طراحی، ساخت و راه اندازی اتاق فرار Escape Room Design Build an escape room | allescape

طراحی، ساخت و راه اندازی اتاق فرار Escape Room Design Build an escape room | allescape

یا اسکیپ روم یک بازی فیزیکی و ماجراجویانه و یکی از محبوب‌ترین سرگرمی‌های خانوادگی و دوستانه در سراسر دنیا است. در این بازی، تیم‌ها در قالب گروه‌های چند نفره تشکیل و وارد اتاق فرار می‌شوند. سپس درب پشت سر آن‌ها قفل می‌شود و بازیکنان باید با پیدا کردن سرنخ‌ها و حل کردن معماها در قالب کار گروهی و ظرف مدت زمان مشخص، راه خروج از اتاق را پیدا رزرو اتاق فرار کنند. برای یک خروج موفق باید مهارت، سرعت عمل، تمرکز، متفاوت دیدن، گشتن جاهای غیر معمول و فکر کردن به سناریو را در خود تقویت کنید و حواستان به نکاتی باشد که اپراتور بازی به شما گفته است. رنگ یکی از مهم ترین و اصلی ترین فاکتورها در طراحی دکوراسیون می باشد که به شدت بر احساسات افراد تاثیرگذار است.

  • اتاق‌های فرار نیز مثل هر پدیده‌ی سرگرمی دیگری مانند تماشای فیلم، شرکت در کنسرت یا تشویق تیم محبوب‌تان در کنار دیگران هیجان و لذت متفاوتی پیدا می‌کند.
  • شما می توانید با بهره گیری از تجربیات ما، از هزینه های مادی و زمانی مکرری که توسط اغلب طراحان اتاق فرار به دلیل کمبود تجربه پدید می آید جلوگیری کرده و اتاق فراری مطلوب و با کیفیت را در کوتاه ترین زمان ممکن در اختیار داشته باشید.
  • خب سفرزونی عزیز، آیا تا به حال اتاق فرار را بازی کرده‌اید؟ چقدر این بازی برای شما جذاب بوده و چقدر از آن لذت برده‌اید؟ در مورد تجربیات خودتان به ما بگویید.
  • این مهم است که اتاق را از قبل مرتب کنید، فقط در صورتی که راه اندازی با آنچه شما در ابتدا برنامه ریزی کرده بودید متفاوت باشد.

خیر، در صورتی که صرفا به ترس به عنوان تنها هدفِ لذت بردن از بازی نگاه می‌کنید این بازی مناسبِ شما نیست. در بازیهای اتاق فرار معماها و روند معمایی بازی مهم‌ترین رکن بازیست و سناریو و فضاساری متفاوت شما را به عمق یک داستان هیجان‌انگیز میبرد. گیم مستر فردی است که در تمام طول اتاق فرار، زمانی که شما غرق در معماها هستید، شما را نگاه می‌کند و صدای شما را می‌شنود. وظیفه او این است که بازی را برای شما و تیمتان به یک تجربه فوق‌العاده تبدیل کند و در زمان نیاز به شما راهنمایی یا هینت بدهد. اتاق فرار بازگشت آنابل با تم ترسناک و دلهره‌آور، یک بازی با درجه سختی ۸۰ درصد است. مجموعه اتاق فرار اسکیپ‌‌رومیست از دی ماه سال ۱۳۹۸ فعالیت خود را آغاز کرد.

فواید بازی گروهی را در کار و زندگی دست کم نگیرید!

با این رویه اصلا از داستان لذت نخواهید برد و احتمال شکست شما بسیار بالا خواهد بود. تجهیزات اتاق فرار ویرا پارک به دلیل برخورداری از کیفیت بالا و پشتیبانی همه‌جانبه، دارای هزینه‌های بسیار مناسب و قابل قبولی جهت تعمیر و نگهداری هستند. به علاوه این‌که طراحی بهینه در هماهنگی با تجهیزات باکیفیت مورد استفاده در اتاق‌های فرار ویرا پارک به دلیل استفاده ناچیز از منابع انرژی مانند برق، سبب می‌گردد که هزینه‌های جاری مجموعه اتاق فرار بسیار پایین آمده و باعث صرفه‌جویی در منابع مالی شوند. همچنین به دلیل هوشمندسازی انجام شده در این تجهیزات، قابلیت کنترل و بهره‌برداری تنها با یک یا دو اپراتور را دارد که این مورد هم سبب کم‌تر شدن هزینه‌های جاری خواهد شد. بر اساس آمار در سپتامبر 2017 بیش از 8000 اتاق فرار در سراسر دنیا وجود داشتند و روند افزایش آنها ادامه دارد. در سال 1394 این بازی وارد ایران شد و هم اکنون در تهران، اهواز، شیراز، اصفهان، مشهد، کرج، چالوس ،کرمان اتاق های فرار جذابی وجود دارد .

کمی آن‌ها را وارد چالش کنید و با کمک المان‌های ترسناک و پیچیده‌تر کردن معماها، نظم ذهنی‌شان را به هم بریزید. این قسمت که از ژانری به ژانر دیگه و از سناریویی به سناریوی دیگه کاملا متفاوته، اختصاصی ترین بخش طراحی اتاق فراره. ولی با وجود این همه تفاوت یه سری نقاط مشترک تو طراحی و ساخت دکور اتاق های فرار وجود داره که باید بهش اهمیت بدین. هزینه طراحی اتاق فرار با توجه به ژانر و مساحت بازی و ایده هایی که هست میتونه خیلی متغیر باشه، پیشنهاد میکنم تماس بگیرید و با یک گپ دوستانه با بچه های بخش طراجی ما داشته باشید تا کامل راهنماییتون کنن.

اصول مهم در طراحی حرفه ای اتاق فرار

مانند همه داستان های خوب، اتاق های فرار نیاز به آغاز، میانه و پایان دارند. نقاط طرح اصلی را که شرکت کنندگان با آن مواجه خواهند شد، یادداشت کنید. زمانی که سرنخ های خود را می نویسید، می توانید از این نقاط به عنوان راهنما استفاده کنید.

گیمیفیکیشن و تقویت عزت نفس در دانش آموزان

توسط علیرضا طهماسبی

علیرضا طهماسبی