شرکت‌های تولید تجهیزات بخش صنایع دریایی حمایت می‌شوند

وی پیشنهاد کرد: در صورتی که سفارش‌های صنایع دریایی استان بوشهر تجمیع و متمرکز شود، می‌توان برای ورود شرکت‌های تامین کننده تجهیزات به این بخش کمک کرد.

دبیر شورای عالی صنایع دریایی ادامه داد: در بحث تجمیع تقاضا برای شرکت‌های کشتی سازی نیر در این شورا اقدامات و پیگیری‌هایی انجام شده که می‌توان به مذاکراتی با وزارت نفت برای تولید شناورهای خدماتی این بخش و جایگزینی موتورهای ۲ زمانه با تولیدات بومی اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سعید جعفری روز چهارشنبه در بازدید از موسسه کشتی‌سازی شهید محلاتی بوشهر افزود: فعال‌سازی صنایع از برنامه‌های کوتاه مدت دولت سیزدهم است و توسعه طرح‌هایی که به  این مهم کمک می‌کند یکی از ۱۰ پروژه جاری وزارت صمت است.

وی با اشاره به مشکلات شرکت‌های تامین کننده تجهیزات صنایع برای ورود به بخش دریایی، بیان کرد: ورود به این بخش برای بسیاری از این شرکت‌ها اقتصادی نیست چرا که انجام تست‌ها و گواهینامه های مربوط به نصب تجهیزات آنها بر شناورها هزینه بر است و ما تلاش می‌کنیم در این زمینه از آنها حمایت کنیم.

جعفری افزود: جایگزینی شناورهای چوبی از دیگر طرح‌هایی است که پیشتر از سوی سازمان بنادر و دریانوردی حمایت می‌شد که اکنون این اعتبار به بخش تجهیز بنادر انتقال یافته اما باید جایگزینی در این زمینه پیدا کرد و این طرح می‌تواند بازار خوبی را برای صنایع دریایی فلزی ایجاد کند.

وی تاکید کرد: مسائل و مشکلات شرکت‌های تامین کننده صنایع دریایی به صورت مشخص ارائه شود تا در قالب طرح‌های فعال سازی صنایع مورد حمایت قرار گیرند.


منبع: https://www.irna.ir/news/84924140/%D8%B4%D8%B1%DA%A9%D8%AA-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AA%D9%88%D9%84%DB%8C%D8%AF-%D8%AA%D8%AC%D9%87%DB%8C%D8%B2%D8%A7%D8%AA-%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%B5%D9%86%D8%A7%DB%8C%D8%B9-%D8%AF%D8%B1%DB%8C%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%AD%D9%85%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D9%85%DB%8C-%D8%B4%D9%88%D9%86%D8%AF

جعفری اضافه کرد: از دیگر مشکلات این شرکت‌های تامین کننده تجهیزات صنایع، اندازه بازار آنها است که برای همکاری با صنایع دریایی باید قیمت تمام شده خود را تغییر دهند و این موضوع قیمت آنها را غیر رقابتی می‌کند و در غیر این صورت نیز شرایط برای آنها اقتصادی نخواهد بود.

وی اضافه کرد: فعال شدن اعتبارات اختصاص یافته به این بخش نیز از صندوق توسعه ملی و بانک ها در حال پیگیری است.

توسط علیرضا طهماسبی

علیرضا طهماسبی