طراحی بسته بندی کالا صادراتی: نکات + نمونه کار

اما اگر قصد دارید محصول خود را به صورت اینترنتی به فروش رسانید باید از بستهبندی مطمئن استفاده کنید تا کالا درون تصویر سازی مجله آن آسیبی نبیند. این سبک از بسته بندی امروزه رایج نیست؛ اما اگر پاکتهای بزرگ کاغذی جایگزی نایلونهای پلاستیکی شوند که یک یا چند بسته شکلات خریداری شده درون آن قرار بگیرد، هم به حمل کالا کمک میکند و هم حس و حال خوب گذشته را زنده نگه میدارد. چرا که این طیف رنگ ها، حسابی کودکان را سر ذوق می آورد. کالاهایی که به رنگ آبی تیره بسته بندی شده اند بسیار حرفه ای تر و با محافظه کارایی بیشتری ظاهر میشوند.

هرچند که این صنعت پیچیدگیهای بسیار بیشتری دارد و اهمیت آن به همینها ختم نمیشود. این کار در نهایت باعث افزایش مشتری، فروش محصول و همچنین اصالت آن میگردد. 10. با توجه به نوع مشتری، آیا استفاده از بسته بندی های گران قیمت ارزش اقتصادی دارد؟ طراحی بسته بندی حرفهای مزایایی چون تعیین هویت محصول، ارائه اطلاعات به خریداران، جذب بیشتر مشتری، افزایش فروش، سهولت در جابهجایی و ماندگاری بالای محصول دارد. برای جابهجایی آسان بستههایی که با کارتن مقوایی بسته بندی شدند، باید از جعبه مقوایی استفاده کنید. یکی از راه های مؤثر پیش روی تولید کنندگان برای ایجاد تمایز میان محصولات خود و رقبا، استفاده از روش های نوین بسته بندی و جعبه است. به طور مثال میتوانید در روزهای تعطیل و برای کالاهایی که اینترنتی خریداری شدهاند، تغییراتی جزیی را در لوگو ایجاد نمایید. در این حالت شما نمیتوانید عسل خود را درون پلاستیک های ساده بریزید و به فروش برسانید، این کار باعث میشود هر چند که محصول شما خاصیت و کیفیت بالایی داشته باشد ولی میزان فروش آن، بشدت افت کند. به همین دلیل توصیه می کنیم این کار را به کارشناسان مجرب و حرفه ای بسپارید تا از سود زیاد آن بهره مند شوید.

طی یکی از بررسی هایی که روی خشکبار انجام داده ایم، اگر سود حاصل از یک … در کلیه مراحل کار با گرافیست خود صورت آنلاین در ارتباط هستید و تا نتیجه مطابق نظر شما انجام نشد، کار نهایی نخواهد شد. آگاهی هنرمند از روش های متفاوت تصویرسازی سبب ایجاد ارتباط بهتر با بیننده می گردد. بسته بندی و طراحی جعبههای متفاوت برای محصولات همان مرحلهای است که پس از تولید محصول صورت میگیرد. امروزه به وفور مشاهده می کنیم کالاهایی که از طراحی خلاقانه و متناسب با محصول بهره می برند، در مقایسه با کالاهایی با همان کیفیت و حتی بالاتر، از شانس بیشتری برای فروش برخوردارند.

بسته بندی شامل مراحل طراحی، ارزیابی، و تولید بسته ها می شود.بسته بندی به طور بسیار جامعی بر زندگی ما سایه افکنده است، به طوری که ما در تمام اطراف خود آن را مشاهده می کنیم. اگر برای محصول خود به دنبال بسته بندی حرفهای هستید پیشنهاد ما به شما این است به شرکتهایی مراجعه کنید که از سابقه کار طولانی و همچنین تجربه بالا در این زمینه برخوردار باشند. پاسخ به سوالات بالا شما در تصمیم گیری برای طراحی و تولید بسته بندی کمک خواهد کرد. لباس­ ها را باید قبل از تا کردن، به طور کامل هوادهی کرد یا این­ که آن­ ها را در دمایی نگه داشت که کاملا خشک شوند. همانطور که میدانید دهها هزار محصول وجود دارد که با بسته بندیهای متفاوت در قفسههای فروشگاهها قرار گرفتهاند و هرکدام به نحوی از طریق بسته بندی مشتری را به خود جذب میکند. در حال حاضر روی کار آمدن طراحیها و بسته بندیهای متفاوت برای محصولات مختلف تولید کنندهگان باعث شده است آمار فروش و جذب مشتری بالاتر برود. نحوه بسته بندی محصولات و به کار بردن ایده های خلاقانه در طراحی و تولید بسته بندی محصول می تواند یکی از عوامل موثر در افزایش فروش محصول و برند سازی بهتر یک کسب و کار باشد.

