ساخت نیروگاه ۱۲ هزار مگاواتی در کشور هدف‌گذاری شده است

امام جمعه ساوه نیز در این نشست با اشاره به توان بالای ساوه در زمینه تولید و صنعت گفت: مسئولان موظف هستند که برای رشد و توسعه صنایع و تولید داخل حمایت‌های همه جانبه خود را عرضه کنند و در این راه از هیچ کمکی دریغ نکنند.

در این نشست چند تن از صنعتگران و تولید کنندگان ساوه به بیان مشکلات خود پرداختند.


منبع: https://www.irna.ir/news/84829773/%D8%B3%D8%A7%D8%AE%D8%AA-%D9%86%DB%8C%D8%B1%D9%88%DA%AF%D8%A7%D9%87-%DB%B1%DB%B2-%D9%87%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D9%85%DA%AF%D8%A7%D9%88%D8%A7%D8%AA%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%DA%A9%D8%B4%D9%88%D8%B1-%D9%87%D8%AF%D9%81-%DA%AF%D8%B0%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%B4%D8%AF%D9%87-%D8%A7%D8%B3%D8%AA

فاطمی امین افزود: در شهرهای صنعتی که آلایندگی ها و تبعات منفی متوجه ساکنان است، تقسیم مساوی اعتبارات چندان معقول نیست و  باید از طریق افزایش منابع، کمبودها برطرف و  اقدامات حمایتی لحاظ شود.
وی تاکید کرد: حمایت از تولید و رفع موانع پیش رو از رویکردهای دولت است و تلاش خواهیم کرد تا با اعمال سیاست‌های تشویقی و حمایتی مشکلات مربوط به صنایع را در سطح کلان کشور برطرف کنیم.

مهدی الیاسی گفت : ساوه به عنوان یک قطب اقتصادی غیرنفتی در منطقه نقش مهمی را ایفا می‌کند و سالانه ارقام قابل توجهی ارزش افزوده و مالیات از این شهرستان وارد خزانه دولت می‌شود.

وی افزود: امیدواریم با تخصیص زمین و تسهیلات از طریق دولت و مشارکت شرکت های تولیدی مشکل مسکن کارگران در جوار شهرک های صنعتی برطرف شود و این قشر با برخورداری از یک سرپناه با تلاش بیشتری به کار و تولید بپردازند.

فاطمی امین گفت: به همه واحدهای تولیدی و صنعتی با نیاز بالای مصرف برق توصیه می‌شود که نسبت به احداث نیروگاه اقدام کنند و وزارت صمت هم در این زمینه حمایت های لازم را به عمل می آورد.

وی افزود: بر اساس قانون مصوب مجلس شورای اسلامی نرخ گاز برای تولید برق در واحدهای صنعتی و تولیدی معادل قیمت گاز برای نیروگاه‌ها محاسبه خواهد شد.

وی گفت: در این شهرستان همدلی اعضای شورای تامین و سایر مسئولان، حمایت از تولید و سرمایه گذاران نهادینه شده است.

وی افزود: برای جبران عقب ماندگی‌های گذشته در ساخت نیروگاه باید اقدام کوتاه مدت یعنی مدیریت مصرف با همکاری وزارتخانه های صمت و نیرو و جلوگیری از قطعی برق و همچنین اقدام بلندمدت با احداث و توسعه ظرفیت های نیروگاهی انجام داد که تامین و تولید ۱۲ هزار مگاوات ظرفیت نیروگاهی در دستور کار قرار گرفته است.

وزیر صمت در خصوص سهم پایین شهرهایی نظیر ساوه با درآمد بالا از ارزش افزوده، گفت: در اجرای  قانون ارزش افزوده نباید سهم ها به مساوات تقسیم شود.

فرماندار ساوه اظهار کرد: برای حل برخی مشکلات مطرح شده نیازمند حضور میدانی وزرای مختلف هستیم تا بتوانیم اعتبارات و دستورات لازم را برای رفع مشکلات دریافت کنیم .

معاون استاندار مرکزی و فرماندار ساوه نیز در این نشست با اشاره به مزیت های صنعتی این شهرستان گفت: در این شهرستان بیش از ۷۰۰ واحد تولیدی وجود دارد که زمینه اشتغال ۵۶ هزار نفر را فراهم کرده است .

حجت الاسلام جعفر رحیمی افزود: این شهرستان عنوان ویژه دارد و باید به توسعه زیرساختی و مشکلات آن هم به صورت ویژه رسیدگی شود و در سفر هیات دولت انتظار داشتیم که معاون اول رئیس‌جمهور در این شهرستان حضور یابد و بخشی از مشکلات را مرتفع کند.

امام جمعه ساوه گفت: یکی از مشکلات این شهرستان، نبود زیرساخت های درمانی است و مردم برای درمان به شهرهای مجاور می‌روند که این مسئله قابل قبول نیست و باید چاره اندیشی شود.

به گزارش ایرنا ، سید رضا فاطمی امین روز جمعه در جریان سفر رییس جمهور و هیات دولت به استان مرکزی در نشست با فعالان اقتصادی و صنعتی ساوه که در فرمانداری برگزار شد، افزود: عقب ماندگی‌های کنونی در ظرفیت تولیدی برق کشور به این دلیل است که در ۱۰ سال گذشته اقدامی برای تحقق تولید سالانه سه هزار مگاوات برق انجام نشد و همین مسأله کاستی بزرگی در حوزه نیروگاه‌های برقی کشور را ایجاد کرده است.

وزیر صمت اظهار کرد: حجم بالای صنعت در کشور به ویژه در ساوه که قطب صنعتی به شمار می رود متناسب با زیرساخت های لازم به خصوص در حوزه مسکن رشد نداشته است.

الیاسی با اشاره به لزوم توسعه زیرساخت های مناطق صنعتی، گفت: در برخی شهرک‌های صنعتی نوپا شهرستان ساوه زیرساخت هایی از قبیل امنیت، فاضلاب، معابر و آب و برق دچار مشکل است که این موضوع صنعتگران را با چالش روبرو کرده است.

حجت الاسلام رحیمی تصریح کرد: عرضه و تقاضا هم در حوزه مسکن ساوه همخوانی ندارد و نرخ اجاره و خرید خانه در این شهر سرسام آور شده و این مسأله فشاری مضاعف بر ساکنان عمدتا کارگری وارد کرده است.

وی با گلایه از نبود امکانات ویژه برای ساوه که عنوان فرمانداری ویژه را دارد، گفت: انتظار مردم ساوه این است که از مزیت های فرمانداری ویژه بهره مند باشند نه اینکه با سایر شهرستان ها تفاوتی نداشته باشند.

توسط علیرضا طهماسبی

علیرضا طهماسبی