لوله فلکسی و کاربرد آن ویژگی ها و نحوه ی کار با لوله های فلکسی آریاهوشمند

لوله فلکسی و کاربرد آن ویژگی ها و نحوه ی کار با لوله های فلکسی آریاهوشمند

طیف گسترده ای از سیستم های لوله کشی انعطاف پذیر فلزی و غیر فلزی برای محافظت از نفوذ کابل های آسیب پذیر طراحی شده است. به طور خاص برای محافظت کابل های مورد استفاده در دوربین های مدار بسته و شبکه کاربرد دارد. وجود مجرای مایع برای سیستم هایی که تحت تأثیر آب و هوا هستند، مانند بارش باران سیل آسا، که می تواند به سیم کشی و تجهیزات آسیب برساند، ویژگی جالب طراحی های جدید است. از لوله‌های فلکسی ساخت شرکت رهورد خراسان برای محافظت سیم و کابل‌ها در تمامی تأسیسات الکتریکی مرطوب و دارای گرد و غبار، سیستم‌های روشنایی، محافظت از فیبر نوری، کف و سقف کاذب، سیستم‌های مداربسته، اتصال بین ماشین‌آلات و تجهیزات کارخانه می‌توان استفاده کرد.

  • مهم‌ترین استفاده‌ها از لوله‌های خرطومی در صنعت و ساختمان‌سازی بوده و عضوی جدا ناپذیر در سیستم برق و تهویه هوای ساختمان است.
  • کابل‌های دوربین های مداربسته، کابل‌های مخابراتی و هر نوع کابلی که در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند نیاز به یک پوشش قوی دارند تا در مقابل آسیب‌های مختلف مقاوم باشند و به راحتی خراب نشوند.
  • برای استفاده از این لوله‌ها نیز مانند سایر لوله‌های و ابزارهای صنعتی باید به نکات و فاکتورهایی توجه شود.
  • فلکسی با ایجاد پوشش اضافی دور کابل، سیم و هر رسانای دیگر توان تحمل ضربه را افزایش خواهد شد.
  • فروشگاه اینترنتی پیمان تابلو با هدف ” ایجاد یک مرجع جامع جهت تأمین کلیّه ملزومات تابلو برق صنعتی ” در سال 1394 فعالیت خود را آغاز کرده و هم اکنون با بیش از 2000 کالا یکی از جامع ترین فروشگاه های اینترنتی در زمینه ملزومات تابلو برق صنعتی به شمار می رود.

تولید در سایزهای “3 الی “24 به بازار داخلی و همچنین بازارهای خارجی ارسال نماید. لوله خرطومی فلکسیبل (لوله شلاقی) در دو نوع روکش دار و بدون روکش و در سایزهای 9، 11، 13، 16، 21، 25،29، 36، 42، 48، 52، 63، 75 میلی‌متری عرضه می گردد و جهت لوله کشی برق ساختمان، برق صنعتی، کابل‌کشی دوربین مداربسته و … استفاده می‌شود. باید در نظر داشت که متناسب با نوع پروژه و اندازه و وزن کابل‌ها سایز لوله فلکسیبل را انتخاب کرد. کانال فلکسیبل یا لوله فلکسیبه دلیل انعطاف پذیری فوق العاده، قیمت های بسیار مناسب همراه با کیفیت های بالا، انبارداری آسان و … بدیهی این شرکت در کمترین زمان ممکن کانال های خرطومی فلکسیبل برای دستگاه های داکت اسپیلت، کانال فلکسیبل، لوله های فلکسی و ….

