شناسایی ۱۱۹ واحد تولیدی و بنگاه مشکل‌دار در خراسان جنوبی

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: مشکل در بازه زمانی یک هفته توسط دستگاه مربوطه بررسی می‌شود و اگر قابل حل نبود به ستاد استانی تسهیل و رفع موانع تولید منتقل می‌شود.

وی گفت: شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی خراسان جنوبی که یکی از شرکت‌های فعال است در ۲ سال شیوع کرونا دچار مشکلاتی شده که با همکاری دستگاه‌های خدمات‌رسان و تامین اجتماعی مشکل آن رفع می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا عباس جرجانی روز سه‌شنبه در نشست کارگروه استانی تسهیل و رفع موانع تولید که به ریاست معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی برگزار شد افزود: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید فقط مخصوص واحدهای تولیدی نیست بلکه شامل حوزه گردشگری، کشاورزی، صنفی و خدماتی نیز می‌شود.

وی اظهار داشت: سامانه ستاد تسهیل به‌گونه‌ای طراحی شده که به محض ثبت‌نام افراد، موضوع توسط کاربر به دستگاه‌های اجرایی که واحد با آن مشکل دارد، ابلاغ و منتقل می‌شود.

جرجانی تاکید کرد: با توجه به اینکه استاندار رئیس ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان است، مصوبات این ستاد لازم‌الاجرا بوده و باید حتما توسط دستگاه‌های اجرایی اجرا شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی اظهار داشت: یکی از واحدها سرمایه‌گذار جدید معرفی کرده که قرار شد بانک نهایت مساعدت را با سرمایه‌گذار جدید انجام دهد.

دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان خراسان جنوبی ادامه داد: در مجموع رقم پرداختی تسهیلات در این استان مازاد بر رقم ابلاغی بوده که از شناور کشوری هم استفاده کرده‌ایم.

جرجانی افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۳۱ جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با ۱۴۰ مصوبه برای رفع مشکلات ۵۴ واحد و بنگاه تولیدی در استان برگزار و ۷۶ پرونده بررسی شده است.

وی افزود: در صورتی که موارد از اختیار استان خارج باشد با امضای استاندار و دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان برای ستاد کشوری ارسال و با حضور دستگاه‌های بالادستی بررسی می‌شود که در اغلب موارد به نتیجه می‌رسد.

وی گفت: در حال حاضر برای رفع بخشی از مشکلات واحدهای تولیدی استان از ۲ محل تسهیلات رونق تولید و تبصره ۱۸ قانون بودجه، تسهیلات مورد نیاز پرداخت می‌شود.

وی بیان کرد: در جلسه امروز نیز مشکلات هشت واحد تولیدی استان که برخی سنوات گذشته از جمله دهه ۸۰ و ۹۰ تعطیل شده بودند، مورد بررسی قرار گرفت.

جرجانی با بیان اینکه عمده مشکلات واحدهای تولیدی مربوط به تامین اجتماعی، امور مالیاتی و بانک‌هاست افزود: با توجه به قوانین جدیدی که برای امور مالیاتی ابلاغ شده و مصوبه سران قوا، قرار شد این مصوبه هم بررسی شود تا مشکل سرمایه‌گذاران حل و فصل شود.

در این نشست مشکلات هشت واحد تولیدی از جمله سنگبری نهبندان، تولید جواهرآلات از فلزات قیمتی سربیشه، شرکت شیر آنا قاینات، شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی خراسان جنوبی، شرکت لوله و اتصالات مهراس کویر بیرجند، هتل سپهر بیرجند، طرح کنسانتره آهن زیرکوه و تولید فراورده‌های لبنی خضری قاینات با حضور نمایندگانی از بانک‌ها، تامین اجتماعی، امور مالیاتی، شرکت توزیع برق، دانشگاه علوم پزشکی، شرکت آب و فاضلاب و شهرداری بیرجند بررسی شد.


منبع: https://www.irna.ir/news/84892357/%D8%B4%D9%86%D8%A7%D8%B3%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%DB%B1%DB%B1%DB%B9-%D9%88%D8%A7%D8%AD%D8%AF-%D8%AA%D9%88%D9%84%DB%8C%D8%AF%DB%8C-%D9%88-%D8%A8%D9%86%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D9%85%D8%B4%DA%A9%D9%84-%D8%AF%D8%A7%D8%B1-%D8%AF%D8%B1-%D8%AE%D8%B1%D8%A7%D8%B3%D8%A7%D9%86-%D8%AC%D9%86%D9%88%D8%A8%DB%8C

وی با اشاره به اینکه تسهیلات رونق تولید با توجه به دستورالعمل سال گذشته در حال پرداخت است گفت: بانک‌ها با توجه به منابع در اختیار، به واحدها تسهیلات پرداخت می‌کنند.

توسط علیرضا طهماسبی

علیرضا طهماسبی