سنیور سئو سئو محتوا: آموزش اصول سئو در تولید محتوا

ما در اینجا فقط به چند نوع مهم آن خواهیم پرداخت. این جمله که میگوید عقل انسان در چشم اوست، اینجا معنیدار میشود. خود واژه SEO هم مخفف عبارت Search Engine Optimization است که ترجمه دقیقش “بهینهسازی موتور جستوجو” میشود. اگر بخواهیم سئو را بهطور تخصصیتر توضیح دهیم، سئو مخفف عبارت Search Engine Optimization به معنای بهینهسازی سایت برای موتورهای جستوجو است. بهتر است یک عبارت شامل کلمات کلیدی اصلی هر صفحه را در تگ H1 قرار دهیم تا موتورهای جستجو بتوانند درک بهتری از محتوای صفحه داشته باشند. 1. به دلیل اینکه اکثر سایت ها این نماد را ندارند پس خود به خود کاربران حس می کنند شما نسبت به رقبا بهتر هستید پس باعث جلب توجه بیشتر کاربران می شود. بهینه سازی کلاه سیاه (Black Hat SEO): شامل روشهای است که موتورهای جستجو آنها را تایید نمیکنند و در تلاش برای به حداقل رساندن اثرات آنها هستند. تجربه نشان داده است که پستهایی که حداقل یک تصویر دارند، نسبت به پستهایی که اصلاً تصویر ندارند، رتبه و جایگاه بهتری دارند.

هر صفحه در وبسایت شما باید حداقل به یک صفحه دیگر مرتبط شده باشد. ازاینرو بهجای تمرکز کردن روی یک کلمه کلیدی خاص، باید واژههای هممعنی را نیز در نظر بگیریم. اهمیت لینک سازی تا حدی است که میتوان گفت حدود ۷۰ تا ۷۵ درصد از فرایند سئوی یک وبسایت به لینک سازی اختصاص دارد اما منظور این نیست که سئوی داخلی اهمیت کمتری دارد و میتوان از آن صرفنظر کرد یا انجام آن را به بعد موکول کرد! سئو یک فرایند است، تا زمانی که آن را درک نکرده اید و تجربه ای از آن ندارید، قدری پیچیده به نظر می رسد، اما در حقیقت این طور نیست. درصورتیکه در دیسکریپشن هر صفحه به شکل صحیح و اصولی از کلمات کلیدی همان صفحه استفاده کنید، سیگنالی به گوگل ارسال میکنید که بتواند درک بهتری از محتوای صفحه داشته باشد.

امروزه گوگل بیش از ۲۰۰ فاکتور را در امتیازدهی و رتبهبندی هر صفحه اینترنتی بررسی میکند. الکسا با استفاده از Alexa Toolbar که روی مرورگرهای نصب میشود، ترافیک سایت و سایر دادهها را بررسی میکند. از آن روز تولبار آلکسا میلیون ها بار دانلود شده و کاربران در سراسر دنیا هرکدام سهمی در تبدیل شدن سایت الکسا به یکی از بزرگترین دیتابیس های جهان داشته اند. یکی دیگر از خدمات الکسا مرتب سازی سایتهای جهان براساس محبوبیت است همچنین الکسا سایت ها را براساس کشور و زمینه کاری آنها رتبه بندی کرده و این اطلاعات را در اختیار کاربران خود قرار میدهد. در ادامه این مقاله برخی از تکنیکها و نکات سئو خارجی را بررسی میکنیم. اگر به این جمله با دقت بیشتری نگاه کنیم متوجه میشویم که توضیحات متا بطور غیرمستقیم بر رتبه شما در گوگل تاثیرگذارند، در ادامه دلیل آن را بررسی خواهیم کرد. متا تگ دیسکریپشن از اهمیت بالایی در فرایند سئو و بهینهسازی سایت برخوردار است. بعد از این موضوعات وارد بحث تولید محتوا میشیم که از اهمیت بسیار بالایی برخورداره.