مشخصات فنی لوله خرطومی فلکسی سایز 16 (حلقه 25 متری)

سال‌‌ها سابقه تولید تجهیزات ساختمانی سیستم هوارسانی و محافظتی کابل‌‌های برق مثل لوله فلکسی نشان از استمرار در کیفیت قطعات تولیدی این مجموعه دارد. کاهش میزان هزینه‌‌های خرید به دلیل حذف واسطه‌‌ها و سودجویی افراد غیرمسئول نیز از دیگر مزایای همکاری مستقیم با شرکت تهویه نظری خواهد بود. این شرکت تولیدی،کانال های فلکسیبل خرطومی داکت اسپیلت (لوله خرطومی انعطاف پذیر هوا یا لوله فلکسیبل قابل انعطاف) خود را برندهای تجاری خود در بازار عرضه می نماید. کانال های فلکسیبل آلومینیومی ساده برای کانال کشی کولرهای آبی استفاده می شوند. کانال فلکسیبل آلومینیومی جایگزین مناسبی برای کانال کشی کولرهای آبی هستند و در مناطق مختلف کشور و کشورهای همسایه ازکانال فلکسی آلومینیومی بسیار خرید لوله فلکسی استفاده می شود. فروشندگان کولرهای آبی از این مدل کانال خرطومی خریداری نموده و همراه با فروش محصول خود یعنی کولرهای آبی یا کولر آبی این محصول را نیز به خریدار پیشنهاد می دهند.

لوله فلکسی فلزی روکش دار

همچنین جنس فلز و روکش پی وی سی لوله خرطومی فلکسیبل 11 خود از مقاومت بالایی در برابر ضربه، حرارت ناشی از سیم و کابل درون آن، فرسایش و رطوبت برخوردار می باشد. انعطالف پذیری بالا و هزینه نصب پایین از دیگر مزیت های آن به شمار می آید و در پروتکل استاندارد اداره برق توانیر نیز جای دارد. این لوله‌ها از روکش PVC تشکیل شده‌اند که معمولا از لوله فلکسیبل روکش‌دار برای محافظت از سیم‌کشی در دوربین‌های مدار بسته و همچنین از کابل‌هایی که در فضاها یا محیطهای باز و مرطوب هستند، استفاده می‌شود. از مزیت‌های استفاده از لوله‌‎ فلکسیبل روکش‌دار می‌توان به مقرون به صرفه بودن قیمت و محافظت در برابر رطوبت و آب اشاره کرد.

به همین منظور باید از ابزارآلاتی نظیر لوله های فلکسیبل استفاده کنیم تا از هرگونه آسیب نظیر گرمای شدید، رطوبت و حتی خوردگی که ممکن است کابل ها و سیم ها را تهدید کند جلوگیری به عمل آوریم. در واقع این موارد را نمی توان جزو برتری این لوله ها نسبت به لوله فولادی در نظر گرفت. منعطف بودن لوله فلکسی برق باعث می شود تا کلیه تغییر جهت های ضروری را در مسیر سیم کشی برق ایجاد کنید. به طور کلی سایز و اندازه های لوله برق متناسب با تعداد و مقطع سیم ها و کابل هایی که در تاسیسات برقی مورد استفاده قرار می گیرد، تعیین می شود.

هرچند که این لوله‌ها قابلیت روکار دارند اما بهتر است که به صورت توکار استفاده شوند تا طول عمر بالاتری داشته باشد و در برابر فشارها و عوامل بیرونی در امان باشد. همچنین قبل از خرید و استفاده از این لوله‌ها باید از اندازه و سایز آن اطمینان داشته باشید. شرکت آریا هوشمند توجه ویژه‌ای به حقوق کارفرمایان داشته و علاوه بر خدمات ، پشتیبانی‌های خود را به‌موقع ارائه کرده و همچنین فروش کالاها را با ضمانت‌نامه و گواهی اصالت کالا انجام می‌دهد. این شرکت از متخصصان صنعت IT بیش از 12 سال است که فعالیت خود را درزمینهٔ نصب و راه‌اندازی سیستم‌های دوربین مداربسته ( پاناسونیک و پارس بین) و سیستم های هوشمند آغاز نموده است. و همچنین یا بهره‌گیری از تکنولوژی مدرن و دانش فنی متخصصان و دارا بودن چندین دپارتمان تخصصی ( از جمله تامین، توزیع و مونتاژ قطعات دوربین مداربسته) آماده ارائه خدمات به شما عزیزان میباشد .

توسط علیرضا طهماسبی

علیرضا طهماسبی