فاطمی امین: فعال‌سازی واحدهای راکد در استان‌ها رویکرد مهم وزارت صمت است

وزیر صنعت، معدن و تجارت یادآوری کرد: همچنین علاوه بر فعال کردن واحدهای تعطیل، افزایش ظرفیت واحدهایی که زیر ظرفیت اسمی واحد فعال هستند در دستور کار است.

فاطمی امین: فعال‌سازی واحدهای راکد در استان‌ها رویکرد مهم وزارت صمت است

وی همت فعالان اقتصادی، توسعه زیرساخت ها و افزایش تقاضا در حوزه صادرات را از عمده علل رشد اقتصادی دانست و ادامه داد: تولید دارای چند منشا است و مرحله نخست آن فعال سازی واحدهای راکد است که در این راستا ۹۰ واحد راکد استان همدان در یک سال گذشته فعال شدند.

«سید رضا فاطمی امین» وزیر صمت امروز /شنبه/ در سفر به استان همدان علاوه بر نشست با فعالان اقتصادی از ۶ طرح اقتصادی و شهرک صنعتی بازدید می کند.

وی افزود: این اقدام از دی ماه سال گذشته شروع و نتایج خوبی در مرحله آزمایش اولیه به دست آمد برای نمونه در راستای تامین مالی زنجیره ای طی سه ماه گذشته ۳۰ هزار میلیارد تومان پرداخت شده است.

یک هزار و ۱۷۸ واحد صنعتی و معدنی در استان همدان فعال است.


منبع: https://www.irna.ir/news/84933244/%D9%81%D8%A7%D8%B7%D9%85%DB%8C-%D8%A7%D9%85%DB%8C%D9%86-%D9%81%D8%B9%D8%A7%D9%84-%D8%B3%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D9%88%D8%A7%D8%AD%D8%AF%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B1%D8%A7%DA%A9%D8%AF-%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86-%D9%87%D8%A7-%D8%B1%D9%88%DB%8C%DA%A9%D8%B1%D8%AF-%D9%85%D9%87%D9%85-%D9%88%D8%B2%D8%A7%D8%B1%D8%AA

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید رضا فاطمی امین روز شنبه در جریان بازدید از واحدهای تولید سفال و سرامیک و چینی آلات بهداشتی شهر لالجین از توابع شهرستان بهار استان همدان بیان کرد: یکی از اولویت های وزارت صمت، فعال سازی ظرفیت تولید است که امسال تولید در سطح ملی و کلان رشد مناسبی داشته است.

فاطمی امین همچنین عصر امروز با سفر به شهرستان کبودرآهنگ از شهرک صنعتی شیرین سو و شهرک اورقین بازدید و در روستای کردآباد از واحد تولیدی خوشه پوشاک دیدن می کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: نظام مالی و تامین منابع که بخشی از آن به بانک ها معطوف می شود با چالش های جدی مواجه است که باید به طور اساسی حل شود.

وی اظهار داشت: این میزان تامین مالی زنجیره ای دست کم ۴۰ درصد بهره وری منابع را افزایش می دهد بنابراین تمرکز وزارت صمت گسترش تامین مالی زنجیره ای و جلوگیری از انحراف منابع است که با همین ساختار مالی و بانکی یک جهش را ایجاد می کند.

وی افزود: می توان واحدهای جدید را در شهرستان هایی که اشتغال پایینی دارند با همکاری صنعتگران و معدن کاران فعال کرد تا با این روش فرصت شغلی را به صورت متوازن در کشور توزیع کرد.

وزیر صمت با سفر به شهرستان بهار همچنین با حضور در روستای لتگاه از واحد تولیدی خوشه جوراب بازدید خواهد کرد.

فاطمی امین ادامه داد: وزارت صمت ۲ محور شامل تامین مالی زنجیره ای و دوم پرداخت تسهیلات به حساب فروشنده را در دستور کار قرار داده چراکه این اقدام موجب کاهش انحراف منابع می شود.

بازدید از زمین خودروسازی و بازدید از شهرک صنعتی ویان در شهرستان کبودرآهنگ پایان بخش سفر یک روزه وزیر صمت به استان همدان است.

فاطمی امین اظهار داشت: بنابراین تمرکز وزارت صمت بر روی تسریع در فعال کردن ظرفیت های موجود است تا به سمت سرمایه گذاری با رویکرد توازن سرمایه گذاری در شهرستان های دارای ظرفیت پیش رفت.

توسط علیرضا طهماسبی

علیرضا طهماسبی