به بیانی دیگر SEO مجموعه عملیات و روش ها برای تغییر استراتژیک وب سایت است که در جهت بهبود رتبه سایت و نمایش آن در نتایج جستجو طبیعی انجام می گیرد. به بیانی دیگر، بهتر است حجم تصاویر را تا جایی کاهش دهیم که تأثیر قابلتوجهی بر کیفیت تصاویر نداشته باشد. اگر میخواهید رتبۀ خوبی در کلمات کلیدی موردنظرتان کسب کنید بهتر است برنامۀ ویژهای برای تولید محتوا داشته باشید. بنابراین اگر ما میخواهیم وبسایت مناسبی داشته باشیم، به علم سئو هم نیاز داریم. با توجه به توضیحات بالا قصد داریم یک راهنمای گام به گام برای سئو تصاویر وب سایت به شما ارائه دهیم. برای مثال حدود چند سال پیش گوگل در ردیابی لینک های خارجی سایت ضعیف بود بنابراین عده ای با سوء استفاده از این ضعف گوگل و با ساختن لینک های بسیار زیاد اسپم برای سایت های خود توانسته بودند رتبه های خوبی در گوگل کسب کنند، اما همین که گوگل الگوریتم پنگوئن خود را ارائه کرد این سایت ها را جریمه کرده و رتبه هایی که از راه کلاه سیاه کسب کرده بودند را پس گرفت و حتی آن ها را به رتبه های بسیار پایین تر از قبل فرستاد. شما اینجا هستید تا بدانید سئو تکنیکال چیست و شامل چه مواردی میشود، پس به احتمال زیاد با مفهوم سئو (SEO) آشنا هستید، اما بگذارید خلاصهای در این باره بگویم.

بسته به کسب و کار و هدف شما بهینه سازی و پیاده سازی آن می تواند تاثیر بسزایی بر روی کسب و کار شما داشته باشد. حتی برخی مواقع تاثیر بسیار خوبی روی ظاهر شدن تصاویر در نتایج گوگل دارد. استانداردهایی مانند استفاده صحیح از تگ های HTML، بهینهسازی سرعت سایت و نشانهگذاری تاثیر زیادی بر سئو سایت شما دارد. تگهای هدینگ برای مشخص کردن تیترهای موجود در متن صفحات ایجادشدهاند و سایز آنها به ترتیب از H1 تا H6 کوچکتر شده و به همین نسبت از اهمیت آنها نیز کاسته میشود. ازنظر سئو، تگ H2 تأثیر بیشتری نسبت به تگ H3 دارد و میتوانید برای زیر تیترهای مهمتان از H2 و برای زیر تیترهایی که اهمیت کمتری دارند از H3 استفاده کنید. ۶ تگ عنوان از تا وجود دارند که تگ h1 از اهمیت بیشتری برخوردار است و ارزش تگ های بعدی به ترتیب کاهش می یاید. که معمولاً در هر بار مراجعه به وبسایت تغییری نمیکنند، بهصورت فشردهشده در مرورگر کاربر ذخیرهشده و هنگام مراجعۀ بعدی کاربر، بهجای فراخوانی این فایلها از روی سرور، از سیستم خود کاربر فراخوانی میشوند. علیرغم پیشرفت بسیار سریع تکنولوژی و افزایش روزافزون ضریب نفوذ اینترنت در کشورمان، هنوز بسیاری از فروشندگان و یا صاحبان کسبوکار برای افزایش فروش خود به دنبال روشهای سنتی و بعضاً منسوخشده هستند؛ در این روشها معمولاً با بیشترین هزینه، کمترین نتیجه حاصل خواهد شد و ممکن است درنهایت موجب کاهش شدید یا قطع بودجۀ بازاریابی و تبلیغات آنها شود.

زیرا گوگل متا دسکریپشن را جزو فاکتورهای رنک دهی خود نمی دادند. جهت ایجاد توضیحات متا شما فقط 155 کاراکتر می توانید بنویسید و این به این معنی است که شما در حد یک توئیت مجال این را دارید که مخاطب را برای ورورد به سایت خود ترغیب نمایید. توضیحات متا باید آنقدر کامل و جذاب باشد تا کاربران بیشتری به سوی شما جذب شده و وارد سایت شما شوند. توجه داشته باشید که جفت ویژگی، مقدار href باید نام دامنه کاملاً واجد شرایط باشد. فرآیند بهینه سازی تصاویر شامل عناصری همچون نوع تصویر، سایز، زمان بارگذاری، بهینه سازی Alt Text و استفاده از کلمات کلیدی در نام فایل تصاویر است. متنهای موجود در صفحات مختلف وبسایت درواقع مواد خامی هستند که ما قصد داریم با استفاده از ترفندهای سئو، در معرض دید کاربران قرار دهیم. این الگوریتم با شناسایی و زیر نظر داشتن سایتهای مرجع، فرصت خوبی را در اختیار سایتهای کوچک قرار میدهد تا جایگاه خوبی را در نتایج گوگل کسب کنند. افزودن Schema markup به صفحات وب (در صورت نیاز) فرصت را برای نمایش در Rich Snippets فراهم می­کند. سپس لیست کاملی از تجزیهوتحلیل سایت به شما نمایش میدهد. 1. افزایش رتبه: یکی از مرسومترین نوع قرارداد سئو بر حسب افزایش رتبه سایت مشتری هست.

