رشته مهندسی معدن | industryna

فراوری مواد معدنی، اکتشافات و حفاری مهم ترین مسائل مربوطه به رشته مهندسی معدن است. مهندس معدن در هر مرحله، از کشف معدن و آغاز پروژه گرفته تا استخراج و پالایش آن، گروه را همراهی می کند. مهندسی معدن، از جمله علومی است که نشان دهنده ی تعامل ما با سیاره زمین است و همان گونه که از نام آن پیداست، مهندسی معدن، علم معدن است. مواد معدنی استفاده های صنعتی زیادی دارند و روش هایی که برای خارج کردن این مواد از زمین استفاده می شود باید سازگار با محیط زیست باشد. رشته مهندسی معدن ارتباط نزدیکی با مهندسی زمین شناسی دارد و بسیاری از دروس این رشته ها با یکدیگر مشترک است. همانطور که پیش تر اشاره کردیم، رشته مهندسی معدن در چهار گرایش اکتشاف و استخراج در مقطع کارشناسی در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی غیرانتفاعی ارائه می گردد.

استفاده می کنند و دانشجویان رشته مهندسی معدن باید با این نرم افزارها و زبان انگلیسی آشنایی نسبی را داشته باشند. به همین دلیل کسانی که این رشته را برای ادامه تحصیل انتخاب می کنند، باید توانمندی بالا و پرطاقت باشند. برای موفقیت در این رشته علاقه مهم است، چراکه دشواری های رشته مهندسی معدن آن ها را زود از پا در می آورد. توجه داشته باشید که در بیشتر موارد، برای ادامه تحصیل در خارج از کشور، باید با زبان‌ خارجی کشور مورد نظر و همچنین زبان انگلیسی آشنایی خوبی داشته باشید. علاوه بر این، برای اثبات آشنایی با زبان انگلیسی نیز به شرکت در آزمون‌های بین‌المللی و معتبر زبان خارجی مانندتافل،آیلتسودولینگونیاز دارید.

http://amdmag.ir

مدارکی که متقاضیان برای اپلای در رشته مهندسی معدن به آن نیاز دارند بسته به کشور و یا دانشگاهی که می خواهند در آن اپلای کنند با یکدیگر متفاوت است. موسسه مهاجرتی تراست لیستی از مدارک مشترکی که برای اپلای در رشته مهندسی معدن به آن نیاز دارید را آماده کرده است. در صورتی که به اطلاعات بیشتر نیاز داشتید آن را از سایت دانشگاه مورد نظرتان بررسی کنید.

دانشگاه های برتر رشته مهندسی معدن در دنیا

در واقع پرورش اساتید برای دانشجویان در سال های آینده و همچنین افزایش سطح علمی کشور در این رشته دیگر کاربرد بسیار مهم مهندسی معدن محسوب می شود. رشته مهندسی به عنوان یک رشته مهم و پر کاربرد مجله خبری صنعت در ایران، در دانشگاه‌های مختلف ارائه می‌شود و ظرفیت پذیرش نسبتاً زیادی در این رشته تعریف شده است. انواع مختلف دانشگاه این رشته را ارائه می‌کنند که در جدول زیر به تفکیک ذکر شده‌اند.

معرفی رشته مهندسی معدن، مسیر تحصیلی و بازار کار آن

در ادامه، توضیحات بیشتری برای برخی از گرایش های رشته مهندسی معدن آورده شده است. شرایط درآمدی فارغ التحصیلان مهندسی معدن در کشورهای مختلف به میزان مهارت ها و تجربیات و البته جایگاه شغلی آنها متغیر است. در حال حاضر مهندسین معدن در کشور آمریکا با متوسط درآمد ۷۷ هزار دلاری در طول هر سال روبرو هستند و بر اساس میزان تجربه و جایگاه شغلی این میزان درآمد می تواند تا ۱۱۰ هزار دلار نیز افزایش پیدا کند.

  • فرایند متالورژی، که روی پردازش مواد معدنی به کالاهای قابل استفاده مانند فلزات و یا ترکیبات شیمیایی خاص تمرکز دارد.
  • طبیعی است که برای استفاده و به‌کارگیری مواد معدنی در صنعت، باید مواد معدنی استخراج‌شده و فرآوری شوند.
  • پس از معرفی رشته مهندسی معدنو چیستی آن، نوبت به معرفی انواع دروس عمومی و تخصصی آن می رسد.
  • موادی که کشف و استخراج آنها نیاز به کارشناسانی متخصص دارد و به همین دلیل امروزه در بسیاری از دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی جهان، رشته ای به نام مهندسی معدن وجود دارد.

توسط علیرضا طهماسبی

علیرضا طهماسبی