سایت های کاربردی فارکس چیست؟ تحلیل با ابزارهای تحلیل فارکس

سایت های کاربردی فارکس چیست؟ تحلیل با ابزارهای تحلیل فارکس

آموزش فارکس و یادگیری آن مانند دیگر بازار های مالی یکی از مهم ترین و اولین قدم ها برای شروع سرمایه در این بازار جهانی می باشد. نداشتن دانش لازم و عدم تسلط به موضوعات و مبانی فارکس قطعا شما را دچار مشکل خواهد کرد. تجارت در بازارهای مالی بسیار پرخطر است و ممکن است تمامی دارایی خود را در این بازارها از دست بدهید. ضروری است پیش از انجام هرگونه معامله ، قوانین و ضوابط استفاده را مطالعه نمایید و در صورت نیز از اینجا آموزش معاملات را فرا بگیرید. برای ثبت نام در این بازار، کافی است که یک حساب کاربری در بروکر آی تی بی ایجاد نموده، سپس حساب معاملاتی خود را انتخاب نمایید.

فارکس، بزرگترین بازار مالی دنیاست و همین باعث میشود که بیشترین نقدینگی را در بین بازارهای مالی داشته باشد. و این باعث میشه که بتونید با پول های خیلی کم هم در این بازار فعالیت کنید(حتی با ۱۵ دلار). حجم معاملات انجام شده در این بازار بسیار بیشتر از سایر بازارهای مالی است، بطوریکه حجم معاملات صورت گرفته در آن به بیش از ۶ تریلیون دلار در روز می رسد.

  • در این درس با مبحث مهم نحوه خواندن و تفسیر گزارش کات آشنا خواهید شد.
  • همانطور که انتظار می‌‌رفت، مانند گذشته دلار آمریکا به عنوان محبوب ترین ارز باقی ماند.
  • این پول استقراضی در واقع وام اعطا شده از سوی بروکر به سرمایه‌گذار است.
  • حال چنانچه میزان سرمایه شما پایین بوده و از اهرم بالایی برای معاملات خود استفاده نمایید، ممکن است ظرف تنها چند دقیقه، تمامی سرمایه شما به باد رود.
  • معامله گران بازارهای مالی اولین بار که با نمودارهای رنکو آشنا می شوند به این نتیجه خواهند رسید که استراتژی رنکو می تواند برای آنها بسیار کمک دهنده باشد، برای مشاهده کامل متن کلیک کنید.
  • نرخ بهره برای واحد پول هر کشور یکی از مهمترین عوامل تاثیرگذار بر قدرت یا ضعف یک ارز است.

بنابراین لازمه موفقیت را فقط می بایست در آموزش فارکس با متدی علمی و تجربه کافی جستجو کرد. (بعداً شاخص های مختلف اقتصادی ، سیاسی و سایر شاخص ها (اصول) را بررسی خواهیم کرد). در هر اقتصاد آزادی، ارزهای ملی توسط نیروهای بازار ارزش گذاری می‌شوند، که عرضه و تقاضای آن را تعیین می‌کنند.

که ارزش دلاری این پیپ بر اساس حجم یا لاتی که میزنید محاسبه میشود. برای اطلاع از نحوه محاسبه لات و ارزش دلاری پیپ، دوره صفر تا صد فارکس را مشاهده کنید. در این میان برخی جفت ارزهای بازار فارکس هستند که شامل دلار آمریکا نبوده ولی جزو ارزهای تاثیر گذار در اقتصاد جهان هستند. سایت بیبی پیپس را می‌توان یکی از سایت‌هایی دانست که برای بسیاری از کاربرانی که به تازگی وارد بازار فارکس شد‌ه‌اند مناسب است. این سایت روزانه مقالات بسیاری را در رابطه با، استراتژی های معامله‌گری، تحلیل تکنیکال و… منتشر می‌کند. این سوال به واقع یکی از پرتکرار ترین سوالاتی است که از من در خصوص آموزش بازار رمز ارزها پرسیده میشود.

چگونه جفت ارز مصنوعی را معامله کنیم و چه بسا نباید؟!