کار بر روی سئوی خارجی بسیار حساس و پیچیدهتر از سئوی داخلی است؛ زیرا ممکن است با کوچکترین اشتباهی از سوی گوگل جریمه شوید و رتبۀ فعلی وبسایتتان را نیز از دست بدهید. Manually build links یا لینکهای ساخته شده دستی: در این روش مستقیما با مدیران سایت و وبلاگ نویسان مذاکره میکنید و از آنها میخواهید لینکتان در سایتشان قرار دهند. نکته تکمیلی بخش لینکها هم این است که به لینکهای فالو، لینکهای دوفالو (DoFollow) و به بک لینکها، لینکهای ورودی (Inbound Links) هم میگویند. برای افزودن ویژگی نوفالو به لینک های خروجی در وردپرس می توانید از افزونه بسیار کاربردی و کم حجم Title and Nofollow For Links استفاده کنید و بعد از نصب و فعال سازی یک گزینه در قسمت گذاشتن پیوند در وردپرس اضافه میشه که با فعال کردن آن روی هر لینک ویژگی نوفالو اضافه می شود.

بهتر است که تصاویر مورد نظر نزدیک به محتوای مرتبط با خود باشند. طبق اعلام رسمی گوگل، بیش از ۲۰۰ پارامتر مختلف هنگام رتبهبندی نتایج جستجو مورد ارزیابی قرار میگیرد و درنهایت مشخص میشود که کدام وبسایتها در چه کلمات کلیدی در چه رتبهای از نتایج گوگل نمایش داده شوند. در ادامه نحوه ساخت و ثبت نقشه سایت وردپرس را آموزش داده ایم. همان طور که در این مطلب مشاهده کردید، سئو صفحات دسته بندی در وردپرس می تواند تأثیر شگرفی در سئوی سایت و جذب مخاطبان داشته باشند. » این دسته از متا دیسکریپشنها را بیشتر میپسندد. گوگل همیشه در اعلامیههای خود می گوید توضیحات متا به هیچ وجه در رتبه بندی سایت تاثیر ندارد. در این بخش گزینه های مختلف و حرفه ای وجود دارد که تک تک آنها روی سایز تصویر تاثیر گذار هستند. به همین دلیل کاربران برای اینکه بتوانند در گوگل به رتبۀ خوبی برسند، از کلمات کلیدی بهدفعات و به تعداد زیاد در متن خود استفاده میکردند و اتفاقاً در بسیاری از موارد نیز میتوانستند رتبههای خوبی کسب کنند؛ اما در حال حاضر شرایط کاملاً متفاوت است و الگوریتمهای گوگل به حدی هوشمندانه عمل میکنند که نمیتوان آنها را فریب داد. سالهای قبل شاهد آن بودیم که بسیاری از نتایج جستجو ارتباطی به عبارت جستجو شده نداشتند؛ زیرا با گذر زمان و آزمونوخطا، روشهای تقلب برای رسیدن به رتبههای اول گوگل توسط کاربران کشف شد و وبسایتهای اسپم و تبلیغاتی توانسته بودند با استفاده از این روشها در بسیاری از کلمات کلیدی غیر مرتبط در رتبههای اول گوگل نمایش داده شوند.