در حقیقت این کالا نیست که توسط خریدار انتخاب می شود، بلکه برند به همراه بسته بندی و لیبل است که به فروش میرسد. با این حال پس از ثبت لوگو، می توان از این المان به عنوان معرفی هویت برند استفاده کرد. آثارِ مفهومی این تصویرگر مدرن در روزنامه ها و نشریه های بسیاری به چاپ رسیده است، از نیویورک تایمز گرفته تا مادر جونز. از انواع خاص و ویژه بسته بندی های مدرن می توان به نوع خوراکی ان اشاره کرد که پس از استفاده محتویات می توان بسته بندی را نیز به عنوان بخشی از محصول در نظر گرفت که لاینفک است. با توجه به دنیای مدرن و آلودگی های محیط زیست، زمین نیاز به تنفس و آلودگی کمتر دارد، هر چه از مواد پلاستیکی و شیمیایی کمتر استفاده شود، مشتریان بیشتر و فروش بالاتری نیز خواهید داشت. با توجه به مطالب بالا و مزایایی که طراحی بسته بندی دارد، یکی از گستردهترین شاخهها در صنعت طراحی محسوب میشود. بسته بندی در دنیای طراحی از مهمترین و کاربردیترین ابزارهایی محسوب میشود که در بسیاری از موارد مورد استفاده قرار میگیرد. طراحان ممکن است مجبور باشند در هر یک از موارد و یا حتی همه جنبه های فرآیند طراحی سهیم باشند.

3- در مطالعه ی آثارانتخابی، برخی از تصویرگران برای بیان موضوع از مولفه های تصاویر سنتی ایران و قواعد نقاشی قهوه خانه ای بهره برده اند. برخی از آنها ممکن است به دلایل مختلفی از جمله نوع و کیفیت محصولی که تولید میکنند سریعتر به موفقیت برسند. در مورد نرخ طراحی بسته بندی طراحان با توجه به چند معیار، هزینه طراحی را مشخص میکنند. اولین چیزی که باید هنگام تحویل محصول توجه کنید چیست؟ شما میتوانید بهترین شرکت را با توجه به کیفیت انجام کار، سرعت تحویل پروژه، نحوه ارتباط با مشتری و پاسخگویی مناسب انتخاب کنید. همانطور که پیش از این اشاره کردیم طراحی بسته بندی به عنوان ابزاری مهم در شرکت و یا دولتها به منظور افزایش توان در رقابتی که در بازارهای داخلی و خارجی وجود دارد مورد استفاده قرار میگیرد. یکی از مهم ترین مسائلی که در دنیای رقابتی امروز مورد توجه واقع شده است صنعت بسته بندی کالاها و اقلام است که تأثیر بسزایی در تبلیغات و بازاریابی در بین رقبا دارد بنابراین لازم است ابتدا تعریف درستی از بسته بندی داشته باشیم که به درستی جایگاه آن را درک کنیم.

چیزی که باعث میشود توجه مشتری در هنگام خرید به یک محصول جلب شود و تمایل او را برای خرید بیشتر کند قطعاً طراحی بسته بندی آن است. امروزه زیبایی و جذابیت بسته بندی از اهمیت بیشتری نسبت به گذشته برخوردار است. امروزه بسته بندي به يک دانش ويژه تبديل شده است . امروزه با پیشرفت علم و صنعت، روشهای بازاریابی نیز پیشرفت بسیاری داشته است. بسته بندی علم هنر و فناوری محصورکردن است. در واقع، بسته بندی و جعبه ترکیبی از علم، هنر و فناوری است که در طی مراحل توزیع، ذخیره، فروش و مصرف محصول، آن را در برابر هرگونه آسیب محیطی محافظت میکند. قرار دادن کالا در پاکت یا جعبه و بسته بندی زیبا و شیک بر ذهنیت افراد از جنس و کالای عرضه شده، بسیار موثر است. علاوه بر این یک بسته بندی با طراحی زیبا سبب جلب توجه مخاطب بیشتری به خود می شود. این نوع بسته بندی که بسیار شبیه بسته بندی باطری است را زیاد دیده اید. یک بسته بندی خوب چه ویژگیهایی باید داشته باشد؟ هنگامی که افراد برای خرید محصولی به یک فروشگاه مراجعه میکنند طبیعی است که در پی محصول و یا کالای مورد نظر خود به دنبال با کیفیتترین آنها باشند.

