طراحی دکور اتاق فرار | allescape

سناریو داستان اسکیپ روم باید بازیکن را در هر مرحله مشتاق تر به برداشتن گام‌های بعدی کند. قطعاً این موضوع کار آسانی نیست اما طراحان یک اسکیپ روم خفن از پس آن برمی‌آیند. بیایید یک قدم دیگر به روند معمای ساعت اضافه کنیم تا تماشای ویدیو در تلویزیون اهمیت بیش‌تری پیدا کند. برای این کار می‌توانید به جای پخش خبر، از یک نوار VHS قدیمی که مدت‌ها قبل در آن محل ضبط شده است استفاده کنید. اگر اهل بازی‌های ویدیویی باشید حتما آن نوار VHS قدیمی را در سایلنت هیل ۲ به‌یاد می‌آورید. تماشای نواری که همراه با جیمز در روند بازی پیدا می‌کنید اهمیت بسیار زیادی در گره‌گشایی و روایت بی‌نظیر سایلنت هیل ۲ دارد.

به نظر خیلی از افراد، این مدل که هوش و تمرکز افراد مورد آزمون قرار نمی‌ گیرد، با ذات اتاق فرار تناقض دارد و به نوعی باید به جای اتاق فرار نام کلبه وحشت را به آنها اطلاق نمود. آن ها بر این باورند که فعالیت بدنی و فکری توام می‌ تواند رشد و پویایی افراد برای استفاده از خلاقیت و همیاری را بالا ببرد. اولین مجموعه فرار در سال ۲۰۰۷ در کیوتو ژاپن توسط شرکت SCRAP با یک اتاق برای یک گروه ۶ نفره افتتاح شد.

صفر تا صد طراحی سایت با وردپرس

همچنین ماهیت تیمی و گروهی بودن اتاق فرار، باعث شده است که بخش مهمی از مخاطبان این بازی را گروه‌های دوستانه و خانوادگی تشکیل دهند. این ویژگی‌ها منجر به توانایی بالای اسکیپ روم برای درآمدسازی شده است، چرا که بازیکنان در قالب گروه‌های چند نفره در آن شرکت می‌کنند و درآمد هر سانس در مقایسه با بازی‌های انفرادی به میزان قابل توجهی افزایش می‌یابد. از دیگر مزایای اتاق فرار، قابلیت اجرای این بازی برای یک گروه از بازیکنان در متراژ پایین‌تری در مقایسه با سایر تفریحات گروهی است. «تاکائو کاتو» اولین ارائه‌کننده بازی اتاق فرار واقعی و به سبک امروزی است. ایده‌ اتاق‌ فرار زمانی در ذهن او شکل گرفت که دوستش در حال بازی آنلاین اتاق فرار بود. «تاکائو کاتو» در کلاب‌ها برنامه زنده ‌می‌گذاشت و شرکت‌کنندگان باید از فضایی خارج می‌شدند که تاکائو در آن محل درست کرده بود.

طراحی دکور اتاق فرار | allescape اگه قصد دارید تیم بازی، کاری رو انجام بده که پردازشش زمان طولانی ای رو می طلبه، مطمئن شید که اون ها این کار را به روش صحیح انجام بدن. اگه تیم ده دقیقه از وقت خودش رو صرف انجام کار اشتباهی بکنه، این نگرش به ذهنش تزریق میشه که ممکنه سر معماهای بعدی هم این اتفاق بیفته. اما با غوطه ور شدن بازیکن ها توی سناریوی اتاق، پیدا کردن راه هایی برای پیوند سرنخ ها و پازل ها “به روشی زیبا” از اهمیت بالایی برخورداره. اگه سرنخ های شما به یک جواب مشخص ختم نشن، تیم بازی توی اتاق وارد مسیرهای مختلف و اشتباهی می شه و فقط وقتش رو تلف می کنه. فراموش نکنید که حتی شرلوک هلمز هم از سرنخ های به جا مونده، اسرار مخفی رو پیدا می کرد و می تونست پرونده نورپردازی در اتاق فرار رو حل کنه.

  • رای شما تجربه‌ هیجان‌انگیز اسکیپ روم یا اتاق فرار در خانه، محل کار یا کافه بازی را فراهم می‌کند.
  • پس از اتمام طراحی و ساخت بازی و انجام بازی به صورت آزمایشی وقت آن رسیده که شرایط را برای مراجعه باقی افراد فراهم کنید، یکی از اصلی‌ترین روش‌ها تبلیغات است تا علاقه‌مندان به بازی‌های اتاق فرار از حضور بازی شما مطلع شوند.
  • در حالت کلی می توان گفت از ابتدایی ترین گام ها تا بهره برداری نهایی چندین ماه تا یکسال ممکن است طول بکشد.
  • اولین مجموعه فرار در سال ۲۰۰۷ در کیوتو ژاپن توسط شرکت SCRAP با یک اتاق برای یک گروه ۶ نفره افتتاح شد.

پایین آوردن هزینه های ساخت یکی از راههای سوددهی بیشتر است، اما الزاما بهترین آنها نیست. شما با پرداخت هزینه مناسب به یک فرد یا تیم بازیساز میتوانید خیالتان را از داشتن یک بازی اصولی و با کیفیت در اتاق فرارتان تضمین کنید. میزان درآمد حاصله از تجربه بازیسازان شناخته شده در دراز مدت و آن هم به صورت چند برابر جبران خواهد شد.

اتاق فرار گاهوک

توسط علیرضا طهماسبی

علیرضا طهماسبی