فاطمی امین تا کنون مطلوب و خوب عمل کرده است/ مخالفان استیضاح هستم

علی آذری روز یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا با اشاره به استیضاح وزیر صمت در ۱۰ آبان ماه با بیان اینکه جزء مخالفان استیضاح هستم، افزود: اگرچه ما یک سری مشکلاتی در حوزه دستاوردهای کلان و در شاخص‌های اقتصادی به‌ویژه در تولید داریم که یکی از مواردی که نسبت به ایشان نقد می‌شود مربوط به همین حوزه می‌باشد.

این نماینده مجلس ادامه داد: تمام آنچه گفته شد مواردی است که آقای فاطمی امین در روز استیضاح می‌بایست در مجلس ارایه و مجلسیان را قانع کند اما بنده به شخصه با توجه به نوع فعالیت‌هایی که از ایشان دیدم با این استیضاح مخالف و وی را برای تکمیل کردن برنامه‌هایش حمایت خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: بخشی از این موضوع به خارج از کشور به دلیل تحریم و کرونا برمی‌گردد و قسمت دیگر این مشکلات ریشه در داخل دارد. انتقادی که در حوزه داخلی وجود دارد این است که مدیریت در حوزه تولید نامطلوب و ضعیف بوده و وزیر بایستی در مهلتی که به وی داده می‌شود در حوزه‌های مختلف بتواند گزارش قابل توجه و خوبی از عملکرد خود در این بخش ارایه کند.

آذری تاکید کرد: اما مهلت خاصی به وی داده می‌شود تا زمان اجرایی برنامه‌هایشان خیلی زمان‌بر نشود.


منبع: https://www.irna.ir/news/84927199/%D9%81%D8%A7%D8%B7%D9%85%DB%8C-%D8%A7%D9%85%DB%8C%D9%86-%D8%AA%D8%A7-%DA%A9%D9%86%D9%88%D9%86-%D9%85%D8%B7%D9%84%D9%88%D8%A8-%D9%88-%D8%AE%D9%88%D8%A8-%D8%B9%D9%85%D9%84-%DA%A9%D8%B1%D8%AF%D9%87-%D8%A7%D8%B3%D8%AA-%D9%85%D8%AE%D8%A7%D9%84%D9%81%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%DB%8C%D8%B6%D8%A7%D8%AD

آذری افزود: این همان اقتصادی است که سال‌های سال است که مقام معظم رهبری سال‌ها را بر مبنای آن نام‌گذاری کرده اما مسوولان چه در حوزه مجلس، چه در حوزه دولت و به‌ویژه وزرایی که در این حوزه فعالیت می‌کردند دقت کافی به آن نداشته‌اند اما امروز انتظار مردم و مسوولان این است که در صمت و بخش‌های مرتبط از جمله بازار، خودرو و تولید که نگرانی‌هایی در این رابطه وجود دارد اقداماتی به سرعت صورت گیرد.

آذری در ادامه با بیان اینکه فاطمی امین در حوزه معادن نیز باید گزارشی کامل ارایه بدهد گفت: اینکه آیا توانسته‌اند در این حوزه عملکرد قابل قبولی داشته باشند یا خیر که البته ایشان طی گزارشی که اعلام کرده بیان داشته که جبران عقب‌ماندگی‌های حوزه معدن و ارتقای سطح معدن در اقتصاد ملی جزء برنامه‌های مهمشان قرار دارد و توانسته در این بخش کارهای خوبی را انجام دهد.

نماینده مردم شهرستان‌های قوچان و فاروج ادامه داد: ارجاع بنده نیز در این رابطه به نقاط ضعف و گزارش‌هایی است که مردم ارایه می‌دهند همچنین رهبری نیز در این حوزه صریحاً وارد شد بر همین مبنا یکی از مواردی که دوستان نسبت به فاطمی امین انتقاد دارند همین موضوع می‌باشد.

آذری تاکید کرد: به همین منظور یکی از موضوعاتی که فاطمی امین بایستی در حوزه خودرو مدیریت موضوع انرژی می‌باشد از سوی دیگر انحصار در خودرو نیز باید شکسته شود بدین معنی که ما فرصت کافی به این ۲ خودروساز در طول چند دهه‌ای که از عمر نظام گذشته داده‌ایم اما موفق نشدند که رضایت مردم را به دست بیاورند.

عملکرد وزیر صمت در مجموع مطلوب است/ باید به فاطمی امین فرصت داد

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: مورد دیگری که انتقادهای زیادی به آن وارد است مرتبط با صنعت خودرو می‌باشد که در این حوزه انصافاً نارضایتی‌هایی که مردم دارند به حق است امروز در دوره‌ای قرار داریم که می‌توان گفت جنگ انرژی می‌باشد به‌عنوان مثال اگر ما بخواهیم یک کالا تولید کنیم شاید می‌بایست بیش از ۱۰ واحد انرژی در بخش‌هایی ازجمله آب، برق و گاز مصرف کنیم بر همین اساس وقتی خودرویی تولید می‌شود باید به این باور برسیم که حتی قطره‌ای از انرژی برای ما ارزش دارد.

نارضایتی‌های مردم در حوزه خودرو به حق است

آذری ادامه داد: بر اساس گزارش‌های مرکز آمار ایران در بخش‌های صنعت، بورس و تولید ارایه شده فعلاً وضعیت مطلوب است اما کافی نمی‌باشد.

وی با اشاره به عملکرد خودروسازان گفت: اگر خودروسازان این توانایی را ندارند که خودروی مطلوب، باکیفیت که کمترین میزان آلودگی را ایجاد و بهداشت و سلامت مردم را به خطر نمی‌اندازند تولید کتد پس باید این بخش رقابتی شود و یا اگر این قابلیت وجود ندارد واردات صورت بگیرد.

نایب رییس اول کمیسیون تحقیق مجلس شورای اسلامی بازار و معیشت مردم را که البته به ۲ حوزه صمت و کشاورزی برمی‌گردد را از دیگر موارد مهم برای مجلس عنوان و تصریح کرد: در مجموع رفتار و برنامه‌های فاطمی امین مطلوب و خوب بوده و بایستی به ایشان برای پیاده شدن برنامه‌هایشان فرصت بدهد، اما از سوی دیگر انتظار می‌رود که وی نیز درک کند که با توجه به مشکلاتی که امروز پیش آمده شاید بخش کوچکی از آن به فرهنگ برمی‌گردد و قسمت عمده آن به دلیل مسایل اقتصادی است.

فاطمی امین را برای تکمیل برنامه‌هایش حمایت می‌کنیم

فاطمی امین در حوزه معدن اقدامات خوبی انجام داده است

توسط علیرضا طهماسبی

علیرضا طهماسبی