فاطمی امین: وزارت صمت برای مشاغل خرد،زمین و تسهیلات تامین می کند

فاطمی امین در ادامه سفر یک روزه خود به همدان، عصر امروز به از شهرک صنعتی شیرین سو و شهرک اورقین در شهرستان کبودرآهنگ بازدید و همچنین در روستای کردآباد از واحد تولیدی خوشه پوشاک دیدن می کند.

علیرضا قاسمی فرزاد افزود: همچنین وعده هایی در زمینه حمایت از بخش های صنعتی، معدنی و اصناف از سوی فاطمی امین داده شد که با حمایت این مقام مسئول امید می رود بتوان مشکلات و مسائل پیش روی سرمایه گذاران در بخش های مختلف را برطرف کرد.

روستایی لتگاه با حدود ۵۸۰ خانوار و ۲ هزار نفر جمعیت در شهرستان بهار همدان واقع شده و با حدود ۲۰۰ کارگاه جوراب بافی و پنج دهه قدمت در این حرفه، سالانه حدود ۶ میلیون جین جوراب تولید می کند.


منبع: https://www.irna.ir/news/84933338/%D9%81%D8%A7%D8%B7%D9%85%DB%8C-%D8%A7%D9%85%DB%8C%D9%86-%D9%88%D8%B2%D8%A7%D8%B1%D8%AA-%D8%B5%D9%85%D8%AA-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D8%B4%D8%A7%D8%BA%D9%84-%D8%AE%D8%B1%D8%AF-%D8%B2%D9%85%DB%8C%D9%86-%D9%88-%D8%AA%D8%B3%D9%87%DB%8C%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D8%AA%D8%A7%D9%85%DB%8C%D9%86-%D9%85%DB%8C

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت نیز گفت: همه روستاهای استان به ویژه لتگاه، کرد آباد و دستجرد دارای ظرفیت اشتغالزایی خوبی هستند و برای حمایت مالی از جمله پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش و سرمایه ثابت مد نظر قرار دارند.

یک هزار و ۱۷۸ واحد صنعتی و معدنی در استان همدان فعال است.

وی با بیان اینکه برای نخستین بار یک شناسنامه صنفی برای این روستا در نظر گرفته شد ، اضافه کرد: میزان تسهیلات پرداختی به فعالان در این صنف، سال گذشته صفر بود اما امسال افزون بر 270 میلیارد ریال طرح به بانک ها معرفی شدند.

وجود 270 کارگاه صنعتی فعال در روستای لتگاه

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: حدود ی کماه پیش «تعاونی تامین نیاز» با همکاری فرمانداری راه اندازی شد که بتوان مواد اولیه را ارزانتر برای فعالان این بخش تهیه و تامین کرد.

«احمد شانیان» افزود: افزون بر یک هزار و ۵۰۰ دستگاه جوراب بافی و سیستم رایانه ای در روستای لتگاه مستقر است و این روستا ۲۷۰ کارگاه فعال دارد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه توسعه و تقویت کسب و کارهای خرد با جدیت در دستور کار این وزارتخانه است، اضافه کرد: شمار زیادی از مشاغل خُرد، ظرفیت توسعه را دارند و با توجه به داشتن تجربه کافی، بازار فروش، تخصص و توان بالا ، بسیار پایدارتر از واحدهای بزرگ و با ظرفیت بالا هستند.

بازدید از زمین خودروسازی و بازدید از شهرک صنعتی ویان در شهرستان کبودرآهنگ پایان بخش سفر یک روزه وزیر صمت به استان همدان است.

وی ادامه داد: به جای ایجاد یک واحد بزرگ با ظرفیت اشتغال ۲ هزار نیرو باید به دنبال تقویت کسب و کارهای خرد و کوچک باشیم.

استاندار همدان هم گفت: وزیر صنعت، معدن و تجارت در جریان سفر به همدان و بازدید از طرح ها تصمیمات راهبردی و راهگشا برای توسعه و رونق تولید ارائه کرد.

شانیان ادامه داد: مطالعات اولیه برای راه اندازی کارخانه نساجی در استان در قالب طرح صورت گرفته است که امید می رود بتوان به زودی این صنعت را در همدان دایر کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید رضا فاطمی امین روز شنبه در جریان بازدید از واحدهای تولیدی روستای لتگاه از توابع بخش لالجین شهرستان بهار اظهار داشت: برای نمونه در سفر امروز به استان همدان ۱۰ هکتار زمین واقع در شهرک صنعتی ویان کبودرآهنگ برای ایجاد یک ناحیه صنعتی و تخصصی منسوجات پیش بینی شد.

توسط علیرضا طهماسبی

علیرضا طهماسبی