بااینوجود پیشنهاد میکنیم همیشه با سایتهای معتبر و مرتبط با موضوع سایت خودتان، لینک سازی کنید. پیشنهاد می کنیم محصول آموزش انتخاب کلمه کلیدی در سئو را تهیه نمایید. به این منظور وبسایت Optimizilla را پیشنهاد میکنم که بدون افت کیفیت تصاویر شمارا کاهش حجم میدهد. سئوی خارجی، مجموعه اقداماتی است که در خارج از وبسایت انجام میدهیم تا وبسایتمان را در کلمات کلیدی هدف به رتبههای برتر برسانیم. بخشی از این اقدامات بر روی وبسایت و برخی دیگر نیز بیرون از وبسایت انجام میشوند تا درنهایت موجب رسیدن به رتبههای برتر در کلمات کلیدی هدف و افزایش بازدیدکننده از موتورهای جستجو شود. اگر بتوانید سئوی وبسایتتان را به اندازه کافی قوی بکنید، قطعا در رتبههای بالاتری در موتورهای جستوجو قرارخواهید گرفت. امروزه شغلی با عنوان «مهندس سئو» یا «متخصص سئو» و یا بهطور عامیانهتر «سئوکار» به وجود آمده است که این افراد به شما کمک میکنند تا بتوانید وبسایتتان را در کلمات کلیدی مرتبط با کسبوکارتان به رتبههای اول نتایج جستجوی گوگل برسانید. در ۲۷ می ۲۰۰۳، دادگاه شکایت علیه گوگل را رد کرد؛ زیرا سرچکینگ نتوانست ادعایش را که میتوانست منجر به دریافت خسارت شود، اثبات کند. زیرا مخاطبان امروزی اصلاً حوصله خواندن مقالات طولانی را ندارند و یک ویدیو با کیفیت به سادگی میتواند نیاز آنان را برطرف کند.

استفاده از این تکنیکها نیاز به تخصص و تجربه کافی دارد، زیرا هر حرکت اشتباهی میتواند به سئوی سایت آسیب برساند. یک موتور جستجو با دانلود صفحات وب و دنبال کردن پیوندهای موجود در این صفحات در وب حرکت می کند تا صفحات جدیدی را که در دسترس قرار گرفته اند را کشف کند. شاید بارها برای شما نیز اتفاق افتاده باشد که وبسایتهای کند را فراموش کنید. این موضوع در سایتهایی که تجارت الکترونیک میکنند، زیاد اتفاق میافتد. برای هر صفحه از سایت خود عنوان مناسب و مربوط به موضوع صفحه خود قرار دهید. نکته بعدی درباره بهینهسازی تصاویر، مربوط به انتخاب نام مناسب است. از کلمه کلیدی هایی که برای محتوا انتخاب کرده اید خیلی طبیعی در متن استفاده کنید. احتمالاً هدف شما از مطالعۀ این مقاله، کسب مهارتهایی درزمینۀ بازاریابی و افزایش فروش است. اگر وبسایت شما تازه تأسیس است، با رعایت نکات گفتهشده در این مقاله، منتظر کسب اعتماد گوگل باشید. ما در این مقاله، دو نمونه از محبوبترین افزونهها یعنی Yoast و RankMath، نحوه انجام این کار روی این پلاگینها را بررسی خواهیم کرد.

دلیل این امر این است که افراد میتوانند به دامنهی شما لینک دهند که به تلاشهای کلی شما در سئو نیز کمک میکند. بنابراین مخاطب بدون مزاحمتهای بصری و محتوایی مطلب را تا انتها مطالعه میکند و زمان حضور او در صفحه کاهش پیدا نخواهد کرد. به نقل از ویکی پدیا سئو مجموعه ای از استراتژی، قوائد و اصول است که از آن می توان برای افزایش ترافیک و رتبه بندی بالاتر یک وب سایت در موتور های جستجو استفاده کرد. یا میتوانید تنظیم کنید که پس از هر بار بهروزرسانی سایت، ویرایش یک صفحه، انتشار پست جدید و… این افزونه با هر بار انتشار یک مطلب یا صفحه در وبسایت، وجود آن را به موتورهای جستجو اطلاع می دهد.

به همین صورت است که رباتهای جستوجو به صورت دقیقی تخمین میزنند که یک وبسایت یا صفحهی وب با چه میزان موفقیت میتواند چیزی را که جستوجوگر به دنبالش است، ارائه دهد. طنزی بین سئوکاران هست؛ کجا میتوانم چیزی را قایم کنم تا کسی آن را پیدا نکند؟ با استفاده از ابزار پرکاربرد گوگل آنالیتیکس (google-analytics) میتوانید اطلاعاتی درباره کاربران، مدتزمان سپری کرده در سایت شما، آمار بازدید صفحات، نرخ تبدیل کاربران به مشتری و بسیاری از اطلاعات پرکاربرد دیگر را به دست آورید. نتایج بصورت واضح گویای همه چیز هستند: هر چه رتبه بالاتر باشد، نرخ کلیک هم افزایش پیدا میکند! در بهار سال 2011، موسسه تحقیقاتی Slingshot SEO مطالعهای در مورد نرخ کلیک (اینکه بر روی هر لینک چند بار کلیک میشود) انجام دادد. اما نکته منفی درمورد این سایت، نحوه ارائه خدمات است که محدودیتهایی در مورد داده اعمال می کند و باید از طریق یک حساب بیمه آن را برطرف کنید.

