روایت استاندار کرمانشاه از خدمات ده‌ها هزار میلیاردی دولت مردمی در صنعت و معدن استان

روایت استاندار کرمانشاه از خدمات ده‌ها هزار میلیاردی دولت مردمی در صنعت و معدن استان

امیری‌مقدم اظهار کرد: عملیات اجرایی طرح تولید کاشی اسلب شرکت چیاسرام زاگرس کرمانشاه نیز که یکی از طرح های مهم است با ۹۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری و پیش بینی ایجاد اشتغال ۶۰۰ نفر هم اینک از ۴۵ درصد پیشرفت برخوردار است.

وی اضافه کرد: در همین مدت هزار و ۳۲۱ فقره جواز طرح های توسعه ای صنعتی با سرمایه گذاری اسمی ۱۴۲ هزار و ۹۳ میلیارد ریال در استان صادر شد که پیش بینی اشتغال برای این تعداد ۳۰ هزار و ۸۶۳ نفر در سنوات آتی است.

وی همچنین یادآور شد: استان کرمانشاه در پرداخت تسهیلات به زنجیره های تامین مالی به میزان ۱۱۵ میلیارد تومان، رتبه دوم کشور و در ارزیابی عملکرد وزارت متبوع در ۲ ماهه ابتدای سال ۱۴۰۱ با کسب امتیاز کامل ۱۰۰ و رتبه A جزو استان های برتر کشور قرار بگیرد.

وی راه اندازی طرح توسعه پاکت سیمان سامان غرب، فعال سازی واحد بزرگ پاک مایه (شرکت خمیر مایه برتر)، بهره برداری از فاز سوم طرح توسعه کاشی بیستون، افتتاح زنجیره ارزش و طرح توسعه شرکت فرامان غرب در مجموع با هزار و ۴۷۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال برای ۳۹۰ نفر را از مهمترین طرح های اقتصادی استان در یک سال گذشته عنوان کرد.

«بهمن امیری‌مقدم» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به عملکرد یک ساله دولت سیزدهم در این استان افزود: گام رو به جلوی دولت در سرمایه گذاری و احیای صنایع راکد با قدرت تمام تداوم دارد.

امیری‌مقدم با اشاره به انعقاد تفاهم نامه فی مابین استانداری کرمانشاه و ایمیدرو نیز گفت: براساس این قرارداد این شرکت در زمینه پتانسیل یابی، پی‌جویی و اکتشاف استخراج فرآوری مواد معدنی، تامین زیرساخت و در حوزه تامین انرژی ۱۱ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری خواهد کرد.

ایجاد اشتغال برای ۱۲۵ نفر در حوزه معادن استان

ایجاد کسب و کارهای جدید

وی اظهار کرد: در یک سال گذشته با احیای ۳۴ واحد راکد اقتصادی در استان با سرمایه گذاری ۱۰ هزار و ۵۴۶ میلیارد ریال زمینه اشتغال برای ۸۰۶ نفر فراهم شد ضمن آنکه در همین مدت ظرفیت ۸۲ واحد نیمه فعال صنعتی نیز به میزان ۵۰۰ هزار تن افزایش یافت.

روایت استاندار کرمانشاه از خدمات ده‌ها هزار میلیاردی دولت مردمی در صنعت و معدن استان


منبع: https://www.irna.ir/news/84934845/%D8%B1%D9%88%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86%D8%AF%D8%A7%D8%B1-%DA%A9%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86%D8%B4%D8%A7%D9%87-%D8%A7%D8%B2-%D8%AE%D8%AF%D9%85%D8%A7%D8%AA-%D8%AF%D9%87-%D9%87%D8%A7-%D9%87%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D9%85%DB%8C%D9%84%DB%8C%D8%A7%D8%B1%D8%AF%DB%8C-%D8%AF%D9%88%D9%84%D8%AA-%D9%85%D8%B1%D8%AF%D9%85%DB%8C

امیری‌مقدم همچنین به دریافت حقوق دولتی از معادن استان نیز اشاره کرد و گفت: در یک سال گذشته ۲۲۲ میلیارد و ۸۱۲ میلیون ریال حقوق دولتی از معادن فعال استان دریافت شد که این میزان نسبت به سال قبل از آن چهار برابر افزایش نشان می دهد.

استاندار کرمانشاه با اشاره به افتتاح نخستین طرح سرمایه گذاری خارجی در استان نیز گفت: طرح فروآلیاژ متحد شرق آسیا با ظرفیت سالانه ۱۵ هزار تن فروسیلیکومنگنز و با سرمایه گذاری ۳۵۰ میلیارد تومان شامل ۱۰ میلیون یورو ارزی و ۵۰ میلیارد تومان ریالی، زمینه اشتغال ۱۸۰ نفر را در شهرستان اسلام آباد غرب فراهم ساخت.

استاندار کرمانشاه اضافه کرد: در بخش معادن نیز در یک سال گذشته با صدور ۶ فقره پروانه بهره برداری معدنی با سرمایه گذاری به میزان ۱۵۹ میلیارد ریال، زمینه اشتغال برای ۵۷ نفر در استان فراهم شد.