همچنین در پایان نکاتی پیرامون نحوه معامله جفت ارز USD/CAD خواهید آموخت. با مطالعه این درس خواهید دانست که چرا امریکا بزرگترین اقتصاد جهان بوده و نحوه اثرگذاری اخبار اقتصادی آن بر بازار فارکس چگونه است. آشنایی با سیستم های مالی امریکا، عوامل موثر بر دلار امریکا، فدرال رزرو، شاخص های مهم اقتصادی امریکا، اوراق قرضه امریکا همه و همه بخش هایی است از آنچه در این درس یاد خواهید گرفت. در این درس خواهید آموخت که نحوه تاثیرگذاری جفت ارزهای کراس بر ارزهای دلاری چگونه است.

با استقراض از بروکر، سرمایه‌گذاران می‌توانند به معاملات ارزی کلان‌تری بپردازند. در نتیجه، با سرمایه‌گذاری پول استقراضی می‌توان با خرید و فروش ارز‌های خارجی به سود بیشتری دست پیدا کرد. اگرچه، سرمایه‌گذاری با پول استقراضی یک شمشیر دولبه به شمار می‌رود و ممکن است معامله‌گران از این طریق، ضرر بسیاری نیز متحمل شوند. جفت ارز‌ها به صورت ارز پایه و ارز کانتر اعلام می‌شوند و ممکن است بین آن‌ها ممیز، نقطه و خط تیره قرار گرفته باشد. در جفت ارز CAD/USD دلار ایالات متحده آمریکا ارز پایه و دلار کانادا ارز نقل‌شده هستند. اسم‌های کوتاه‌ شده‌ استفاده ‌شده برای ارز‌ها توسط سازمان استانداردسازی بین‌المللی انتخاب شده‌اند.

ریسک بوجود آمده از طرف معامله

این یکی از دلایل اصلی محبوبیت ارز خارجی در بین معامله گران است. این به این معنی است که تقریبا در هر منطقه زمانی وقتی روز معاملاتی ایالات متحده به پایان می رسد، بازار فارکس دوباره در توکیو و هنگ کنگ آغاز می شود. به این ترتیب، بازار فارکس می‌تواند در هر زمان بسیار فعال باشد و قیمت‌ها دائما در حال تغییر باشند.

در واقع ساعت‌های معاملاتی یا «سشن» فارکس به این بستگی دارد که امکان معامله در کدام یک از کشور‌های شرکت‌کننده در فارکس فراهم باشد. در صورت هم‌پوشانی، نواحی زمانی طبق قرارداد کلی به صورت زیر در نظر گرفته می‌شوند. زمان‌های ابتدایی نوشته شده مطابق «زمان استاندارد شرقی» (Eastern Standard Time | EST) و زمان‌های در پرانتز نوشته شده مطابق «زمان جهانی هماهنگ‌شده» (Universal Time Coordinated | UTC) هستند.

در واقع به وسیله این الگوها می توانیم جهت حرکت قیمت در آینده را حدس بزنیم. بسیاری از معامله گران در سرتاسر دنیا از این الگوهای کلاسیک استفاده می کنند. در نتیجه میزان اثربخشی این الگوها با افزایش تعداد افرادی که از آن ها استفاده می کنند، بیشتر می شود. این الگو ها به دو دسته عمده ادامه دهنده و بازگشتی تقسیم می شوند. منظور از الگوهای بازگشتی، تغییر روند از صعودی به نزولی و بالعکس است. الگوهای ادامه دهنده هم باعث ادامه حرکت ِ روند وبلاگ دلتا فعلی می شوند.

فقط شما باید بررسی کنید بر اساس تحلیل تکنیکال ریسک به ریوارد چنین معامله ای منطقی هست یا نیست و اگر منطقی بود وارد بشید. در منوهای بالای سایت، منوی بروکرهای فارکس تعدادی از بروکرهای مطرح و معروف رو بررسی کردیم و آموزش نحوه افتتاح حساب و شارژ و برداشت هاشون رو قرار دادیم. در مورد کار با پلتفرم هم به زودی مقالات تکمیلی رو سایت قرار می گیره. با سلام ، باورش خیلی سخته که این حجم از محتوای باکیفیت آموزشی تو کشور بصورت رایگان ارائه بشه، واقعا توصیف زحمتی که کشیده شده واسه مطالب میسر نیست. از همه عوامل محترم سایت صمیمانه تشکر می کنم و بهترین هارو براتون آرزو دارم . بازار فارکس از ساعت 1 و نیم بامداد دوشنبه (به وقت ایران) فعالیت خود را آغاز کرده و تا ساعت 1 بامداد شنبه (به وقت ایران) به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

توسط علیرضا طهماسبی

علیرضا طهماسبی