توجه داشته باشید که شما تازهکارها، در ابتدای راه قرار دارد و برای حرفهای شدن باید مقالات بیشتری را مطالعه و تجربه کنید. یک دلیل مهم دیگر برای استفاده از دادههای ساختاریافته این است که به گوگل کمک میکند بهتر متوجه شود که بیزنس شما چیست و در کجای وب باید قرار گیرد. تگهای H4 تا H6 تأثیری در فرایند سئو ندارند و بهتر است از آنها استفاده نکنید. در فرایند لینک سازی، لینکها باید در وبسایتهای مرتبط و باکیفیت ایجاد شوند. شما باید سایت خبری خود را بر کنسول گوگل متصل کنید و تمام اخطارهای گوگل را بلافاصله رفع کنید. ازاینرو تگ Alt است که به موتورهای جستجو کمک کنید تا موضوع و مفهوم تصویر را بفهمد. طبق تعریفی که در ویکی پدیا با مقاله ای تحت عنوان بهینه سازی موتور جستجو نوشته شده ” سئو روند مناسب برای بهتر دیده شدن سایت یا یک صفحه ، در نتایج موتورهای جستجو است و هر سایتی که بتواند رتبه بهتری در نتایج جستجو کسب کند ، شانس جذب مشتری و درآمد بیشتر را خواهد داشت”.

اجرای درست اصول سئو بر روی سایت ها تأثیر بالایی بر کسب و کار آنلاین دارد. اگر سرعت سایت خود را در Google PageSpeed تست کرده باشید از طرف گوگل پیشنهادی دریافت خواهید کرد که متن آن حذف مسدود کننده اجرای فایل های جاوا اسکریپت و CSS است. برای آنکه مشتریان و بازدید کنندگان شما افزایش یابند می توان از متد های بازاریابی استفاده نمود یکی از این ترفندها Call to action یا دعوت از مشتری می باشد . تا مدت های طولانی در آن جایگاه قرار خواهد داشت و بدین ترتیب همه روزه میتوانید انتظار بازخورد های مثبت از آن را داشته باشید و کلمات کلیدی دیگری را برای کسب رتبه مناسب در نظر بگیرید تا بازدید کنندگان شما روز به روز بیشتر و بیشتر گردند . اجازه دهید به گونه دیگری آن را توضیح دهیم؛ بیشتر کلمات کلیدی که در گوگل جست و جو میشوند، کلمات کلیدی طولانی هستند. اجازه بدهید این ادعا را بی هیچ، چون و چرایی قبول کنیم، اما مخاطب چطور باید به دنبال نام شما باشد یا در میان فهرستی از رقبای قدرتمند، محصول شما را انتخاب کند؟

تعریف دامنه کنونیکال و URL های صفحه شما برای جلوگیری از مشکلات سئو و تأیید اعتبار دامنه سایت ضروری است .خوشبختانه امروزه افزونه های مختلف سئو وردپرس تعریف دامنه ها و URL های متعارف وب سایت را برای همه افراد سریع و آسان کرده است که شما با کمی مطالعه در مورد تاثیر URL ها و تنطیمات آن ها در وردپرس با استفاده از مقالات آموزش وردپرس ، تنها با چند کلیک ساده شما قادر خواهید بود که این گونه ادرس ها و یا آدرس های دیگر را برای سایت خود ایجاد کنید . با ما در مقالات بعدی همراه باشید تا به یک سئو کار حرفهای تبدیل گردید. در این مقاله سعی شد ضمن آشنایی کامل با مباحث سئو و بهینهسازی سایت، به سرفصلهای جزئیتر مانند سئوی داخلی و سئوی خارجی همراه با توضیحات نسبتاً کاملی در مورد آنها پرداخته شود. درواقع عنوان صفحات میتوانند بیشترین اطلاعات را در مورد موضوع متن در اختیار گوگل قرار دهند.