از آن جا که بسته بندی تأثیر مستقیم روی فروش دارد باید نوع عرضه (فروش در فروشگاه ها یا اینترنت) را مد نظر داشته باشید. مردم عادی یا فروشگاه داران؟ در شرایط مختلف باشد همچنین طرح و نوع بسته بندی به شیوه ای باشد که بتواند در کشورهای دیگر نیز مورد توجه و استقبال قرار گیرد؛ به عنوان مثال یا به صورت پنجره ای یا تلقی یا سایر مدل های خاص. به طور کلی هزینه طراحی بسته بندی در شرکتهایی که در زمینه طراحی بسته بندی فعالیت میکنند با توجه به نوع بسته بندی و سفارش مشتریان از 1 میلیون تومان تا 15 میلیون تومان و یا بیشتر تعیین شده است. بسته بندی با طراحی دارای مفهوم ، هماهنگ با کالای درون خود ، در کنار درج اطلاعات متنی به طور واضح بدون واسطه پیغام تولید کننده را به مشتری می رساند و انگیزه لازم را در وی ایجاد میکنند.

استفاده از تصاویر و طرحهای مناسب، استفاده از متنهای اثرگذار، درج لوگو در محل مناسب، و ایجاد فضای خالی در طراحی بسته بندی، همه اینها میتواند تاثیرات زیادی در طراحی بسته بندی یک محصول داشته باشد. اما ریسک انتخاب شرکتهای با تجربهتر در زمینه طراحی لوگو کمتر خواهد بود. میبینید که طراحی لوگو کار هر کسی نیست و برای رسیدن به حداکثر بازدهی لوگو باید از طراحان حرفهای و شرکت های برتر طراحی لوگو کمک گرفت. شما میتوانید جهت دریافت مشاوره رایگان با شرکت سلام گرافیک در ارتباط باشید. طراحی بسته بندی مواردی را در بر میگیرد که شامل مواردی چون طراحی گرافیک بر اساس اصول حرفه برندسازی، بازاریابی و گرافیک میشود و در انواع مختلفی مانند طراحی بسته بندی مواد غذایی، طراحی بسته بندی صنعتی، طراحی بسته بندی لبنیات، طراحی بسته بندی لوازم آرایشی و بهداشتی، طراحی بسته بندی سوغاتی، طراحی بسته بندی دارو، طراحی بسته بندی مواد شوینده و بسیاری از موارد دیگر وجود دارد. اگرچه خلاقیت در بسته بندی محصول و استفاده از بسته بندی جذاب محصول به فروش بسته بندی کمک بسیاری میکند اما یک نکتهی مهم دیگر نیز باید رعایت شود. اما اگر چند ادویه مختلف را با هم عرضه میکنید بهتر است از رنگ های هر ادویه در بسته بندی استفاده کنید.

اما از دیگر موضوعات مهم که در ابتدا برای افراد و مدیران اهمیت زیادی دارد تعرفه آن است. بسیاری از تولید کنندگان در مراحل اولیه تولید محصولشان نیاز به برنامه ریزی در مورد طراحی و تولید بسته بندی دارند و بسیاری از همان ابتدا می دانند به چه نوع بسته بندی احتیاج دارند. اگر قصد دارید آجیل و خشکبار صادراتی یا داخلی خود را به سراسر ایران و حتی بازارهای جهانی ارسال کنید باید از بهترین و با کیفیت ترین بسته بندی استفاده کنید که محصول با همان کیفیتی که در مبدا عرضه می شود به دست مشتری برسد به همین منظور، به شما پیشنهاد می دهیم که برای طراحی تخصصی بسته بندی آجیل و خشکبار و همچنین طراحی بسته بندی پسته با ما تماس بگیرید.

توسط علیرضا طهماسبی

علیرضا طهماسبی