وی با اشاره به ایجاد فضای کسب و کارهای جدید در استان نیز یادآور شد: امسال ۱۰ هزار و ۵۰۱ مورد پروانه کسب واحدهای صنفی در استان صادر شده و ۳۳ فروشگاه بزرگ و زنجیره ای نیز ایجاد و توسعه یافته است.

رتبه برتر استان کرمانشه در جذب اعتبارات کمک های فنی و اعتباری در کشور

امیری مقدم با اشاره به صدور ۸۰ پروانه صنعتی در یکسال گذشته با سرمایه گذاری ۱۴ هزار و ۲۸۶ میلیارد ریال و ایجاد اشتغال هزار و ۵۴ نفر در استان گفت: امسال ۱۲۳ جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان برگزار شده که نتیجه آن تصویب ۸۵۷ مصوبه مرتبط با رفع موانع تولید بنگاه های اقتصادی تحت پوشش اداره کل صمت و کسب رتبه اول در برگزاری جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۱ در کشور است.

وی تاکید کرد: در همین مدت ۲۲ فقره پروانه اکتشاف معدنی صادر و پنج معدن راکد نیز با سرمایه گذاری ۵۷۲ میلیارد ریال فعال و زمینه اشتغال ۶۸ نفر فراهم شد.

وی همچنین با بیان اینکه اجرای پروژه راه دسترسی بین معادن گورسفید شهرستان گیلانغرب گفت: این راه دسترسی به طول ۱۰ کیلومتر و با اعتباری بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال در حال انجام است که آسفالت قطعه اول آن با اعتبار ۳۰ میلیارد تومان و راه روستای شیان اسلام آباد غرب با اعتبار سه میلیارد تومان به پایان رسیده است.

امیری‌مقدم با اشاره به برگزاری مزایده بزرگ معادن استان نیز گفت: امسال ۸۹ فقره محدوده معدنی به مزایده گذاشته شده است و ۶۷ فقره محدوده معدنی دیگر نیز در دست اقدام است که در آبان ماه سال جاری انجام خواهد شد.

به گزارش ایرنا، رتبه بیکاری استان کرمانشاه در تابستان امسال در سایه توجهات ویژه دولت مردمی و تلاش مسوولان استان کرمانشاه ۲ پله بهبود یافت به طوریکه براساس گزارش مرکز آمار نرخ بیکاری این استان مرزی که در بهار امسال ۱۵.۴ درصد بود در تابستان سال جاری به ۱۳.۶ درصد کاهش یافت.

وی یادآور شد: در دهه فجر سال گذشته نیز ۳۳ طرح صنعتی و معدنی با سرمایه گذاری هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان مورد بهره برداری قرار گرفت که زمینه اشتغال برای ۹۶۴ نفر را فراهم ساخت.

امیری مقدم با اشاره به جذب کامل یارانه از محل اعتبارات کمک های فنی و اعتباری در استان بیان کرد: با تلفیق ۴۶۲ میلیارد تومان تسهیلات بانکی، به ۱۰۹ طرح و واحد صنعتی و صنفی توسط هفت بانک عامل طرف قرارداد تسهیلات پرداخت شد ضمن آنکه این استان با پرداخت تسهیلات از محل بند الف تبصره ۱۸ سال ۱۴۰۰ به ۵۷ طرح و واحد صنعتی و صنایع معدنی و صنفی توانست رتبه برتر کشور را با جذب کامل این اعتبارات بدست آورد.

وی افزود: برای تداوم توسعه صادرات و فعالیت های بازرگانی در استان امسال برای ۳۹۴ نفر از فعالان این حوزه کارت بازرگانی صادر شده است.

استاندار کرمانشاه همچنین با اشاره به تداوم صادرات از استان گفت: در یک سال گذشته یک میلیارد و ۸۱۴ میلیون دلار کالا به وزن ۱۱ هزار و ۱۸۷ تن به خارج از کشور صادر شده است.

روایت استاندار کرمانشاه از خدمات ده‌ها هزار میلیاردی دولت مردمی در صنعت و معدن استان

وی افزود: امسال پیش بینی شده است طرح صنعتی تولید آهن اسفنجی شرکت ذوب آهن بیستون با سرمایه گذاری هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۶۰۵ نفر به ظرفیت سالیانه ۲۰۰ هزار تن و طرح تولید بیواتانول سوختی شرکت گسترش سوخت سبز با سرمایه گذاری هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۱۳۵ نفر با ظرفیت سالیانه ۶۶ هزار تن در استان مورد بهره برداری قرار گیرد.

امیری‌مقدم همچنین به صدور و یا تمدید پنج هزار و ۲۳۰ فقره کارت قالیبافی در استان اشاره کرد و گفت: در راستای اشتغال زایی پایدار در این حوزه نیز ۳۴ فقره مجوز کارگاه های متمرکز و غیرمتمرکز قالیبافی صادر شده است.

افتتاح نخستین طرح سرمایه گذاری خارجی در استان کرمانشاه

توسط علیرضا طهماسبی

علیرضا طهماسبی