یک لینک طبیعی لینکی است که به صورت طبیعی به وب سایت شما داده می شود. 5. در سال 2005 یک الگوریتم جدید به نام NoFollow معرفی شد. لینکهای خروجی خود را Nofollow کردهاند و به همین دلیل لینکهای به اشتراک گذاشتهشده در شبکههای اجتماعی معمولاً توسط رباتهای گوگل نادیده گرفتهشده و دنبال نمیشوند اما این به معنی بیتأثیر بودن لینکهای نوفالو نیست. کلمات کلیدی مربوط به عید نوروز معمولاً در ۲ الی ۳ ماه انتهای سال ترند میشوند اما پس از عید نوروز، جذابیت آنها طی ۱ ماه شدیداً کاهش مییابد. بعد از انجام تست اگر مشکلی وجود نداشت، از این چالش به خوبی عبور کرده اید. در بین عبارت های نمایش داده شده صرفا آنهایی که علامت گذاری کرده ام برای استفاده در مقاله ای با کلمه “آموزش سئو” مناسب هستند. در برخی موارد ایرادات فنی چنین اشکالی به وجود می آورند و محتوای یکسانی به کاربر و ربات های گوگل نشان داده نمی شود. اگر می خواهید که سایت شما در رتبه اول گوگل قراربگیرد نباید نقص های فنی داشته باشد. با استفاده از سئو فنی ، می توانید به موتورهای جستجو در دسترسی ، خزیدن ، تفسیر و فهرست بندی صفحات وب سایت تان بدون هیچ مشکلی کمک کنید.

نام فایل های تصویری به گوگل و سایر خزنده های موتورهای جستجو در مورد موضوع تصویر هشدار می دهد. این هم خدمتتان عرض کنم که وقتی ما در مورد سئو در موتور جستوجو حرف میزنیم، معمولا منظورمان گوگل است چرا که بیش از 91 درصد جستوجوهای انجام شده در کل ایران از روی گوگل انجام میشوند! درواقع با قرار دادن لینک یکی از مطالبتان در شبکههای اجتماعی مانند اینستاگرام، توجه مخاطبان را جلب میکنید و آنها را برای لایک، کامنت و به اشتراکگذاری مطالبتان تشویق میکنید. چون کسی که این کلمه را سرچ میکند فقط انتخاب کرده گوشی سامسونگ را میخواهد و هنوز مدل گوشی مورد علاقه خود را پیدا نکرده، پس بهتر است باحجم قابل توجهی از مدل های گوشی سامسونگ رو به رو شود تا بتواند محصول مورد نظر خود را انتخاب کند. بررسی سئو سایت فرآیندی برای درک بهتر از وضعیت سئو یا بهینه سازی صفحات وب سایت است.

به تکنیک های سئویی که باعث کسب رتبه به صورت غیر اصولی و غیر استاندارد میشود نیز سئو کلاه سیاه گفته میشود. اسم این کلاهبرداری سئوی کلاه سیاه است. این کار آن ها را بصورت طبیعی (و نه دستکاری شده) رتبه بندی میکند که به آن سئوی کلاهسفید میگویند اما اگر جایی اسم “سئوی اخلاقی” هم شنیدید تعجب نکنید چون همان سئوی کلاه سفید است! با دریافت لینکهای مختلف و فعالیت در شبکههای اجتماعی و همچنین افزایش سرچ اسم برند شما در گوگل است که به اعتبار شما پی میبرد و امتیاز ویژهای برای شما در نظر میگیرد. وبسایتی که با فعالیت خود، تولید محتوا عالی و بهروز، نیازهای کاربران را برآورده میکند؛ یکی از وبسایت های معتبر شناخته میشود. یکی از دلایل توجه ویژۀ گوگل بهعنوان صفحات، نمایش عنوان در نتایج جستجو است؛ زیرا کاربران با مشاهدۀ عنوان صفحات تصمیم میگیرند که بر روی آن وبسایت کلیک کنند یا خیر.

در صورت بهره از روش های سئو کلاه سیاه, seo در اصفهان گوگل وبسایت شما را پنالی خواهد کرد (اسپم شدن سایت در گوگل) و شاهد افت ترافیک خود خواهید بود. این الگوریتم وظیفه شناسایی لینکهای اسپم را برعهده دارد. در این مقاله کوشیدهایم تا به بعضی از سوالاتی که ذهن هرکسی را در رابطه با سئو درگیر میکند، جواب بدهیم: سئو به زبان ساده چیست؟ به دلیل همین “همه دانی” که در بحث سئو ایجاد شدهاست، تصمیم گرفتیم مقاله جامع و مفیدی صرفاً جهت معرفی سئو بنویسیم تا بعضی از کجفهمیهای موجود در این زمینه را از بین ببریم. بدیهی است تبلیغات در گوگل و انجام سئوی سایت هر دو شامل هزینه می شود ولی در بحث تبلیغات شما، هزینه را به گوگل می پردازید ولی برای بهینه سازی سایت، با استخدام کارشناسان مجرب و متخصص سئو، برای ارتقای رتبه سایت خود، مبالغی را پرداخت می کنید. در ادامه وارد بحث اصلی سئو خواهیم شد؛ قرار است کمی سئو بیاموزیم و رفتهرفته خودمان گلیمِمان را از آب بیرون بکشیم و وبسایتمان را بهینه سازی کنیم! اگر بخواهیم این سه کلمه را بهصورت دقیق ترجمه کنیم باید بگوییم «بهینهسازی موتور جستجو» اما ترجمۀ بهتر و رایجتر میتواند عبارت «بهینهسازی سایت برای موتورهای جستجو» باشد.

