رشد ۲۰ درصدی صادرات پوشاک در ۶ ماهه ۱۴۰۱

وی ادامه‌داد: عمده این محصولات تولید کشورهای بنگلادش، چین و ترکیه است.

وی افزود: با وجود همه مشکلات از جمله تداوم تحریم‌ها و دشواری مبادلات بانکی، اما استقبال از نمایشگاه نشان داد که تولیدکنندگان داخلی برای تامین اقلام مورد نیاز کشور سعی و تلاش وافر دارند.

تلاش تولیدکنندگان برای تامین نیاز داخل

نائب‌رییس اتحادیه تولید و صادرات محصولات نساجی و پوشاک ایران یادآور شد: وضعیت کنونی بازار پوشاک نیز به قیمت تمام شده تولیدات و همچنین مشکلات ناشی از کالاهای قاچاق بازمی‌گردد.

وی ادامه‌داد: به‌تازگی ورود کالاهای استوک قاچاق که در برخی کشورهای اطراف دپو شده و با قیمت‌های نازلی وارد کشور می‌شوند، به شدت صنعت پوشاک و تولیدکنندگان داخلی را دچار چالش کرده است.

این مقام صنفی در ادامه به بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت نساجی و دهمین نمایشگاه بین‌المللی پوشاک با حضور صدها شرکت داخلی و خارجی از ایران و هشت کشور دیگر، در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در هفته جاری اشاره کرد و گفت: این نمایشگاه‌ها که از ۲۹ مهرماه تا دوم آبان ماه در ۱۵ هزار متر مربع فضای نمایشگاهی برگزار شد، با استقبال خوب صاحبان صنایع و فعالان حوزه و همچنین برخی کشورها مواجه شد.

نامی گفت: این کالاها در حجم بالا وارد می‌شود که عمده مبادی آنها انبارهایی بزرگ در برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس است و بخشی از آنها نیز از طریق مسافری از ترکیه به صورت هوایی و حتی زمینی وارد می‌شود.

نامی، از تمایل بالای هیات‌های تجاری از کشورهای مختلف حاضر در نمایشگاه از جمله کشورهای همسایه و آسیای میانه و روسیه به همکاری با صنعتگران ایرانی در عرصه‌های پوشاک و برخی زمینه‌های نساجی از جمله پارچه و نخ خبر داد.


منبع: https://www.irna.ir/news/84924293/%D8%B1%D8%B4%D8%AF-%DB%B2%DB%B0-%D8%AF%D8%B1%D8%B5%D8%AF%DB%8C-%D8%B5%D8%A7%D8%AF%D8%B1%D8%A7%D8%AA-%D9%BE%D9%88%D8%B4%D8%A7%DA%A9-%D8%AF%D8%B1-%DB%B6-%D9%85%D8%A7%D9%87%D9%87-%DB%B1%DB%B4%DB%B0%DB%B1

«مجید نامی» در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: با وجود مشکلات متعدد در چند سال گذشته در حوزه نساجی و پوشاک، اما فعالان این صنایع امیدوارند بتوان هزینه‌های تمام شده مواد اولیه و ماشین‌آلات را کاهش داد تا از این طریق صادرات توسعه یابد.

توسط علیرضا طهماسبی

علیرضا طهماسبی