در یک سال اخیر است.

مدیریت موفق در تنظیم بازار سیمان و فولاد با پایش مستمر/ ثبات تولید در بخش معدن و صنایع معدنی

ثبات تولید در بخش معدن و صنایع معدنی

تکمیل طرح‌های جامع طلا، مس و سرب و روی

وی گفت: با هماهنگی انجام شده، امروز موضوع پی‌جویی و اکتشافات در ایمیدرو به سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی محول شده و این مهم نخستین بار در استان خراسان جنوبی شکل اجرایی به خود گرفت.

وی بیان داشت: جمع‌آوری داده‌ها و اطلاعات در محدوده‌ها سبب می‌شود تا کاداستر را به عنوان یک پایه اصلی برای ارائه اطلاعات داشته باشیم و فرآیند تولید اطلاعات به صورت موازی انجام نشود.

جعفری، تکمیل طرح‌های جامع مس، طلا و سرب و روی را دیگر دستاورد یک سال گذشته وزارت صمت عنوان کرد و افزود: این مهم برای نخستین بار با دستور وزیر و تطبیق طرح‌های جامع با سیاست‌های وزارت صمت به‌منظور هماهنگی هر چه بیشتر به انجام رسید.

وی همچنین به ساماندهی دستورالعمل‌ها، تجمیع و ابلاغ آنها اشاره کرد که با توجه به واگذاری پهنه‌های جدید به ایمیدرو کارساز خواهد بود.

توسط علیرضا طهماسبی

علیرضا طهماسبی