تعداد دیگری هم از وبسایت ها وجود دارند که قوانین موتورهای جستوجو گر را چندان دوست ندارند و همیشه سعی میکنند دستکاریهایی در کدنویسی و کلمات کلیدی خود بکنند تا رتبه بالاتری در گوگل داشته باشند! کافیست با گوگل دوست شوید! شما میتوانید با دانلود سئو چیست pdf به راحتی هرآنچه که در این مقاله گفته شده را به صورت جزیی تر یاد بگیرید و برای آموزش پیشرفته سئو آماده شوید. این کد ها اگر بهینه نوشته نشده باشند، سایت شما را به خطر می اندازند. این مقالات در حوزه های مختلفی نوشته شده اند و اصول سئو محتوا در آن ها رعایت شده است. اگر میخواهید یک خوراک خوشمزه و جذاب برای رباتهای گوگل آماده کنید، از هر مقالهای که تهیه میکنید، به صفحات مرتبط و مقالات دیگرتان لینک بدهید. بااینوجود زمانی که یک کاربرد بعد از ورود به صفحهای از یک سایت، از آن سریع خارج میشود، این مفهوم و پیغام را برای گوگل داد که این صفحه دارای محتوای باارزش نبوده و یا برای آنچه کاربر به دنبالش بوده است، مفید واقع نشده.

ما باید از تگهای هدینگ بهطور مناسب و بهینه در صفحات مختلف وبسایتمان استفاده کنیم تا ازنظر سئو وبسایتی استاندارد و بهینه داشته باشیم. چگونه از Angular JS استفاده کنیم؟ از آنجایی که تعداد افرادی که از موتورهای جستوجو برای ارائه خدمات و محصول استفاده میکنند بسیار زیاد است و تعدا کاربران این سایت ها از آن هم بیشتر است، موتورهای جستوجو مجبور شدهاند یک سری قوانین برای رتبهبندی و ترتیب نمایش این سایتها تعیین کنند. بیش از ۱۴ سال قبل یعنی در سال ۲۰۰۴، علمی به نام سئو (SEO) که مخفف سه کلمۀ Search Engine Optimization به معنی «بهینهسازی موتورهای جستجو» یا به عبارت بهتر «بهینهسازی سایت برای موتورهای جستجو» است در جهان شکل گرفت و مدیران وبسایتها متوجه شدند که میتوانند با رعایت یک سری اصول و قوانین مشخص، وبسایت خود را در کلمات کلیدی مختلف به رتبههای اول نتایج جستجوی گوگل برسانند. سئو مجموعه اقداماتی است که برای رسیدن به رتبههای برتر موتورهای جستجو انجام میدهیم. است. تخصص این مجموعه بهینهسازی وبسایتها برای موتورهای جستجو، دریافت ورودی از گوگل و همینطور رشد و توسعه کسبوکار و عملی کردن یکی از بخشهای مهم دیجیتال مارکتینگ است که شما می توانید برای استفاده از این سرویس از طریق فرم تماس با ما اقدام کنید.

با این اوصاف موتورهای جستجو تمامی آدرسهای زیر را به عنوان یک صفحه مجزا در نظر میگیرد. گوگل بارها بر این موضوع تأکید کرده است که محتوا را صرفاً برای کاربرانتان تولید کنید نه برای کسب رتبه در موتورهای جستجو. به عبارت ساده، بهینه سازی موتورهای جستجو یا سئو، فرایند ایجاد تغییرات در طراحی و محتوای وب سایت شما به منظور کمک به دیده شدن آن در موتورهای جستجو است. به فرایند تهیۀ این متنها، تولید محتوا گفته میشود. این الگوریتم محتوای نامناسب و کپی شده از سایتهای دیگر را شناسایی میکند و باعث جریمه شدن سایتها میشود. عنوان صفحه مهمترین پارامتری است که گوگل توجه ویژهای به آن دارد و در رتبهبندی صفحات وبسایت نقش مهمی را ایفا میکند. این مقاله به شما کمک می کند با جاوا اسکریپت بیشتر آشنا شده و با نقش آن را در طراحی وب سایت و سئو سایت بیشتر آشنا شوید. اگر چه گوگل گفته است صرفا داشتن اسکیما کمکی به سئو نمی کند اما ما باید این استاندارد ها را پیاده کنیم تا سایت ما مورد پسند گوگل قرار بگیرد. زمانی که لینک یکی از صفحات سایت شما در سایر سایت ها قرار بگیرد. این امر غیرمعمول نیست که محتوا در وبسایتهای مختلف به صورت هم زمان پخش شود تا در مقابل مخاطبان جدید قرار بگیرد.

اجازه دهید اینطور نگاه کنیم که داشتن یک وبسایت یا فروشگاه اینترنتی خوب و حضور در رتبههای اول نتایج گوگل، مانند آن است که در هر استان، شهر، خیابان و کوچه، یک شعبه از فروشگاه شما وجود دارد و تمامی افرادی که به دنبال خرید کفش هستند میتوانند هرلحظه که اراده کنند وارد فروشگاه شما شده و خریدشان را انجام دهند. یکی از بهترین و مهمترین روشهای افزایش بازدید سایت، رسیدن به رتبههای اول گوگل در کلمات کلیدی مرتبط با زمینه فعالیت وبسایتتان از طریق کار بر روی سئو و بهینهسازی سایت است. برای کسب رتبههای بالاتر نیاز به بهبود سئوی داخلی و رفع مشکلات درونی سایت است. چنین ساختاری شناسایی و رفع مشکلات ایندکس و سئو تکنیکال را بسیار دشوار می کند. استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی میتواند شما را توسط گوگل جریمه کند و استفاده کم نیز شما را در معرض دید کاربران هدف قرارنمی دهد.

کلمات کلیدی LSI محل اختلاف در جامعه سئو است. هدف سئو کمک به وب سايتها در بدست آوردن محل بالا در نتايج جستجوي google و افزايش ارتباط بين صفحات و کلمات کليدي وارد شده توسط کاربران است. سابقا برای اینکه یک صفحه رتبه خوبی بگیرد؛ کلمه کلیدی مد نظر خود را در اکثر نقاط صفحه و به تعداد زیاد به کار میبردند تا به موتورهای جستجو این طور القا کنند که این صفحه ارتباط زیادی با این کلمه کلیدی دارد و تجربه کاربری در اولویت دوم قرار داشت. معمولا موتورهای جستجو مانند گوگل این متن توضیحات که در متا دیسکریپشن درج شده را در نتایج خود نمایش می دهند که باعث می شود نرخ کلیک بر روی عنوان مطلب بالا رود. اگر از متا تگ Open Graph استفاده نکنیم، چه اتفاقی میافتد؟

هر مرورگر دارای جاوا اسکریپت میتواند کد جاوا اسکریپت را درک و تفسیر کند. باید صبور باشید و به روباتهای گوگل زمان بدهید تا درک کنند که سایت شما لیاقت بودن در صفحه اول را دارد! اگر به دنبال شرکتی هستید که تمام کارها را برای شما انجام دهد، باید انتظار داشته باشید که کمی بیشتر از شرکتی که برخی از کارها (مانند نوشتن وبلاگ و مقاله) را انجام می دهد هزینه خدمات سئو پرداخت کنید. برای اینکه بتوانید دیسکریپشن مناسب و بهینهای برای صفحات مختلف وبسایتتان بنویسید توصیه میکنم حتماً مقالۀ نوشتن بهترین Meta Description را مطالعه کنید. در صورتی که تمایل ندارید صفحهای توسط گوگل یا دیگر موتورهای جستجو را با استفاده از فایل robots.txt مسدود کنید تا از سرعت خزش مناسب اطمینان حاصل کنید. وقتی یک سایت با فریم ورک های JS ساخته شده باشد موتورهای جست و جو نمی توانند آن را پردازش و ایندکس کنند زیرا هیچ کدی برای کرول وجود ندارد.

توسط علیرضا طهماسبی

علیرضا طهماسبی